Versterker aansluiten
- V300 register
- Verbannen
-
de originele boxjes zijn met een scheidingsfilter prima bruikbaar als tweeter.
je kunt dan voor het midden en laag boxen onder de stoelen monteren.
geluid vanaf de hoedenplank is zowieso wat minder, eigenlijk alleen geschikt voor een woofer. en dan hoef je nog niet eens gaten te zagen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;25073 schreef : :eek:whaaaaa wil je niet zo vloeken!!! We hebben het over installaties waar muziek uit komt!
Die originele volvo-boxjes geven op hun best (= als ze 20 jaar netjes droog en goed verpakt opgeborgen hebben gelegen) op muziek gelijkend geluid
Als je ze niet harder dan pakweg spreekvolume bij stilstand zet...
aansteller, dan moet je goed materiaal gebruiken. heb een tijdje met alleen voorspeakers gereden, ging goed genoeg.
en nu ik dus meer heb hangen is t nog beter.
maar alleen nog de vibratie van de deurpanelen helemaal wegwerken, bitumen

maar ik wil nog wel een keer nieuwe erin hangen voorin. zodat ie nog harder kan

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het ging hier wel over de originele 0.5W voorspeakers; echte rotzooi!KonradW;25101 schreef : aansteller, dan moet je goed materiaal gebruiken. heb een tijdje met alleen voorspeakers gereden, ging goed genoeg.
Ik heb op de sloop voor een tientje de duurste speakers meegenomen die in een 740 leverbaar waren (50W)... klinkt al een stuk beter, maar het blijft baggerzooi...
- V300 register
- Verbannen
-
als breedband speakers zijn ze inderdaad knap waardeloos

wat heel erg was aan de originele volvo spullen is de versterker. de meeste Volvo-gelabelde radio's hadden 2x 6 watt RMS ofzo. Het binnenwerk van die apparaten is van Mitsubishi.
- V300 register
- Verbannen
-

Ik vind wel dat er nog iets aan geluid voorin moet, maar zoals eerder gezegd heeft dat geen haast.
- V300 register
- Verbannen
-
t mooie is nou als je de originele voordeurspeakers vind, dan koop je gewoon 2 nieuwe bij een audiowinkel.
passen precies. gewoon 10 cm. en geven heel veel beter geluid
en dan kun je kijken of je een middenrange setje neemt met 2 mini tweaters in de deur
die kun je onopvallend monteren

- V300 register
- Verbannen
-

M'n vader heeft nog twee speakers + speakerkapjes liggen in de schuur, ik kan natuurlijk eens kijken of ze iets beters hebben met dezelfde maat

- V300 register
- Verbannen
-

maar ik zou voor de originele vorm gaan. 10 cm is heel veel sterks in te krijgen, en die sluiten mooi aan op je dash. beter dan zo'n rond ding op je deur.
zoals we hier wel eens voorbij hebben zien komen ,lelijke 16 cm er zo bovenop geplakt

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik ga ook voor de stealth look in mijn 740.
- V300 register
- Verbannen
-
ongeveer t effect maken van een van de eerste 343's nemen, en er dan gewoon een machtig blok in lepelen dat je meer dan 250 pk hebt