De most overrated and underrated car

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-02-2011 22:58 #865072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De most overrated and underrated car
In mijn ogen overrated:

- Volkswagen Golf; ongelooflijk saai, oncomfortabel
- Renault, elk type; vreselijke auto's, ik snap niet waarom iedereen erin rijdt...

Underrated:
- Saab 9000; ontzettend fijne auto's!
- En uiteraard de Volvo 340 Variomatic; de ouderwetse techniek van de Dafjes, maar het comfort van een 'moderne' auto. Iedereen geeft er op af, maar ik vind comfortabel variomatic rijden ??n van de fijnste dingen die je op deze aardkloot kunt doen! :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2011 23:30 #865075 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic De most overrated and underrated car
Nou Harry dat probeer ik ze hier thuis ook al jaren duidelijk te maken. Dat het niet normaal is als die Renault boven de 2-ton torenhoge onderhoudskosten ontwikkelen.
Die Megane's zijn echt de troep, hebben er thuis nu al twee gehad, eerste klapte met 230k op de teller bijna uit elkaar en die we nu hebben doet het redelijk, maar is zo saai om te rijden. Mn oom kreeg een nieuwe lease-auto en bij 35k deed de dieselmotor *plof* en toen moest er een nieuwe motor in.

Ondergewaardeerd is de 9000 zeker.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 00:32 #865076 door V300 register
Tja Harry en Chris, ze zullen toch niet zo beroerd zijn dat ze zoveel verkocht worden!! Onze Scenic rijdt super en mijn ex heeft een eerste model Clio diesel gehad, nou zonder problemen van 150.000 naar 350.000 km. Kijk, als je een goede betrouwbare auto wil moet je gewoon een Japannert kopen en anders niks. Alhouwel mijn Alfa 146 jtd Lusso van 1999 was mijn beste koop ooit, heeft mijn ex trouwens nu en staat op de 4 ton, dus het kan wel, en het mooiste, echt probleemloos!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 10:46 #865080 door V300 register
Ondergewaardeerd: Dodge Journey. Redelijk betrouwbaar, goeie stoelen, veel ruimte, scherpe prijs, rijdt echt ontzettend lekker! Zelfs autoweek vindt 't jammer dat ie verdwijnt. Daarnaast ziet ie er ook nog is goed uit.

Overgewaardeerd:
Kan ik heel duidelijk in zijn. Toyota's. Die nieuwe Verso's, Avensissen etc. wat rijdt dat allemaal slecht zeg. En zo betrouwbaar zijn ze tegenwoordig ook niet meer. Niet beter dan een Volkswagen in elk geval. En die zijn ook al overgewaardeerd.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 11:25 #865083 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De most overrated and underrated car
overgewaardeerd: alle milieuvriendelijke hokken van de laatste jaren
consument wordt gehersenspoeld in het feit dat zo'n ding milieuzuinig zou moeten zijn terwijl ze met de productie zelf meegeteld vaak nog een zwaardere belasting voor het milieu zijn als een hummer.

als je ziet wat een enorme winst er behaald is in de dieseltechniek de laatste 10 jaar dan denk ik dat hybride en elektrisch rijden niets anders als een grote flop gaat worden (voor zover het dat nog niet is). kleine dieselmotoren gemoderniseerd en uitgerust met regelende roetfilters (bijv vw's bluemotion technologie), superzuinig en een bijzonder lage uitstoot en in beiden gaat de technologie nog veel verder de komende jaren.

als je ziet hoe mooi het bij vrachtwagens is, de ene fabrikant haalt straks Euro6 met bijv AdBlue inspuiting en wat software truucjes; de andere fabrikant monteerd gewoon een factor x groter roetfilter en haalt Euro6 ook op z'n sloffen; het wachten is tot wanneer beiden gecombineerd gaan worden.

in mijn ogen is diesel en straks biodiesel the way to go.

ondergewaardeerd, sjah. voor elk hok is er wel een liefhebber toch?
weet zogauw niets te verzinnen wat hier nog niet staat.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 11:25 #865084 door V300 register
Overgewadeerd: das teveel om op te noemen voor mij.
Alleen al al die modellen die ieder jaar veranderen en niet van een ander merk te onderscheiden zijn :cry2:.Opper overgewadeerde merken zijn voor mij Skoda en Seat.

Ondergewadeerd:
De Volvo S80 in mijn ogen een prachtige auto (ik weet dat velen het hier niet mee eens zijn hier:D) en enorm veel comfort.

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 18:26 #865124 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De most overrated and underrated car
Heb vrijdag met een Katterug gereden voor een bruiloft. En 's avonds met een S80 (2008 2.5T AUT) naar het hotel gebracht. Heb de auto het hele weekend voor de deur staan. Fijne auto, rijdt fantastisch, ook de ge?ntegreerde bluetooth enzo is erg fijn. Toch vind ik een V70 dan mooier.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 19:06 #865126 door V300 register

Kevin;168218 schreef : Toch vind ik een V70 dan mooier.

Dat vond mijn vrouw helaas drie jaar geleden ook

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2011 20:08 #865130 door V300 register
dat euro 6 op zijn sloffen, is m.i. niet het geval, daar moet heel heel veel ontwikkeld worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 17:51 #865783 door V300 register
.

Het zal vast technisch een wat beroerde auto zijn maar de Moskvitch 401 afgeleid van de Opel Kadett K38 (een vooroorlogs model), vind ik een erg mooie auto, door die spatborden, neus en harmonica motorkap. Bij toeval zag ik een foto van de auto toen 'gekke Gerrit' de link plaatste naar auto-advertentie's van Volvo 300 in Oekraine. En in dit onderwerp dus ondergewaardeerd wegens de vorm want over de techniek zal ik het maar niet hebben. Schijnt wel heel robuust te zijn afgezien van de motor.

Overgewaardeerd. Ik heb te weinig kennis van auto's om er ??n overgewaardeerd te noemen. Laat ik maar een anekdote vertellen. In ongeveer 2001 werd de nieuwe BMW 5 serie uitgebracht. Ik was wandelen 's winters met een vriend in de Eifel toen we terugrijdend naar het huisje bergop, door de zomerbanden (Volvo 340 '89) niet meer omhoog kwamen. Gestrand bij een restaurant om 23:00. En wie waren er nog meer gestrand ? De eigenaar van een nieuwe BMW 5 met als besturingssysteem voor het motormanagement Windows 95 (las ik). Dat liep op pc's al met regelmaat vast en dat gebruik je dan als basis voor een motormanagement systeem. Had je daar eenmaal last van dan deed niets het meer en moest de auto worden weggesleept t.b.v. een software update in de garage.

Binnenkort ga ik weer naar de Eifel, met de Volvo 340 '86, maar nu met winterbanden.

Bijlagen:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC