geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 11:07 #791636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Owja, dat wou ik nog zeggen n.a.v. de vakantieweek van de Belgische dafclub in Frankrijk.

Vorig jaar met de BB had ik een hoop zooi bij, maar dit jaar had ik 0,0 reserve onderdelen meegenomen. Het viel mij op hoeveel mensen standaard meenemen:

- een startmotor
- een dynamo + riempje
- een aandrijfas
en bij vario's: een setje riemen.

Bij de 2-Liter zou dit vertalen in een koppelstukje ipv een aandrijfas.
Of je een startmotor mee moet zeulen vind ik twijfelachtig omdat je een handbak ook nog kunt aanduwen.

Maar een dynamo + riem en een koppelstuk voor de aandrijfas, zouden dus best 'vaste bewoners' kunnen zijn tijdens een buitenlandse vakantie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-07-2009 16:28 #791660 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje

antiekeradio;114464 schreef : Maar een koppelstuk voor de aandrijfas, zouden dus best 'vaste bewoners' kunnen zijn tijdens een buitenlandse vakantie.

Zo'n koppelstuk is wel nergens meer nieuw te krijgen (heel Nederland, Belgi? en Engeland niet meer)! En het is geen onderdeel dat je 'eventje's' uit een sloper op de sloop haalt....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 17:14 #791661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Zijn Volvofiel 1 en 2 al in Nederland?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-07-2009 18:35 #791681 door V300 register

v0lv0freak;114490 schreef : Zo'n koppelstuk is wel nergens meer nieuw te krijgen (heel Nederland, Belgi? en Engeland niet meer)! En het is geen onderdeel dat je 'eventje's' uit een sloper op de sloop haalt....

daarom is het juist zo belangrijk om er op een verre reis ??n bij te hebben :)
dat je er moeilijk aan komt is jammer maar gewoon consequentie

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2009 19:03 #791685 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Een stuurhuis meenemen op vakantie als reserve brengt tenminste leuke reacties te weeg bij de politie.
En zijn de gebroeders volvofiel alweer in NL?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
30-07-2009 19:17 #791686 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje

elpee;114515 schreef : Een stuurhuis meenemen op vakantie als reserve brengt tenminste leuke reacties te weeg bij de politie.
En zijn de gebroeders volvofiel alweer in NL?

Zie TZO. 3 kwatier geleden waren ze nog zonder problemen ter hoogte van Trier aan het rijden :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2009 22:39 #791695 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Zie TZO.

Net voor Trier toch maar even een patatje gehaald :)

Het dynamolampje brandt nu trouwens w?l, zij het heel zwak. Hij gaat steeds sterker oplichten. Hoog in de toeren = nagenoeg uit. De dynamo werkt dus nog een klein beetje :p

Volgende stap: dynamorevisie.

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:47 #791763 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Cybille heeft me voor het eerst in 31 jaar dit jaar bij Coventry laten staan de dag nadat ze 2e prijs haalde op de Volvo Owners Club National. Reden: kapotte cardanas.
Het ergste was dat ik 2 dagen ervoor er eentje had laten liggen omdat 1) goede exemplateren zeldzaam worden en 2) ik er in 31 jaar nog geenenkele had versleten.

Ondertussen is ze thuis en, zo lijkt het, gerepareerd.
NB: goed onderhoud is dus niet altijd een garantie, een supere pechverzekering die je auto ongeacht thuisbrengt wel!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 13:51 #791766 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Ik heb ook een uitgebreide ANWB-verzekering, incl. Wegenwacht.

Ik had zo kunnen bellen en dan was 'ie op transport naar huis gegaan, maar dan had het me honderden euro's gekost.

Nu slechts 70 euro voor een nieuwe accu...

Ook heb ik me uitstekend voorbereid voor Frankrijk, er waren twee dingen die ik niet gecheckt had, de startmotor en de dynamo... en laat die nou juist kapotgaan na 28 jaar.

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2009 14:00 #791770 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
Die ik heb stuurt achteraf geen rekening omdat ie geen rekening houdt met de staat en de ouderdom van de wagen.
Engeland heeft me dus niets gekost.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC