geen laadstroom, maar ook geen dynamolampje
- V300 register
- Verbannen
- 

setsunakaede;114315 schreef : Ja, maar daar heeft hij minder aan dan de meeste van ons... Hij heeft een 2-liter, een echte zweud dus.
I now.
In deze plaats is ook een Ford en een Opel garage.
Dan zou ik toch kiezen voor een Renault garage.
Overigens struikel je in de omringende plaatsen ook over Renault garages.
Persoonlijk zou ik dus niet op de gok weer wederom bergen gaan aanvallen, maar ff na laten kijken.
Dat is wat ik er eigenlijk mee wil zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- 

- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Ik heb de dynamo een paar klappen gegeven, waardoor hij weer even werkte. Maar hij gaf het gisteravond weer op (Wouter, sorry, maar bedankt dat je het even kon doorgeven).
De dynamo is dus kapoet, althans, de koolborstels. Frappant, het enige dat ik voor vertrek niet had gecheckt, waren de startmotor en... juist, de dynamo. De eerste nog, al 28 jaar en 111.340 km oud.
Ik heb alle bedrading nagelopen en schoongemaakt, zonder resultaat. Ik heb een extra accu gekocht, de huidige (die helemaal leeg is) wordt vanavond opgeladen (even in de 850 zetten en die laten draaien) zodat ik voor morgen twee volle accu's heb.
Hopelijk haal ik daar Nederland mee. 1100 km... we gaan vroeg, en laten alle verbruikers uit.
Het laadstroomlampje heeft gisteren heel even gebrand... heel even.
Een andere dynamo is hier nergens te krijgen. Nu nog even genieten van de laatste avond en dan maar hopen op een goede thuisreis.
M'n moeder is in ieder geval al doodongerust, dus dat gaat alweer lekker.
Ik baal van dit alles wel flink en het imago van de 300-serie heeft bij mij een flinke deuk opgelopen. Ik vroeg me vandaag af waar ik het allemaal eigenlijk voor deed. Het kost een hoop geld, je steekt er tijd en moeite in, en hij laat je zonder blikken of blozen staan.
- V300 register
- Verbannen
- 

Nu baal je er van, binnenkort denk je er aan terug en lach je er mee. Over 30 jaar kun je de spannende verhalen doorvertellen en zou je willen dat je je GLS nog had

- V300 register
- Verbannen
- 

volvofiel;114383 schreef : Helaas.
Ik heb de dynamo een paar klappen gegeven, waardoor hij weer even werkte. Maar hij gaf het gisteravond weer op (Wouter, sorry, maar bedankt dat je het even kon doorgeven).
De dynamo is dus kapoet, althans, de koolborstels. Frappant, het enige dat ik voor vertrek niet had gecheckt, waren de startmotor en... juist, de dynamo. De eerste nog, al 28 jaar en 111.340 km oud.
Ik heb alle bedrading nagelopen en schoongemaakt, zonder resultaat. Ik heb een extra accu gekocht, de huidige (die helemaal leeg is) wordt vanavond opgeladen (even in de 850 zetten en die laten draaien) zodat ik voor morgen twee volle accu's heb.
Hopelijk haal ik daar Nederland mee. 1100 km... we gaan vroeg, en laten alle verbruikers uit.
Het laadstroomlampje heeft gisteren heel even gebrand... heel even.
Een andere dynamo is hier nergens te krijgen. Nu nog even genieten van de laatste avond en dan maar hopen op een goede thuisreis.
M'n moeder is in ieder geval al doodongerust, dus dat gaat alweer lekker.
Ik baal van dit alles wel flink en het imago van de 300-serie heeft bij mij een flinke deuk opgelopen. Ik vroeg me vandaag af waar ik het allemaal eigenlijk voor deed. Het kost een hoop geld, je steekt er tijd en moeite in, en hij laat je zonder blikken of blozen staan.
Balen Joost. Het is zo'n mooie ouwe bak namelijk.
Een beetje laat; maar eventueel kun je dit nog proberen:
www.francecasse.fr/alternateur/occasion/volvo/340.htm
Toen bij mij de V-snaar niet goed gespannen was dacht ik eerst ook dat het de dynamo was en heb er toen 1 opgezocht via dat formulier. Ik had binnen een dag reactie en kon voor 1 euro een tweedehands dynamo ophalen. Heb dat toen niet gedaan, omdat ik er achter kwam dat de dynamo prima was, maar dat het puur aan de spanning van de V-snaren lag.
- V300 register
- Verbannen
- 

Gegevens:
Address: 156 Rue Roberval Phone: 0490096924
City: Pertuis Postal code: 84120
- Mark Smeets
- Moderator
- 

Het geluk is dat ik op donderdag avond niet werk, en dus vanaf half 5 thuis ben (verwacht niet dat jullie dan al hier zijn). De pech is dat pap pas zaterdagmorgen thuis is, en er dus geen 'technische kennis' aanwezig is. (behalve je eigen kennis natuurlijk
 ). Een hele berg gereedschap is wel aanwezig. Eventueel kun je via startkabels jou accu's opladen aan de 360 (als die nog start na 4 weken) of aan de V40.
 ). Een hele berg gereedschap is wel aanwezig. Eventueel kun je via startkabels jou accu's opladen aan de 360 (als die nog start na 4 weken) of aan de V40.Steunpunt Born is dus gereed

Goede reis terug!
Overigens, over je dynamo etc.. Een benzine motor gebruikt toch permanent stroom (bougies)? Als de dynamo dus 0% bijlaad, dan kom je niet erg ver...?
Dan moet je bij elke tussenstop je accu's bijladen bij andere mensen via de startkabels...?
- V300 register
- Verbannen
- 

Helemaal aan de onderzijde loopt een blauwe draad
met een rood uiteinde die met een ringtong achter
1 van de bouten van de rechter motorsteun zit.
Op de overgang van de draad naar de ringtong breekt
deze draad en dat is van bovenaf niet te zien.
Als deze draad onderbroken is, brandt je laadstroomlampje
niet, wordt de spoel niet bekrachtigd en laadt de dynamo
dus niet bij. Bijgevoegd een foto van een gebroken draad.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Dirk, jij ook bedankt! Helaas had ik geen tijd meer.
En Mark, ik hoop dat ik je morgen niet zie

Ligt eraan hoe het op schiet, maar geen bericht is goed bericht. Alvast enorm bedankt, en die reep chocola komt nog een keer

- V300 register
- Verbannen
- 

volvofiel;114383 schreef :
Tsja 't is vervelend, maar dat heb je met oude auto's
 Dit is nou precies wat onder de noemer "avontuurlijk" valt
 Dit is nou precies wat onder de noemer "avontuurlijk" valt  Als je meer zekerheid wilt hebben, moet je de auto in Nederland langer van te voren op de weg hebben, zodat je de ergste ziektes eruit hebt en de auto goed kent. Of met een nieuwe auto op stap gaan, maar daar geldt in zekere mate hetzelfde voor. Als je de 345 gewoon lekker laat rijden in NL en op deze manier doorgaat met het onderhoud, heb je volgend jaar een uiterst betrouwbare auto
 Als je meer zekerheid wilt hebben, moet je de auto in Nederland langer van te voren op de weg hebben, zodat je de ergste ziektes eruit hebt en de auto goed kent. Of met een nieuwe auto op stap gaan, maar daar geldt in zekere mate hetzelfde voor. Als je de 345 gewoon lekker laat rijden in NL en op deze manier doorgaat met het onderhoud, heb je volgend jaar een uiterst betrouwbare auto  Garantie op geen panne heb je nooit!
 Garantie op geen panne heb je nooit!    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.