Nieuw hier
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 18:40 #632514
door V300 register
Nieuw hier is gemaakt door V300 register
Ik ben Maurice(22) en heb me vandaag aangemeld om meer te weten te komen over de 340.
Ik heb een Citroen GSA uit 1983, een Daihatsu Charade uit 1983 en sinds januari een 2cv uit 1985. Dit was altijd al een droom. Maar met de komst van die laatste moet er ??n weg. De Daihatsu is ver op, en de GSA is een ramp om aan te sleutelen. Mooi moment om wat anders te zoeken om naast de Eend te hebben, als dagelijkse auto.
Een vriend van me heeft een 340 staan, met ??n nadeel: Er zit een motor uit een daf in, een 1100cc. De rest van de auto heb ik niet bekeken. Dat ga ik in de week van de 25e februari doen, dan ben ik daar een paar dagen.
Ik heb op diverse fora een hoop vervelende reacties gehad. Dus bij deze: Ik heb nog g??n ja gezegd, ik weet nog geen prijs en ik weet ook zeker niet hoe de rest van de auto is. Afhankelijk van alles kan ik kijken of het wat is. Die 1.1 is mee te leven, ik rij alleen stadskilometers wat ik nu met de 993cc Daihatsu doe.
Tot forums!
Maus
Ik heb een Citroen GSA uit 1983, een Daihatsu Charade uit 1983 en sinds januari een 2cv uit 1985. Dit was altijd al een droom. Maar met de komst van die laatste moet er ??n weg. De Daihatsu is ver op, en de GSA is een ramp om aan te sleutelen. Mooi moment om wat anders te zoeken om naast de Eend te hebben, als dagelijkse auto.
Een vriend van me heeft een 340 staan, met ??n nadeel: Er zit een motor uit een daf in, een 1100cc. De rest van de auto heb ik niet bekeken. Dat ga ik in de week van de 25e februari doen, dan ben ik daar een paar dagen.
Ik heb op diverse fora een hoop vervelende reacties gehad. Dus bij deze: Ik heb nog g??n ja gezegd, ik weet nog geen prijs en ik weet ook zeker niet hoe de rest van de auto is. Afhankelijk van alles kan ik kijken of het wat is. Die 1.1 is mee te leven, ik rij alleen stadskilometers wat ik nu met de 993cc Daihatsu doe.
Tot forums!
Maus
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 18:50 #924183
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuw hier
Je hebt geluk: er staat genoeg informatie op het forum. En als je zo'n 1100 beu bent kun je hem met weinig moeite wisselen voor een fatsoenlijke motor. Diverse clubleden hebben ze liggen en sommige leden wisselen ze tussen de soep en de aardappels even.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:02 #924186
door V300 register
Een 340 met 1.1-motor, HOE VET IS DAT. Soort van Zuid-Europese fiscaalvriendelijke speciale uitvoering als mosterd na de maaltijd :+
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:06 #924188
door V300 register
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:07 #924189
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Nieuw hier
Wel grappig, maar denk dat je het al gauw beu bent.
Een 340 is toch alwel een tikkie zwaarder dan een Daibatsu met een bijna-1000cc motor.
Hij ziet er wel heel mooi uit!
Een 340 is toch alwel een tikkie zwaarder dan een Daibatsu met een bijna-1000cc motor.
Hij ziet er wel heel mooi uit!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:10 #924191
door V300 register
Ik postte het net op een ander forum, ik moet maar ??n ding met de volgende auto en dat is heen en weer naar mijn werk. Is helaas niet altijd fietsbaar omdat ik last van mijn knieen heb.
Het is ongeveer 7 kilometer 50 rijden, met wat stoplichten.
Het is ongeveer 7 kilometer 50 rijden, met wat stoplichten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:14 #924192
door V300 register
Doen!! zo op t oog last van weinig roest
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:15 #924193
door V300 register
Welkom!
Ik neem aan dat de Daf motor er later in gehangen is? Op het kenteken is de 1.4 (Renault) motor geregistreerd.
Op de foto (voor zover te zien is met wat aanpassingen in Photoshop) lijkt die niet af te wijken van het 1.4 blok.
Ik neem aan dat de Daf motor er later in gehangen is? Op het kenteken is de 1.4 (Renault) motor geregistreerd.
Op de foto (voor zover te zien is met wat aanpassingen in Photoshop) lijkt die niet af te wijken van het 1.4 blok.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:21 #924197
door V300 register
Bij de verkoper stond een prachtige daf en later bij de garage(zat weken tussen) bleek dat hier een 1100 in zat.
3 keer raden waar de 1.4 heen is...
Ik weet nog niet of ik het doe, ik heb net wat topics zitten bekijken en wat Hmmkuch roestgaten gezien, die moet ik niet bij deze ook vinden of het moeten er heel weinig zijn..
En ik heb geen idee wat ie kost. Er staat een h?le mooie op marktplaats(witte, zeeland) en die kost ook niet erg veel.
3 keer raden waar de 1.4 heen is...

Ik weet nog niet of ik het doe, ik heb net wat topics zitten bekijken en wat Hmmkuch roestgaten gezien, die moet ik niet bij deze ook vinden of het moeten er heel weinig zijn..
En ik heb geen idee wat ie kost. Er staat een h?le mooie op marktplaats(witte, zeeland) en die kost ook niet erg veel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-02-2013 20:26 #924200
door V300 register
Ondanks dat ik wat dat betreft technisch niet onderlegd ben. Ziet de auto er mooi uit!
Moderators: Mark Smeets