dashboardverlichting - 2
- V300 register
- Verbannen
- 

Jos360;57501 schreef : Je kan ook het stekkertje doormeten. Dat de verlichting van de stekker werkt is geen garantie dat de contacten goed zijn. Daarvoor moet je gewoon in elke stand over de ingang naar de uitgang weerstand meten. Ik dacht alleen dat dat al was gebeurd.
Ja dat is gebeurd. De toevoer naar het lampje is goed en de dubbele draad is goed. Naar het knopje toe is dus ok. Mijn aansteker verlichting er achter liggen is een mogelijkheid maar geeft te weinig licht.
Als je het dashboard er af haalt kan je niet zien welke draden schuldig zijn omdat er zovelen naar de twee stekkers lopen.
Er zitten van die zwarte kastjes waar de draden inzitten achter het dashboard. Drie stuks.
Zijn deze dingen, zijn het de relais?, misschien de schuldige?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

Gebroken, kapot, losgelaten, printplaat of weet ik veel los/kapot?
Nieuw instrumentarium met nieuwe lampjes plaatsen?
Je dimmer doet het?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

net even wezen kijken, klokkenwinkel blijft onverlicht, het lampje van het extra klokje bij middenconsole werkt niet, en ik ben heel even aan het meten geweest, op de dimmer krijg ik geen voeding.
conclusie; binnenverlichtingscircuit ligt eruit. net gezien dat het circuit via zekering 5 (bij 1985+ auto's dan!) aangestuurd word. dus de oorzaak zit nu in de verbinding van dimmer naar lichtschakelaar/accu etc.
zo even de schema's van het ledenmenu plukken en morgen maar even kijken.
morgen ga ik er weer mee verder
- V300 register
- Verbannen
- 

Met als enige euvel dit probleem. Nooit meer iets van de jongen gehoord of gezien. Hij ging de wagen gebruiken als hobby en ik heb hem gewezen op dit forum.
Maar vooralsnog, het was dus een probleem wat zo nu en dan voorkwam binnen de 300 bezitters en nog nooit was opgelost.
Als dit item wordt afgemaakt kan het in het archief van het forum.
Met dank aan Anjo.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

even meten tot waar ik voeding krijg en waar het ophoud adhv de schema's.
- V300 register
- Verbannen
- 

Die tip van de Ohm-meter, een iets betere heeft een doorfluitstand, wanneer er zogezegd korstsluiting optreedt, geeft deze een fluitsignaal, werkt stukken beter dan die 0 en oneindig, want niet elke meter is zo nauwkeurig (lees: met een 600euro heb je een fluke en die zal het wel doen)! Heb zelf ondervonden dat de fluitstand gewoon het duidelijkste is!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

nouja tot m'n beschikking dan, hij is van m'n pa:lol:
ik vind het zelf veel makkelijker om voltage te meten, dan kun je 1 aansluiting van de multimeter gewoon op de massa houden..
- V300 register
- Verbannen
- 

dat is wel iets om rekening mee te houden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

ik heb voeding ?n massa bij de stekkers van de verlichting, lampjes zijn heel en toch doet de zooi het niet! volgende stap is om 1 voor 1 de lampjes te verwijderen, waarschijnlijk maakt 1 van de lampjes een sluiting..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-