geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 18:51                #629319
        door 16673-dummy

geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje is gemaakt door 16673-dummy            

Beste forummers,
m'n accu is leeg sinds eergisteren. Hij sloeg nog wel langzaam aan, maar nu, na een kort ritje, doet 'ie helemaal niks meer. Geen sjoege.
Spanning op de polen in rust is 11,5 V, ??k met lopende motor!
Dan het leuke: verlichting brandt erg flauw tijdens het rijden. Zet je de verlichting aan, zakt de tankmeter naar 0. Zet je de ventilatie aan, zakt 'ie nog harder naar beneden.
Als je de auto afzet en 'm direct weer wil starten,draait de startmotor niet eens meer 1x rond. De mistlampen heb k inmiddels, net als de radio, compleet afgekoppeld. Polen accu schoongemaakt. Laadstroomlampje werkt wel, maar brandt niet. Dynamo kapot?
Ik zoek dringend hulp, want overmorgen moeten we weer naar huis. Als 'ie eenmaal loopt, blijft 'ie wel lopen, maar afzetten = niet meer aan. Probleem dus bij het tanken...
Kan ik de dynamo hier reviseren/openmaken op de een of andere manier?
Als iemand een goede tip heeft, zou diegene dan willen sms'en of bellen? Kosten worden uiteraard vergoed. Gelieve dan wel alleen een nuttige tip, als ik zo vrij mag zijn. Het is geen doen om om de haverklap hier bij de receptie te gaan zitten.
Ik ben ANWB-lid, maar ik vrees dat een reparatie hier honderden euro's gaat kosten, en dat heb ik er echt niet voor over nu.
Ik ben te bereiken op +31 6 25 03 14 95 (Wouter, weet jij iets om dat te beveiligen om spam tegen te gaan?).
Alvast heel erg bedankt, ik zit 'm echt even te knijpen nu.
PS Ik ziet hier in R?moulins, Zuid-Frankrijk, dus een ritje naar Erik is er niet bij.
    m'n accu is leeg sinds eergisteren. Hij sloeg nog wel langzaam aan, maar nu, na een kort ritje, doet 'ie helemaal niks meer. Geen sjoege.
Spanning op de polen in rust is 11,5 V, ??k met lopende motor!
Dan het leuke: verlichting brandt erg flauw tijdens het rijden. Zet je de verlichting aan, zakt de tankmeter naar 0. Zet je de ventilatie aan, zakt 'ie nog harder naar beneden.
Als je de auto afzet en 'm direct weer wil starten,draait de startmotor niet eens meer 1x rond. De mistlampen heb k inmiddels, net als de radio, compleet afgekoppeld. Polen accu schoongemaakt. Laadstroomlampje werkt wel, maar brandt niet. Dynamo kapot?
Ik zoek dringend hulp, want overmorgen moeten we weer naar huis. Als 'ie eenmaal loopt, blijft 'ie wel lopen, maar afzetten = niet meer aan. Probleem dus bij het tanken...
Kan ik de dynamo hier reviseren/openmaken op de een of andere manier?
Als iemand een goede tip heeft, zou diegene dan willen sms'en of bellen? Kosten worden uiteraard vergoed. Gelieve dan wel alleen een nuttige tip, als ik zo vrij mag zijn. Het is geen doen om om de haverklap hier bij de receptie te gaan zitten.
Ik ben ANWB-lid, maar ik vrees dat een reparatie hier honderden euro's gaat kosten, en dat heb ik er echt niet voor over nu.
Ik ben te bereiken op +31 6 25 03 14 95 (Wouter, weet jij iets om dat te beveiligen om spam tegen te gaan?).
Alvast heel erg bedankt, ik zit 'm echt even te knijpen nu.
PS Ik ziet hier in R?moulins, Zuid-Frankrijk, dus een ritje naar Erik is er niet bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- 

- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 18:58                #791452
        door Kevin Kloosterman

Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Hmm ik zou inderdaad ook naar de Dynamo wijzen. Maar dat verklaard niet dat je verlichting vaag brand. Massa probleem ergens? Zit je massakabel van de startmotor bijv. goed vast?    
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 19:03                #791454
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Zal ik even controleren.
Trouwens, m'n telefoon moet eerst opladen, vanaf 20.00 uur is 'ie beschikbaar.
Ik ben sowieso van plan om alle bedrading na te lopen, inclusief de zekeringkast.
    Trouwens, m'n telefoon moet eerst opladen, vanaf 20.00 uur is 'ie beschikbaar.
Ik ben sowieso van plan om alle bedrading na te lopen, inclusief de zekeringkast.
- Wouter Borsje
- 

- Premium lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 19:10                #791457
        door Wouter Borsje

Beantwoord door Wouter Borsje in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

De spanning voor de tankmeter zal ook verder zakken als je meerdere stroom verbruikers inschakeld, vandaar dat hij steeds verder richting "0" kruipt.
Rottige situatie Joost, is de kabel vanaf de dynamo naar de accu die voor de laadspanning en stroom zorgt ook goed, geen vuiligheid/corossie of een losse verbinding?
Probeer anders even met de multimeter direct op de dynamo te meten met de zwarte draad (common) op een betrouwbaar massa punt.
Verder kan ik even niets bedenken, hopelijk zijn er nog meer mensen met goede tips/ raad.
Dat je overmorgen maar weer met een werkend laadsysteem naar huis mag rijden, succes en een fijne reis alvast!
Gr; Wouter.
    Rottige situatie Joost, is de kabel vanaf de dynamo naar de accu die voor de laadspanning en stroom zorgt ook goed, geen vuiligheid/corossie of een losse verbinding?
Probeer anders even met de multimeter direct op de dynamo te meten met de zwarte draad (common) op een betrouwbaar massa punt.
Verder kan ik even niets bedenken, hopelijk zijn er nog meer mensen met goede tips/ raad.
Dat je overmorgen maar weer met een werkend laadsysteem naar huis mag rijden, succes en een fijne reis alvast!
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 19:11                #791459
        door 16673-dummy

Beantwoord door 16673-dummy in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Meten direct op de dynamo is nog een goede tip, zal ik zo proberen.
Gelukkig is er morgen nog een dag...
    Gelukkig is er morgen nog een dag...
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 19:45                #791465
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Die vaag brandende verlichting heb ik net achter de rug, na het schoonmaken van alle massacontacten en contacspray tussen de contactjes van de grote blokken onderin de zekeringkast ging het licht weer echt aan. 100% massaprobleem.
Tjah en een franse monteur is misschien niet goedkoop maar dat ze maken is zeker, heb ooit twee uur staan wachten op een monteur die van een opelwaterpomp een volvowaterpomp maakte...echt oplossingsgericht.
Succes ermee.
    Tjah en een franse monteur is misschien niet goedkoop maar dat ze maken is zeker, heb ooit twee uur staan wachten op een monteur die van een opelwaterpomp een volvowaterpomp maakte...echt oplossingsgericht.
Succes ermee.
- Wouter Borsje
- 

- Premium lid
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 20:09                #791467
        door Wouter Borsje

Beantwoord door Wouter Borsje in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Ik kreeg net het volgende bericht van Joost met de vraag of dat hier even neer wou zetten:
" Probleem waarschijnlijk al gevonden, stekkers in zekeringkast sterk geoxideerd."
"Spanning weer normaal, alles lijkt weer ok."
    " Probleem waarschijnlijk al gevonden, stekkers in zekeringkast sterk geoxideerd."
"Spanning weer normaal, alles lijkt weer ok."
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 21:42                #791482
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje            

Route d'Avignon
Impasse du Roussin
BP 44
30210 REMOULINS
T?l 04.66.37.40.40
Fax 04.66
Je zou daar natuurlijk even langs kunnen voor een check.
Is dus een Renault garage...
    Impasse du Roussin
BP 44
30210 REMOULINS
T?l 04.66.37.40.40
Fax 04.66
Je zou daar natuurlijk even langs kunnen voor een check.
Is dus een Renault garage...
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 22:16                #791489
        door V300 register

Ja, maar daar heeft hij minder aan dan de meeste van ons... Hij heeft een 2-liter, een echte zweud dus.    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

28-07-2009 22:20                #791492
        door V300 register

Is inderdaad een massaprobleem. Die zijn vaak lastig om op te sporen. Zekeringenkast is een bekend probleem dus daar zou je het kunnen zoeken.    
        Moderators: Mark Smeets