Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2010 23:30 #630483 door V300 register
Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan... is gemaakt door V300 register
Al langere tijd was ik van mening dat het aanhouden van de 850 Estate als 2e auto economisch gezien niet verantwoord was. In 2005 hebben we deze auto tegen een zeer nette prijs bij de Volvo dealer gekocht en zeker toen (net na de geboorte van onze tweeling) was de auto met in totaal 3 kinderen erg praktisch, zeker omdat er een af-fabriek 3e bankje in zat. Terwijl de kinderen opgroeiden bleek dat we gelukkig steeds minder spullen hoefden te verslepen, alleen mijn vrouw was wel erg gehecht aan de 850. Voor haar had hij de bijnaam "huiskamer". Omdat ook een Volvo van 15 jaar op een zeker moment hogere kosten met zich meebrengt als het gaat om onderhoud / slijtage, hebben we begin deze zomer besloten dat het aanhouden van deze auto misschien wel een beetje teveel van het goede was. De kinderen (9-6-6) hebben voorlopig in bijna iedere auto voldoende ruimte, daarnaast beschikken we ook nog over mijn auto van de zaak. Dus, kogel door de kerk en de 850 op Marktplaats gezet voor (naar mijn idee) de hoofdprijs. Binnen een week verkocht...........! Intussen gekozen voor (uiteraard) een Opel als 2e auto voor mijn vrouw (lokaal verkeer - boodschappen, vervoer van de kinderen door de weeks).
Niet schrikken, gekozen voor een Opel Agila (!!!) www.astonvauxhall.co.uk/contribute-image...specialoffer_000.jpg
Aangezien deze af-fabriek met LPG en hierdoor BPM en wegenbelastingvrij beschikbaar is, horen wij binnenkort ook tot de brigade van belastingvrije nieuwe autobezitters.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-08-2010 23:36 #843934 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...
ehhh... gefeliciteerd? :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2010 23:40 #843937 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...
Dacht dat die Agila Ecoflex een beperkte oplage had - loopt het niet zo hard of is de oplage toch niet zo gelimiteerd? :+

Veel plezier ermee. Wel even een plaatje doen alstie binnen is hoor (voor de offtopicshowroom!)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2010 23:41 #843938 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...

Niels;153720 schreef : Dacht dat die Agila Ecoflex een beperkte oplage had - loopt het niet zo hard of is de oplage toch niet zo gelimiteerd? :+

Veel plezier ermee. Wel even een plaatje doen alstie binnen is hoor (voor de offtopicshowroom!)

Inderdaad, er komen er voorlopig maar ongeveer 350 naar Nederland.
Aangezien ik h??l dicht bij het vuur zit, was de eerste voor ons.........

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-08-2010 23:43 #843939 door V300 register

Bodejodel;153717 schreef : ehhh... gefeliciteerd? :+

Ah joh, we hebben de 360 nog en de Sierra XR4i om de totale uitstoot een beetje in evenwicht te houden..... Dit is / was gewoon een economische beslissing die ons (ook als zou hij bij een nieuw kabinet mogelijk niet meer belastingvrij zijn) minimaal ? 1000.- per jaar bespaart!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 10:21 #843959 door V300 register
Dat zijn op zich goede financiele redenen. Ongeveer dezelfde als hier om de 780 diesel ('86) binnenkort toch maar eens aan te pakken en te zorgen dat die we weg op kan.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 10:33 #843961 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...
Ja niets fijner dan een belasting vrij auto met LPG, ook ik moet opschieten met mijn 340 en een paar plaatsen dicht lassen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 10:38 #843965 door V300 register
Och, belastingvrij op diesel met een zeer comfortabele 6 pitter in het vooronder is ook erg prettig kan ik je melden. (Zij het wel een stuk vervuilender)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-08-2010 11:06 #843973 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Ook wij zijn voor belastingvrij gegaan...
Dan vind ik de brief die deze week van de belastingdienst kwam veel leuker!
Vanaf 6 november is de grijze 360 belastingvrij :y:
Veel leuker dan een (sl)opel :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-08-2010 11:44 #843995 door V300 register
Hmm, ik heb steeds de neiging om een Aguila van de weg te drukken als ik er een zie! Ik hoop maar dat ik je niet tegenkom onderweg. Je moet wel een hekel aan autorijden hebben, wil je je in zo'n ding verplaatsen. :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC