Winterfoto topic 2010-2011
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 22:08 #868455
door Wouter Borsje
Bedankt voor de complimenten mannen!
Op de derde foto sta ik inderdaad op de dijk, de andere twee heb ik vlak aan het water genomen en vanuit en laag standpunt met een statief.
De bovenste twee zijn licht bewerkt met HDR software, door het tegenlicht op de tweede foto waren de stenen op de voorgrond niet meer te zien op de opname zoals genomen door de camera.
Door nu een paar foto's te nemen waarvan er ??n of meer onder, en ??n of meer overbelicht zijn kan de HDR software deze over elkaar heen leggend zorgen dat het dynamisch bereik van de foto (veel) groter word.
Vandaar dat de stenen op de voorgrond na bewerking wel zichtbaar zijn als zijnde los te definieren stenen.
@Jeroen; was jij ook in Deventer vandaag?
Ja ik woon al aardig wat jaren in deze stad maar de ijssel en haar uiterwaarden blijven prachtig om te zien.
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Winterfoto topic 2010-2011
Dutchie;171652 schreef : Wauw, mooie foto's Wouter! Zelf genomen, neem ik aan? Vooral de bovenste twee vind ik erg mooi. Op de derde mis ik iets op de voorgrond, dus die vind ik iets minder. Sta je daar op een dijk ofzo?
Bodejodel;171655 schreef : Mooie plaatjes! Ik heb de Ijssel vandaag ook nog live zien stromen, mooi uitzicht!
Bedankt voor de complimenten mannen!
Op de derde foto sta ik inderdaad op de dijk, de andere twee heb ik vlak aan het water genomen en vanuit en laag standpunt met een statief.
De bovenste twee zijn licht bewerkt met HDR software, door het tegenlicht op de tweede foto waren de stenen op de voorgrond niet meer te zien op de opname zoals genomen door de camera.
Door nu een paar foto's te nemen waarvan er ??n of meer onder, en ??n of meer overbelicht zijn kan de HDR software deze over elkaar heen leggend zorgen dat het dynamisch bereik van de foto (veel) groter word.
Vandaar dat de stenen op de voorgrond na bewerking wel zichtbaar zijn als zijnde los te definieren stenen.
@Jeroen; was jij ook in Deventer vandaag?
Ja ik woon al aardig wat jaren in deze stad maar de ijssel en haar uiterwaarden blijven prachtig om te zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-03-2011 23:47 #868460
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Winterfoto topic 2010-2011
Ben... :+
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2011 12:43 #868482
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Winterfoto topic 2010-2011
Ik heb die laatst ook gezien, alleen het weer was iets anders dan op die foto's van Wouter. Wij hadden regen, regen, regen, wind en voor de afwisseling regen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2011 21:41 #868549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Winterfoto topic 2010-2011
Mooi he de IJssel (de Gelderse in dit geval), ik mis alleen nog een mooi schip met een Volvo achterop de roef!
Moderators: Mark Smeets