geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
- V300 register
- Verbannen
- 

Vorig jaar met de BB had ik een hoop zooi bij, maar dit jaar had ik 0,0 reserve onderdelen meegenomen. Het viel mij op hoeveel mensen standaard meenemen:
- een startmotor
- een dynamo + riempje
- een aandrijfas
en bij vario's: een setje riemen.
Bij de 2-Liter zou dit vertalen in een koppelstukje ipv een aandrijfas.
Of je een startmotor mee moet zeulen vind ik twijfelachtig omdat je een handbak ook nog kunt aanduwen.
Maar een dynamo + riem en een koppelstuk voor de aandrijfas, zouden dus best 'vaste bewoners' kunnen zijn tijdens een buitenlandse vakantie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

antiekeradio;114464 schreef : Maar een koppelstuk voor de aandrijfas, zouden dus best 'vaste bewoners' kunnen zijn tijdens een buitenlandse vakantie.
Zo'n koppelstuk is wel nergens meer nieuw te krijgen (heel Nederland, Belgi? en Engeland niet meer)! En het is geen onderdeel dat je 'eventje's' uit een sloper op de sloop haalt....
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

v0lv0freak;114490 schreef : Zo'n koppelstuk is wel nergens meer nieuw te krijgen (heel Nederland, Belgi? en Engeland niet meer)! En het is geen onderdeel dat je 'eventje's' uit een sloper op de sloop haalt....
daarom is het juist zo belangrijk om er op een verre reis ??n bij te hebben

dat je er moeilijk aan komt is jammer maar gewoon consequentie
- Laurens Post
- Nieuw lid
- 

En zijn de gebroeders volvofiel alweer in NL?
- Mark Smeets
- Moderator
- 

elpee;114515 schreef : Een stuurhuis meenemen op vakantie als reserve brengt tenminste leuke reacties te weeg bij de politie.
En zijn de gebroeders volvofiel alweer in NL?
Zie TZO. 3 kwatier geleden waren ze nog zonder problemen ter hoogte van Trier aan het rijden

- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Net voor Trier toch maar even een patatje gehaald

Het dynamolampje brandt nu trouwens w?l, zij het heel zwak. Hij gaat steeds sterker oplichten. Hoog in de toeren = nagenoeg uit. De dynamo werkt dus nog een klein beetje

Volgende stap: dynamorevisie.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
- 

Het ergste was dat ik 2 dagen ervoor er eentje had laten liggen omdat 1) goede exemplateren zeldzaam worden en 2) ik er in 31 jaar nog geenenkele had versleten.
Ondertussen is ze thuis en, zo lijkt het, gerepareerd.
NB: goed onderhoud is dus niet altijd een garantie, een supere pechverzekering die je auto ongeacht thuisbrengt wel!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Ik had zo kunnen bellen en dan was 'ie op transport naar huis gegaan, maar dan had het me honderden euro's gekost.
Nu slechts 70 euro voor een nieuwe accu...
Ook heb ik me uitstekend voorbereid voor Frankrijk, er waren twee dingen die ik niet gecheckt had, de startmotor en de dynamo... en laat die nou juist kapotgaan na 28 jaar.
- Robbert Jan
- Nieuw lid
- 

Engeland heeft me dus niets gekost.