Knipperlicht doet het niet.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 21:00 #754049 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Knipperlicht doet het niet.
Precies, kwestie van zekering nakijken, contactspray op alle contactjes spuiten, d?n pas zaken gaan vervangen o.i.d.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-02-2009 22:04 #754074 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Knipperlicht doet het niet.
Met de zekering lijkt op het oog niks mis; het ziet er niet doorgebrand uit oid. Morgen insprayen met contactspray en ik hoop dat dat gaat werken. Ik laat weer weten hoe het vordert.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2009 23:48 #754127 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Knipperlicht doet het niet.
Verwissel de zekering voor de zekerheid met een andere uit de zekeringskast met soortgelijke kleur/waarde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2009 11:57 #754173 door V300 register
Zojuist geprobeerd die alarmlichtschakelaar er weer in te krijgen, maar dat lijkt haast een onmogelijke taak omdat het boxje waar ik die alarmlichtschakelaar in moet zien te krijgen vrij kan manouvreren en dus altijd mee naar achter beweegt. Zo krijg ik die pinnetjes er dus nooit in. Tips? Krijg het vermoeden dat ik het deel wat er omheen zit (kastje waar die blowers in zitten) er ook uit moet slopen, al vrees ik dat het zo alleen maar erger zal worden.

En anders moet ik er maar aan wennen om mn arm uit steken als ik in de auto zit :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2009 16:36 #754197 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Knipperlicht doet het niet.
Schroevendraaier gebruiken om hem er in te wippen of het andere gedeelte tegen te houden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-02-2009 17:08 #754763 door V300 register
Vandaag weer wezen stoeien met het knipperlicht. Heb de alarmschakelaar er tot mijn verbazing weer ingekregen en heb vervolgens de zekeringen omgewisseld, maar helaas geen verandering. Daarna op zoek gegaan naar dat relais en het ook nog eens gevonden :) Denk dat dit kapot is en dat ik deze van de week even vervang.

Ik kan gewoon naar een volvo garage en daar zo'n relais vragen? Zulke dingen hebben ze op voorraad? En wat kost zoiets, iemand enig idee?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2009 17:10 #754765 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Knipperlicht doet het niet.
Bij de volvo garage zullen ze die relais wel kunnen leveren. En de prijs von zon relais is vaak niet meer dan 25 euro

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 16:02 #755794 door V300 register
Het is eindelijk gelukt! Er is weer een knipperlicht! :D

Ging niet helemaal zonder slag of stoot, maar het doet het allemaal weer. Alleen zei ik in mijn vorige post dat ik het relais had gevonden, maar toen ik bij de garage aankwam zei de beste man dat dit heel niet het knipperlichtrelais was, en hij liet me zien hoe die eruit hoorde te zien. Na een tijdje zoeken het juiste relais uiteindelijk gevonden en na vervanging bleek dit dus ook het defect te zijn.

Bedankt in ieder geval voor de hulp!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 16:09 #755796 door V300 register

Frans;87737 schreef : Allereerst een belangrijke vraag; als boven je stuur de knipperlichten aangaan, gaat dan het "tikken" sneller dan normaal?
Ga niet aan knoppen en zo zitten. Vaak is het een zekering of iets met lampjes.

Dat heb ik laatst gehad. Er bleek een lampje stuk te zijn. Uiteindelijk heb ik alle lampjes moeten vervangen om de storing te verhelpen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2009 16:22 #755797 door V300 register

Stefan;89854 schreef : Dat heb ik laatst gehad. Er bleek een lampje stuk te zijn. Uiteindelijk heb ik alle lampjes moeten vervangen om de storing te verhelpen.

Ik ken mensen die gelijk alle lampjes vervangen met het oog op dat wanneer er ??n stuk is de anderen ook komen. Ik doe dat niet.

Van de week zitten klungelen met de achteruitrijlampjes. Deze schakelaar zit bij de versnellingspook maar wordt niet genoeg naar de zijkant gedrukt door de pook. Er iets tussen gedaan en nu doet hij het wanneer ik de pook in zijn achteruit zet.

Ik hoop dat er nog wordt verteld waar dat relais zit. Dan weten we dat voor de volgende keer.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC