De most overrated and underrated car
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2011 19:04 #865798
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic De most overrated and underrated car
Voor mij zijn het twee auto's uit het wat oudere Opel stal, de Manta als overgewaardeerde en de Ascona als ondergewaardeerd, ondanks dat beiden op de zelfde onderstel gebouwd zijn is de, 1 ? 2 maanden, later uitgebrachte Ascona veel stijver van constructie dan de Manta, dit heeft zich bewezen in de rally sport, heel veel Ascona's en weinig tot geen Manta's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2011 16:58 #873280
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De most overrated and underrated car
Overgewaardeerd:
Volkswagen Golf I,II, en III:
Niet omdat dit uit fabriek een slechte auto zou zijn, maar wel hoe veel mensen (vooral jongeren) er over praten. Een Golf is super snel en super geweldig, vinden zij. Niet dus, want de meeste exemplaren die je kunt betalen als jongere zijn af fabriek al niet erg snel, en dan nog eens in redelijk slechte afgetrapte staat. Ook zijn Golfjes niet echt speciaal te noemen in uiterlijk...
Ondergewaardeerd:
Chevrolet Corsica 3.1 V6:
Dit is ook geen perfecte auto, maar als je van Amerikaans houd (zoals ik) dan is dit naar mijn mening een heel goede auto voor dagelijks gebruik. Ze verbruiken niet zo veel; zijn redelijk snel met automaat; hebben een mooi en stoer uiterlijk; en schijnen voor een Amerikaan een goede kwaliteit te hebben, al zijn er ook berichten te vinden op internet van mensen die het tegendeel beweren. Toen ik een keer mee mocht rijden in zo'n auto, ben ik in elk geval fan geworden
Verder zijn natuurlijk ook Volvo's 300-serie erg ondergewaardeerd, maar dat vind het merendeel hier op het forum waarschijnlijk
Volkswagen Golf I,II, en III:
Niet omdat dit uit fabriek een slechte auto zou zijn, maar wel hoe veel mensen (vooral jongeren) er over praten. Een Golf is super snel en super geweldig, vinden zij. Niet dus, want de meeste exemplaren die je kunt betalen als jongere zijn af fabriek al niet erg snel, en dan nog eens in redelijk slechte afgetrapte staat. Ook zijn Golfjes niet echt speciaal te noemen in uiterlijk...
Ondergewaardeerd:
Chevrolet Corsica 3.1 V6:
Dit is ook geen perfecte auto, maar als je van Amerikaans houd (zoals ik) dan is dit naar mijn mening een heel goede auto voor dagelijks gebruik. Ze verbruiken niet zo veel; zijn redelijk snel met automaat; hebben een mooi en stoer uiterlijk; en schijnen voor een Amerikaan een goede kwaliteit te hebben, al zijn er ook berichten te vinden op internet van mensen die het tegendeel beweren. Toen ik een keer mee mocht rijden in zo'n auto, ben ik in elk geval fan geworden

Verder zijn natuurlijk ook Volvo's 300-serie erg ondergewaardeerd, maar dat vind het merendeel hier op het forum waarschijnlijk

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2011 17:13 #873282
door V300 register
Sinds ik zelf een Amerikaan bezit vind ik de bouwkwaliteit zo mogelijk nog slechter dan de meeste mensen beweren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 19:55 #873296
door 16673-dummy
gezien het feit dat de gemiddelde amerikaan in een chrysler rijdt, vindt de gemiddelde amerikaan zelfs een lelijke eend nog een heerlijke, goede auto.
Beantwoord door 16673-dummy in topic De most overrated and underrated car
General Custom;174179 schreef : en schijnen voor een Amerikaan een goede kwaliteit te hebben,
gezien het feit dat de gemiddelde amerikaan in een chrysler rijdt, vindt de gemiddelde amerikaan zelfs een lelijke eend nog een heerlijke, goede auto.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-04-2011 20:38 #873301
door Erick Janssen (GAST)
Oftewel VW GOLF: V?llig Wertlos Ger?t Ohne Logischer Funktion
Vrije vertaling: volledig waardeloos apparaat zonder logische functie
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic De most overrated and underrated car
General Custom;174179 schreef : .......Volkswagen Golf......
Oftewel VW GOLF: V?llig Wertlos Ger?t Ohne Logischer Funktion

Vrije vertaling: volledig waardeloos apparaat zonder logische functie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-04-2011 20:40 #873302
door V300 register
je moet inderdaad van Amerikanen houden, de relatief hoge onderhoudskosten neem je dan voor lief.
Zelf wil ik zeker nog ooit eens een Amerikaan bezitten voor de hobby. Dat zal echter nog wel even duren, omdat je dan echt een fulltime baan moet hebben... Nog even blijven dromen dus
Zelf wil ik zeker nog ooit eens een Amerikaan bezitten voor de hobby. Dat zal echter nog wel even duren, omdat je dan echt een fulltime baan moet hebben... Nog even blijven dromen dus

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-04-2011 18:01 #873352
door V300 register
Volgens mij valt het wel mee met de onderhoudskosten van de meeste Amerikanen. Meestal is het 'rijdend gedeelte' (remmerij, ophanging) relatief eenvoudig van opzet, en motorisch heeft het in het algemeen ook weinig te lijden. Waar het fout gaat is dat die dingen vrijwel geheel voor de Amerikaanse markt zijn ontwikkeld, voor een kostprijs van drie keer niks. Door belastingen en dergelijke zie je dat verschil in Nederland niet zo terug, maar het is en blijft dezelfde auto. Dan is er dus niet zo veel budget voor keurige interieurmaterialen of meer dan alleen een lichte verfdouche in de motorruimte. Ik heb meermalen met een Chrysler 300C gereden, ook die met drieliter Benzdiesel, en hoewel het heel acceptabel rijdt is het gewoon niet goed genoeg, want eenmaal binnen ga je tien jaar terug de tijd in. Wat natuurlijk heel jammer is. Maar de markt in de VS stelt gewoon heel andere eisen.
Ik houd echter van underdogs (daarom rijd ik 340) dus als ik een Buick Century Wagon van eind jaren tachtig zie, met van dat nephout op de flanken terwijl het geen schim is van de auto's van twintig jaar eerder, ja dan gaat mijn liefhebbershart kloppen hoor
Ik houd echter van underdogs (daarom rijd ik 340) dus als ik een Buick Century Wagon van eind jaren tachtig zie, met van dat nephout op de flanken terwijl het geen schim is van de auto's van twintig jaar eerder, ja dan gaat mijn liefhebbershart kloppen hoor

Moderators: Mark Smeets