V POWER brandstof
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2004 20:28 #646665
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
auw, touche! die zit ;-)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2004 13:05 #646666
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
@Wouter:
Het kan zijn dat de 850cc boxer in jouw DAF origineel ontworpen in voor benzine met octaangetal 96. Als je 95 tankt zal hij wel lopen, maar met kans op pingelen. Met 98 heb je hier geen last meer van.
Het kan zijn dat de 850cc boxer in jouw DAF origineel ontworpen in voor benzine met octaangetal 96. Als je 95 tankt zal hij wel lopen, maar met kans op pingelen. Met 98 heb je hier geen last meer van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2004 13:56 #646667
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
fabrieksspecificatie ron91 slootwaterbenzine.
wel met lood..
wel met lood..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2004 19:31 #646668
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
Hoi lui,
Als ik me goed herrinner is hoog octaan benzine alleen van belang voor motoren met een hoge compressieverhouding. In dat geval kan er pingelen opteden dwz na ontsteken van het mengsel in de cylinder treed er temperatuur en drukverhoging op.Wordt die te hoog dan volgd er een explosieve zelfontbranding van de rest van het mengsel dat nog niet door het"normale"vlamfront is ontstoken.Dat geeft een hoge belasting van de zuigers en de lagers.
groeten,wim
Als ik me goed herrinner is hoog octaan benzine alleen van belang voor motoren met een hoge compressieverhouding. In dat geval kan er pingelen opteden dwz na ontsteken van het mengsel in de cylinder treed er temperatuur en drukverhoging op.Wordt die te hoog dan volgd er een explosieve zelfontbranding van de rest van het mengsel dat nog niet door het"normale"vlamfront is ontstoken.Dat geeft een hoge belasting van de zuigers en de lagers.
groeten,wim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2004 18:46 #646669
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
98 kan echt geen kwaad in een 1400 met std. compr. verhouding van 9.2:1
Zeker als je wat sportiever rijdt.
Met 98 mlv rijdt een Daf 66 marraton zelf nog een heel stuk zuiniger.
Ook reageert de motor heel anders op het gaspendaal.
Mits je natuurlijk alles om de motor perfect in orde hebt.
Want daar ontbreekt het meestal aan.
- ontsteking
- carberateur
- afstelling (iets voorontsteking.)
- Motor zelf goed.(niet tot de draad versleten.)
Lood vervanger is voor de klepgeleiders van de inl.kleppen die hierdoor iets gesmeerd worden.
ook andere delen worden hierdoor iets gesmeerd.
Bij een daf 55 66 kun je dit zelfs duidelijk horen.
Zelfs als we nog es klepgesteld hebben.
Maar voor een katalisator is loodvervanger fataal.
maar bij die van mij is soiezo euro 98 een must!
Mijn 1400 heeft 10,5:1 compr.
Dus dat komt dan ook niet goed met euro 95.
En loodvervanger kan bij mij nu ook want de Kat is schoon leeggeramt.
Ik heb overgens zelf nog Duitse V-power getankt in duitland.
Ik was toen op vakantie richting Zwitserland en hij liep daar 1op14 de bergen op.
Mijn auto is een Volvo340 B14-4e cvt
En ik had em al niet zuinig afgesteld of zo.
Greets
Andries
Zeker als je wat sportiever rijdt.
Met 98 mlv rijdt een Daf 66 marraton zelf nog een heel stuk zuiniger.
Ook reageert de motor heel anders op het gaspendaal.
Mits je natuurlijk alles om de motor perfect in orde hebt.
Want daar ontbreekt het meestal aan.
- ontsteking
- carberateur
- afstelling (iets voorontsteking.)
- Motor zelf goed.(niet tot de draad versleten.)
Lood vervanger is voor de klepgeleiders van de inl.kleppen die hierdoor iets gesmeerd worden.
ook andere delen worden hierdoor iets gesmeerd.
Bij een daf 55 66 kun je dit zelfs duidelijk horen.
Zelfs als we nog es klepgesteld hebben.
Maar voor een katalisator is loodvervanger fataal.
maar bij die van mij is soiezo euro 98 een must!
Mijn 1400 heeft 10,5:1 compr.
Dus dat komt dan ook niet goed met euro 95.
En loodvervanger kan bij mij nu ook want de Kat is schoon leeggeramt.
Ik heb overgens zelf nog Duitse V-power getankt in duitland.
Ik was toen op vakantie richting Zwitserland en hij liep daar 1op14 de bergen op.
Mijn auto is een Volvo340 B14-4e cvt
En ik had em al niet zuinig afgesteld of zo.
Greets
Andries
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2004 20:23 #646670
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
Hoi Andries
De duitse V power is die ook ron95 of is die 100
zoals ik gehoord heb.
gr paul
De duitse V power is die ook ron95 of is die 100
zoals ik gehoord heb.
gr paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2004 20:35 #646671
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
Nederlandse V-Power is octaan 97.
In Duitsland is die anders, waarschijnlijk wel 100
voor de snelle (lees krachtige) motoren, die door
aanpassing van het ontstekingstijdstip in staat
zijn de extra power ook in extra PK's om te zetten.
In Duitsland is die anders, waarschijnlijk wel 100
voor de snelle (lees krachtige) motoren, die door
aanpassing van het ontstekingstijdstip in staat
zijn de extra power ook in extra PK's om te zetten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-04-2004 22:28 #646672
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
V100 (de naam zegt het al) in Duitsland is octaan 100. Ook met Thijs getankt vorig jaar naar Zweden.........zuiniger en soepeler lopen van de motor (lees: sneller).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2004 12:58 #646673
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
150 km/per uur continu soms sneller 1:13.5 gemiddeld verbruik met 360 GLS van 1985.!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-04-2004 00:01 #646674
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V POWER brandstof
Leuk allemaal,maar ik rij gewoon lekker op LPG.
Ik heb het idee dat ik dan toch nog goedkoper rij, en je leverd niet eens zo heel veel vermogen in.En m'n 340 ie wordt er ook nog eens stiller door.
MZZl.
Ik heb het idee dat ik dan toch nog goedkoper rij, en je leverd niet eens zo heel veel vermogen in.En m'n 340 ie wordt er ook nog eens stiller door.
MZZl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets