Daylight running lights / zweedse verlichting / 'altijd-aan-koplampen'
- V300 register
- Verbannen
- 

Ik heb 3 jaar in zo'n auto met Zweedse verlichting rondgereden (GL-special), maar ben helaas nooit in de gelegenheid geweest mezelf te zien starten in de spiegel, dus zeker weten doe ik het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

de meeste draden '12V bij contact aan' komen in de auto dus zonder te staan op moment dat je de motor start.
- V300 register
- Verbannen
- 

Ik heb wel eens een inhaalactie net op tijd kunnen onderbreken omdat er tijdens grijs weer ineens een grijze auto zonder licht over de grijze weg opdoemde.
Dat was echt schrikken!
Voor de volledigheid:
- Als lensdrager worden mijn ogen elk halfjaar gechekt dus mankeert er niks aan mijn zicht
- het voertuig dat ik in wilde halen, had als kenteken 45 km daar wil niemand lang achter rijden
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Het is alleen geen steekhoudend argument om ook hier links te gaan rijden terwijl de rest allemaal rechts blijft rijden. Zo zie ik jouw opmerking over Frankrijk ook een beetje...
Auto's die ik onderweg zonder licht of met alleen stadslichtjes (een gloeiende spijker geeft nog meer licht) tegenkom zijn meestal van die mottige belastingvrije vehicles met dito bestuurder. Zo'n uitstraling wil je de 300 toch niet meegeven of wel?
- V300 register
- Verbannen
- 

variomagic;146797 schreef : ... van die mottige belastingvrije vehicles met dito bestuurder. Zo'n uitstraling wil je de 300 toch niet meegeven of wel?
Juist wel.

Ik moet wel eens op het laatste moment (als een tegenligger aan het inhalen is) m'n verlichting aanzetten. Schrikreactie gegarandeerd. :woops:
Maar ja, als iedereen hetzelfde doet, doe ik altijd het tegengestelde. Dat zit in m'n aard. :grr2:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Verder vind ik het verschrikkelijk irritant dat bij onze 850 de lampen automatisch aangaan, al ben ik ook van mening dat je altijd je licht aan moet hebben.
@ koentje; geldt die waarschuwing ook voor als je je radio wel aan hebt, maar de sleutel niet in het contact (dus ook niet op contactstand)?