Het grote CarAudio topic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2009 19:20 #802992 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het grote CarAudio topic
Thanx Diede, zal eens kijken.
Overigens is alleen het geluid achter (dus via de versterker) zo slecht. De speakers voor zitten direct op de radio en doen het prima.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2009 19:28 #802995 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het grote CarAudio topic
ja dat moet wel de rca kabel zijn in dat geval

(of wouters suggestie wat betreft de speakers)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2009 20:28 #802997 door V300 register
Juist dat kan heel goed massaspoortjes zijn. Je radio heeft dan massa gezocht over de massa van de RCA's.
Maar ga idd eerst alle andere dingen nalopen voordat je je zorgen gaat maken over die massasporen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2009 16:24 #803038 door V300 register
Nou, de VKB vandaag laten schieten om de audio maar eens (weer) onder handen te nemen. Na alle goede tips hier, moest het maar eens gebeuren.

Eerst alle kabels nagelopen maar dat zat toch echt goed, vervolgens de bedrading van de radio, maar ook dat zat goed. :wtf2:
Uiteindelijk maar eens de beschrijving van de radio zelf erbij gepakt. Zie ik daar een beschrijving in staan (nota bene door mijzelf ooit gemerkt met een gele post-it memo) mbt het instellen van de radio bij gebruik van een subwoofer / versterker.......

Toch de instellingen maar eens doorgelopen (moet je bij die radio's van tegenwoordig ook bijna een HBO-electrotechniek voor gevolgd hebben), en wat blijkt: de instellingen voor versterker stonden uit........ Goed, alles aangezet en verdomd, het werkt!

Iedereen blij? Nou nee.......... Eerst eens de boel op elkaar afgestemd (buren niet blij) en vervolgens fijn een eindje rijden. Motor starten en toen bleek dat de benzinemeter, toerenteller en koelwatermeter spontaan niet meer werkten:flame:

Ik zal niet herhalen wat er toen gezegd is, maar in ieder geval was het zeer ongepast voor de zondag......... Ben eerst maar eens gaan afkoelen en ben gaan tanken (wist immers niet meer hoeveel brandstof er nog in zat).
Onderweg had ik plotseling een Deja-vu. Dit had ik namelijk ook meegemaakt toen ik een radio wilde inbouwen jaren geleden!

Destijds had ik de originele stekker er af geknipt en was ik zelf met draadjes aan de slag gegaan. Toen werkte het dashboard ook niet meer en heeft de dealer de boel moeten repareren. Vervolgens vanmiddag dus maar eens de draadjes "van toen" bekeken achter de radio en verdomd, daar zat een slechte verbinding in. Boel opnieuw gestript en nieuwe steker er aan en voila; de boel werkt weer naar volle tevredenheid!

Moraal van dit verhaal; blijf er maar af als je er geen verstand van hebt :+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-10-2009 13:27 #803151 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het grote CarAudio topic
...en nu oppassen voor je oren he... :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
05-11-2009 14:00 #803995 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het grote CarAudio topic
Hoe krijgen jullie eigenlijk die voorspeakers in de deur uit die houder die de speaker schuin op de deur plaatst? Die speaker zit met 4 schroeven daarin vast, maar als je die los draait zit hij nog steeds vast... Zitten die dingen dan ook nog eens gelijmd? Zo ja, hoe krijg ik dat los?

heb hier nog een setje V40 / S40 10 cm speakers liggen, die moeten toch beter geluid geven :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-11-2009 15:17 #803996 door V300 register
Ja, zit wat kit tussen.
Even pielen met een platte scrhoevendraaier en een adequate hoeveelheid scheldwoorden dus :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-03-2010 15:54 #820190 door Mark Smeets
Ik vroeg me net af, bestaat er ook een formaat radio / dvd spelers die in het radio vak bij een 300 past? Aangezien dit vak wat groter is dan normaal.
2 din is te groot volgens mij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 15:55 #820191 door V300 register
Er zijn allerhande inbouwframes te krijgen. Ik heb al verschillende modellen gezien. Volgens mij is dat conform DIN standaard.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-03-2010 15:59 #820192 door Mark Smeets
Din is toch gewoon de standaard maat radio? Die zijn wel erg klein als daar een schermpje inzit. Heb er wel gezien met een 4 inch scherm, dat gaat wel, maar is allemaal 'china rommel'.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC