Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik meen me te herrinneren dat je vol overtuiging tegen me in ging toen ik dit probeerde uit te leggen... :+v0lv0freak;153975 schreef : Wel merk ik dat ik, sinds ik op de vrachtwagen rij, op de snelweg nog maar 100 / 110 rijd in de spits ipv links met 120 en daarna weer moeten remmen etc... het maakt qua tijd geen drol uit en rijd in de spits vele malen relaxter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
RDW melde op 6 september 2010 op mijn telefonische vragen dat er WEL wegenbelasting moet worden betaald op de Opel Agila Ecoflex (LPG). De Agila Exoflex staat met een uitstoot van meer dan 110 (119) geregistreerd bij de RDW.
Pas bij een uitstoot van minder dan 110 hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden.
Opel Nederland erkend deze fout telefonische en in een brief aan alle dealers maar zowel Opel Nederland als het RDW weet niet wanneer de fout gecorrigeerd is of dat deze wel gecorrigeerd wordt.
Opel blijft wel gewoon doorgaan met de reclame uitingen dat de Agila Ecoflex naast BPM ook motorrijtuigenbelastingvrij is daar de uitstoot 108 zou zijn.
Tot die tijd ontvangen eigenaren van de Agila Ecoflex gewoon een gepeperde aanslag voor de motorrijtuigenbelasting en moeten deze zelf maar zien te laten corrigeren door het RDW.
De koper is dus de dupe.
- V300 register
- Verbannen
-
Pas bij een uitstoot van minder dan 110 hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden.
Opel Nederland erkend deze fout telefonische en in een brief aan alle dealers maar zowel Opel Nederland als het RDW weet niet wanneer de fout gecorrigeerd is of dat deze wel gecorrigeerd wordt.
Opel blijft wel gewoon doorgaan met de reclame uitingen dat de Agila Ecoflex naast BPM ook motorrijtuigenbelastingvrij is daar de uitstoot 108 zou zijn.
Tot die tijd ontvangen eigenaren van de Agila Ecoflex gewoon een gepeperde aanslag voor de motorrijtuigenbelasting en moeten deze zelf maar zien te laten corrigeren door het RDW.
De koper is dus de dupe.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
bredeveld;155020 schreef : De agila Ecoflex. Dan ben je helaas om de tuin geleid. Bel even met de RDW.
RDW melde op 6 september 2010 op mijn telefonische vragen dat er WEL wegenbelasting moet worden betaald op de Opel Agila Ecoflex (LPG). De Agila Exoflex staat met een uitstoot van meer dan 110 (119) geregistreerd bij de RDW.
De koper is dus de dupe.
Aangezien ik (heel) dicht bij het vuur zit (ik werk voor dit merk) even een misverstandje uit de wereld helpen.
Fout ligt voor 100% bij RDW, die de systemen niet tijdig heeft aangepast. Alle kopers worden door de belastingdienst gecompenseerd / e.e.a. wordt z.s.m. gecorrigeerd. Uitstoot is < 110 g/km
Bizar! Even gezocht en Opel Agila 1.0 Ecoflex LPG met kenteken 16-NGD-5 (auto verkocht door Opel Udenhout) is volgens de openbare RDW-gegevens toch echt vrijgesteld van BPM, en dus ook van MRB.
Opgelost inmiddels dus!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ook GODDANK geen 2,3*10^34-inch eronder maar gewoon fatsoenlijke wielen
- V300 register
- Verbannen
-
Een 1.6 Turbo? Ongelofelijke blokjes. Leveren toch effe zo'n 180pk! Jammergenoeg zijn ze niet heel zuinig........
- V300 register
- Verbannen
-
Niels, da's geen Indian Summer maar Mahogany, een (vind ik) mooie diepdonkerbruine metallic kleur. Dit www.opel.nl/showroom/files/pdf/nl/brochu...nsummer_brochure.pdf is Indian Summer, toen ik de auto samenstelde was het helaas nog niet beschikbaar..... Inderdaad geen hele grote wielen eronder, ik vond dit meer dan genoeg.Niels;159147 schreef : Hee een Insignia in Indian Summer :y:
Ook GODDANK geen 2,3*10^34-inch eronder maar gewoon fatsoenlijke wielen
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;159149 schreef : Net wagentje!
Een 1.6 Turbo? Ongelofelijke blokjes. Leveren toch effe zo'n 180pk! Jammergenoeg zijn ze niet heel zuinig........
Inderdaad een 1.6 turbo. Blokje levert standaard 180 pk, gedurende korte tijd (overboost) bijna 200 pk. Redelijk ongelofelijk voor een 1.6 inderdaad. Qua zuinigheid valt het erg mee. Dit is de 3e 1.6 turbo die ik heb en ze rijden allemaal een krappe 1:12 gemiddeld. Ik rij wel veel lange stukken, maar rij over het algemeen redelijk door....
Agila rijdt ca. 1:16 op LPG!