Nieuw hier

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-02-2013 21:01 #924667 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier
ohhh dan schakelt ie helemaal niet idd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2013 22:08 #924836 door V300 register
Auto bekeken en een stuk gereden. Hij is niet de snelste maar hij is ook niet helemaal lekker afgesteld. Wat me opviel is dat de gaskabel goed slap staat bij de carburateur. Hij loopt niet altijd even lekker stationair, volgens mij alleen te traag.
Hij trekt aardig, maar zodra je vol gas geeft(dubbele Weber carb, tweede trap?) gaat ie stotteren en inhouden. Als je op je gemak rijd is ie prima.
De choke lijkt hem te verzuipen.

Verder technisch: Kachelkraantje is er tussenuit, moet vervangen worden.
Kachelbedieningsschuif gaat niet lekker en veert terug.
Kachelventilator werkt alleen op stand 1, 3 en 4.

Hij trekt naar links. Kan iets met de bandenspanning zijn, hij lijkt het af en toe te doen en niet altijd dus.

Roest:
Voorbalk ?rg goed(oppervlakkig wat roestig, even behandelen)
Wielkasten van binnen kunnen voelen, als nieuw.
Bodem niets aan kunnen ontdekken...
Tussen de accubak en ruitenspoeierbak een roestlaagje, niet doorgeroest dus moet even behandeld worden.

Erg goeie auto dus en het overwegen waard.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2013 12:35 #924850 door V300 register
Wat zou een 1400 blokje kosten hier bij forumleden? Op marktplaats kwamen we op 200-250 euro en met de aanschaf van de auto ?n overbouwen word het wel een aardig dure grap.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2013 00:49 #924868 door V300 register

Het voorscherm/balk is prachtig. Even de oppervlakkige roest eraf borstelen en behandelen. Kan veel erger...

Boven de bak zit wel een roestige balk. Lijkt me wel vervangbaar of behandelbaar.

Nu komt ie.

Bij de achterwielen(rechts), ik vind het er verdacht uit zien.

Na wat krabben met een schroevendraaier.

Yuk. Hier heb ik graag advies over, hoe erg dit is en hoe het te laten behandelen + kosten.

En de andere kant.

Hij lijkt een prima auto op deze plekken na.
Motor loopt (op een half jaar oude benzine) soms prima stationair, en zo sta je voor het stoplicht en blijft ie niet lopen. Heel vreemd, alsof er een klep of sproeier in de carburateur niet lekker werkt en soms wel.

Kan dat te maken hebben met een verkeerde carburateur? Of zou dat helemaal niet werken?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2013 08:07 #924869 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuw hier

Maus0611;212687 schreef : Wat zou een 1400 blokje kosten hier bij forumleden? Op marktplaats kwamen we op 200-250 euro en met de aanschaf van de auto ?n overbouwen word het wel een aardig dure grap.

Zou wel iets goekoper kunnen, maar niet veel. Een goed blok met lage kmstand is niet makkelijk te vinden. Het doel is immers ook om zo veel mogelijk Volvo 300 op de weg te houden.
Kijk eens in advertenties en onderschriften van clubleden. Mogelijk zit daar iets tussen.

Maar ehm. Je eigen motorblok weer fris maken kan leuk, wellicht net zo veel werk, en misschien ook net zo voordelig zijn. Zeker op termijn. Bij een gebruikt blok moet je ook maar afwachten hoe de koppakking etc. zich houden.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2013 10:45 #924871 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuw hier

Maus0611;212705 schreef : Boven de bak zit wel een roestige balk. Lijkt me wel vervangbaar of behandelbaar.

over die balk zou ik me niet zo'n zorgen maken, die zijn af-fabriek gewoon erg slecht behandeld tegen corrosie. je kunt hem evt laten stralen + poedercoaten, dan is het weer helemaal prima maar zoals die nu onder de auto hangt heb ik al veel ergere exemplaren gezien

Maus0611;212705 schreef : Yuk. Hier heb ik graag advies over, hoe erg dit is en hoe het te laten behandelen + kosten.

elke 300 heeft dit onderhand, is een zwakke plek doordat er vocht achterblijft op een plek waar meerdere lagen plaatwerk op elkaar gesandwicht zijn; het rot eigenlijk vanzelf wel een keer door. delen van elk van de 3 balken wegslijpen (en de sterkte van de plaat rond de M8 lasmoeren waar de brandstoftank mee vast zit inspecteren!!!) het hele stuk vervangen door een 2mm plaat uit 1 stuk, het liefste gelijk met een nieuwe lasmoer voor de brandstoftankbevestiging.

kosten; ca een uur of 2 werk per kant voor een carosseriebedrijf dus voor een eurotje of 400/450 is dat weer als nieuw.

Maus0611;212705 schreef : Hij lijkt een prima auto op deze plekken na.
Motor loopt (op een half jaar oude benzine) soms prima stationair, en zo sta je voor het stoplicht en blijft ie niet lopen. Heel vreemd, alsof er een klep of sproeier in de carburateur niet lekker werkt en soms wel.

Kan dat te maken hebben met een verkeerde carburateur? Of zou dat helemaal niet werken?

ik kan me voorstellen dat een 1100 met 1400 randapparatuur wel makkelijker wat te rijk gaat lopen; dingen als inhouden bij de 2e trap enzo. misschien is het eerst de moeite om hem eerst wat af te stellen en dan verder kijken. weer vervangen voor een 1400 is ook de moeite, dat is misschien nog wel sneller voor elkaar als gaan zoeken naar de evt huidige problemen

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2013 19:50 #924883 door E. van Oostveen
Het gewone lawerk. Balk boven versn.bak weghalen en behandelen is een goed idee van Anjo. Ik kan een checkup voor je doen. Mail me. (zie onderschrift)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2013 21:37 #924889 door V300 register
De motor is al tig keer afgesteld maar het voelt alsof er een defect in de carburateur zit. Soms doet ie het prima aan 1 stuk door.

400/500 euro laswerk zie ik niet zitten, ze willen de auto niet voor 200 weg doen, en voor 1000/1250 euro bij elkaar zijn er voldoende andere opties met 4 wielen. Voor dat geld kan ik mijn huidige auto ook op laten knappen.

Dank voor de tips zover! Ik speel het even door naar de verkopende partij en dan zien we waar het schip strand :)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2013 11:20 #924901 door E. van Oostveen
Beste Maurice,

Dat is een nuchtere analyse. Het steeds wisselen van auto lost eigenlijk geen problemen op, maar ze worden aan de kant geschoven in de hoop (altijd een gokje) om er beter van te worden. De tijd en kosten die je daar aan besteed kun je misschien beter omzetten in directe actie naar je eigen auto.

Heel slim kan lid worden van de enige echte Volvo 300 club te worden. Het lidmaatsgeld is een bijdrage per jaar en staat in goede verhouding voor wat je er voor kunt krijgen. Zoals sleuteldagen in een officiele garage, technische kennis en beschrijvingen van aanpak (how to), een mooi clubblad, cursussen, en een grote diversiteit aan contacten. Zie www.v3c.nl "

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2013 23:12 #924959 door V300 register
Dat laatste is zeker een voordeel, dat heb ik met de 2cv ook. Erg leuk en vaak gezellig :)

De GSA heeft me iets van 2000 euro aan onderdelen gekost, exclusief aanschaf. Ik krijg daar nu slechts 700 euro voor terug, ik weet nog steeds niet wat te doen. Misschien dat ik daar nog een poosje in blijf rijden.

De Volvo is nog niet weg, die krijgen ze niet snel verkocht met die motor denk ik.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC