(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)

discussie sloopregeling n.a.v. V3C advertentie (gesloten)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:07 #778955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic discussie sloopregeling n.a.v. V3C advertentie (gesloten)
Dus als iemand 700 euro biedt, dan gaat ie alsnog naar de sloop? Kom op. Ik snap best dat hij er niet 500 euro op achteruit wil gaan, maar (bijv) een paar honderd euro moet toch kunnen, anders ben je vind ik je gewoon geen liefhebber (edit: en dat hoef je ook niet te zijn). Ik snap wel dat ie de prijs wil opdrijven, maar dit is wel compleet de plank misslaan bij v3c-ers. Ik zie ook dat Erik hem pas geleden geholpen heeft, dat maakt het alleen nog maar erger.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:14 #778960 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic discussie sloopregeling n.a.v. V3C advertentie (gesloten)

Fran?ois;106384 schreef : @Diede: vorige maand zat er nog geen verse APK op, dus dan zou de auto
niet in aanmerking komen voor de sloopregeling. Nou heeft Erik hem geholpen
met een andere middendemper en als dank wil hij er 800 Euro voor vangen
of slopen, kan me voorstellen dat Erik zich "misbruikt" voelt in dit geval.
En hij moet niet zo arrogant melden dat hij een nieuwere auto gekocht heeft
omdat die beter bij zijn "accountmanagersfunctie" past. Een beetje snobistisch, vind ik dat.
Mijn advies: verwijder die advertentie gewoon, is in strijd met de V3C doelstelling.

Francois, ik snap dat dit tegen je gevoel in gaat en ik snap ook dat Erik zich misschien wat bekocht voelt. Maar het is NIET jouw auto, en het is WEL zijn goed recht om het op deze manier te doen. Of het een verstandige tekst is, is een tweede.
Als het je niet bevalt, lees de advertentie dan niet. Niet iedereen is liefhebber tot op het bot, en ja dat betekent dat sommigen dus voor het geld gaan.
De verkoper had zijn auto al "verpacht" aan de sloopregeling, dit is extra moeite die hij doet omdat hij ons niet gelijk aan de kant wil zetten.

Even voor iedereen: Er is al een topic over de sloopregeling, daar kunnen jullie zeuren over de regeling zelf. Hier graag alleen nog reacties over de auto zelf.

DUS NIET MEER OVER DE MOTIEVEN VAN DE VERKOPER!!!!!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 23:14 #778961 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic discussie sloopregeling n.a.v. V3C advertentie (gesloten)
Ja, kernenergie is ook goedkoper, maar ik ben nog steeds tegen kernenergie vanwege het risico.

Ik ben ook tegen de sloopregeling of mensen die daar aan mee doen. Vanwege het risico dat er dadelijk geen enkel onderdeel of fatsoenlijke 360 meer te vinden is. Daarom ben ik ook tegen de cup.
De auto die ik nu aan het repareren ben had anders via de vast Volvo-monteur naar de cup verdwenen. Daar hebben eigenaresse en ik een stokje voor gestoken. Hoe verzint iemand het om een 360 GLS, MKII uit 1984 met kleur 205-5 naar de cup te sturen. Dan heb je totaal geen historisch besef en idee hoe waardevol dit soort auto's nu al zijn, vanwege hun zeldzaamheid.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:19 #778964 door V300 register
Ik zou in dit geval gewoon de statuten nagaan en bekijken of deze advertentie voldoet aan de voorwaarden van de club. Zo niet, duidelijk aangeven bij de adverteerder met de mededeling dat deze, met deze formulering, niet gehandhaafd kan worden. (en indien mogelijk deactiveren zodat deze wel aangepast kan worden, maar niet meer zichtbaar is)

Dat dit zou gebeuren zagen we allemaal aankomen, maar als club moeten we, zeker in dit geval (hulp vanuit de club voor de apk en de manier van adverteren), ons beraden over wat we in dit en dergelijke gevallen zullen doen. Lijkt mij een mooi punt voor het sloopregeling topic. (en deze post met alle gerelateerde posts verplaatsen naar dat topic)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:21 #778966 door V300 register
Laten we inderdaad uitspraken achterwege laten die op de persoon gericht zijn, is niet netjes en die zijn ook gewoon niet toegestaan.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 23:31 #778969 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic discussie sloopregeling n.a.v. V3C advertentie (gesloten)
Laten we vaststellen dat:
- deze club geen officieel protest heeft laten horen tegen de sloopregeling (geen artikel, geen brief aan ministers en politieke partijen, geen overleg met FEHAC of andere club's etc.)
- ik andere clubs er ook niet over gehoord heeft,
- de Bovag grote invloed heeft
- veel auto's en dus ook onderdelen naar de sloop gaan en vanwege het grote aanbod al snel uit zicht verdwijnen.

Wat kunnen we doen:
- officieel protesteren en protestbijeenkomsten organiseren,
- brief aan alle sloperijen met oproep om de onderdelen, ook carrosserie, te bewaren of in partij aan te bieden.
- afstemmen met andere clubs

Iemand nog andere suggesties.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:36 #778971 door V300 register
Zullen we de discussie over de sloopregeling hier verder voeren?
En anders even een nieuw topic daarover starten graag, als dit topic hier nog meer mee vervuild gaat worden gaat het gewoon dicht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:37 #778974 door V300 register
Mee eens.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-05-2009 23:40 #778978 door E. van Oostveen
Ik zeg al niets meer............Ik ben gewoon heel diep teleurgesteld en het zit me dwars.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-05-2009 23:55 #778989 door V300 register
Snap ik heel goed, maar de discussie over de sloopregeling kan prima in dat andere topic besproken worden, toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC