saab gered nu volvo nog..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 10:54 #816384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic saab gered nu volvo nog..
Kroymans is rijk zat. Heeft ook een huis langs de vecht met helicopterlandplaats... :D.

Maar, het zorgde aardig voor wat opschudding. Helaas niet zoveel als ik gehoopt had ghehe... (grapje, sorry:D)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2010 21:06 #816452 door V300 register
@lucluc: dat Saab als soort sportmerk wordt neergezet is niks mis mee, dat er laatste jaren relatief weinig technische ontwikkeling in Saab heeft gezeten is wellicht debet aan opmerkingen, ook hier, dat Saab een veredelde Opel is. En inmiddels loopt Opel de achterstand aardig in met Insignia en volgens Topgear schijnt nieuwe Astra ook vernieuwend te zijn... De Aygo, C1 en 107 laten zich ondanks zelfde platform heel verschillend rijden, C1 schijnt iets meer brommotortje te hebben dan andere maar betere wegligging dan 107. Nou ja, verschillen blijven er toch.
@volvofreak: niet waar, Muller weet het beter dan zijn eigen benzinemeter, de new beetle was wel een succes, net als Spyker........, en de winsten daarvan.... (geintje!). De nieuwe Mini is zijn eigen succes voorbij gestreefd. Schijnt er van binnen uit te zien als een Funtime Freddy-wagen...
@huysmans: een van de betere ideeen die ik tot nu toe gehoord heb, het bedrijf Spyker is gevestigd op bedrijventerrein Trekkersveld in Zeewolde, ga eens met Muller praten (mag ik mee, ik woon ook in Zeewolde)
@thebear54: yeah right, met Landwind als moedermaatschappij....met het woord Subaru beoogde Erik inderdaad wat jij beschrijft....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2010 21:09 #816580 door V300 register

marnixt;132723 schreef : @huysmans: een van de betere ideeen die ik tot nu toe gehoord heb, het bedrijf Spyker is gevestigd op bedrijventerrein Trekkersveld in Zeewolde, ga eens met Muller praten (mag ik mee, ik woon ook in Zeewolde)

Goede, als jij dan een leuk ideetje hebt voor Donkervoort hier om de hoek. ;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-02-2010 15:50 #816626 door V300 register
Ik begrijp dat we in stijl gaan?

ja hoor, kopietje maken van de testdrive uit het Topgear Jaarboek, boven je bed hangen en niets meer aan veranderen. Topgear constateert dat Donkervoort (en ook Super Seven) een klasse op zich is waar moderne sportwagens, hoe geavanceerd ook, niet aan kunnen tippen qua rijbeleving etc. Tweede optie is alle hier geuite ideeen jatten en als Donkervoort toepassen en derde is eerste twee doen en daarmee rondjes voor het kantoor van Muller rijden om te pesten. Of met een nonchalant gezicht met een Donkervoort bij Spyker aanrijden en om een proefrit vragen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 16:53 #817333 door V300 register
okay, hand in eigen boezem, de v70II rijdt mi als een veredelde mondeo alleen met een wat groter blok. De tijd dat je bij en Volvo een Zweeds product kocht is allang voorbij. Denk dat de laatste de v70I was, een 850 met nieuwere neus. Soms wel spijt dat ik mijn 850 inruilde voor een v70II. Zoiets is er denk ik ook bij Saab aan de hand. De stoere/sportieve Saabs worden kennelijk als echte Saabs beschouwd en die van latere jaren als aftreksels van Opel hoewel als chique gepositioneerd.

Lucluc;132262 schreef : Ik vind overigens die opmerkingen in de media over dat Saab een Opel is een beetje flauw. Al jaren werken automerken samen. Je ziet het ook nu weer dat de Toyota Aygo, Peugeot 107 en Citroen C1 indentiek zijn. Hoor je niemand over zeuren. Volvo is door de jaren heen ook een Renault geweest, een Daf, een Mitsubishi, een Ford en nu Babinogwat. Elk merk gebruikt Bosch onderdelen, Webers, Koni's, etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 18:48 #817346 door V300 register
Och, ik vind de 7/9 serie de laatste echte Volvo, de rest rijdt achteruit. Ik gok dat het verschil tussen de 850 en de S/V70 'classic' voornamelijk cosmetisch is geweest. (maar ik ken ze niet, ik rij liever vooruit ;D )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-02-2010 21:00 #817362 door V300 register
klopt, 2xx, 7xx en 9xx zijn daarbij ook nog eens goed zelf te onderhouden, en ook nog vindbaar. Zag laatst een hele mooie uit Zweden geimp 940 sedan bj 1999 (ja, daar zijn ze langer gebouwd) voor mijn ouders omdat die aan al hun criteria voldoet (automaat, hoge zit, airco, comfortabel, onverwoestbaar) maar mn ma vond 1999 te oud. Ze had een hoge mercedes gezien en eerder heb ik ze een dodge caliber uit het hoofd gepraat - toen wel gelukt. Rijden nu 960 sedan hvxx00. Het verschil in kwaliteit zal wel gaan opvallen. Had het ook nog over s80 maar die zit juist net zo laag als mijn v70II. De v70I is inderdaad gerestylde 850, de midden- en achterpartij is exact hetzelfde. En valt me op dat 2xx, 7xx en 9xx het soms veel meer kilometers uithouden dan 850. Dus de s/v7 voor de restyling. En wat moeten twee oudjes nu met een sloep van een s80 voor de deur.....ze doen dan weer wel aan spaarlampen. Destijds zijn ze in een onbewaakt ogenblik van 740 naar 960 overgestapt en klaagden over benzineverbruik. Tja, dan krijg je wel vrienden bij de pomp. Vrees dat deze geschiedenis zich met s80 gaat verhalen. Zes cilinders om twee gesneden broden te halen. Waanzin.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-02-2010 08:25 #817404 door V300 register

marnixt;133658 schreef : Zes cilinders om twee gesneden broden te halen. Waanzin.

Ja, maar... die lopen dusdanig rustig dat de sneetjes niet door elkaar rammelen, da's logisch. :humor:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-10-2011 19:15 #890459 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic saab gered nu volvo nog..
Het stof kan inmiddels weer van dit topic af denk ik zo.

Jos360;131868 schreef : Saab gered? Eerst zien, dan geloven. Victor Muller heeft in het verleden laten zien dat hij meer van de praatjes is dan van de prestaties. Laten we rustig afwachten wat het aandeel Spyker over 2 jaar doet.

Die 2 jaar zijn nog niet om, en SAAB was zo goed als failliet. Vandaag hebben de chinezen dan toch SAAB gekocht , maar dit was bij iedereen inmiddels wel bekend denk ik.

Wat moeten we hier nu van denken?
Als ik eerlijk moet zijn vind ik het een beetje jammer. Voor mij is / was SAAB namelijk al failliet. Ja het is een mooi merk met een mooie geschiedenis. Maar onder Opel is SAAB er niet beter op geworden. In mijn ogen geen echte SAAB meer, maar rommel. En ja, ik heb er in gezeten en ook mee gereden. Het kraakt als de ziekte en de kwaliteit is niet wat ik van een SAAB verwacht. En nu onder VM is er natuurlijk ook niet veel positiefs met SAAB gebeurd, eigenlijk niks, behalve dat het geld op is. Het klinkt misschien hard, maar wat mij betreft hadden ze beter failliet kunnen gaan, want het 'echte' SAAB is al jaren failliet.......

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2011 20:25 #890465 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic saab gered nu volvo nog..

v0lv0freak;186999 schreef : Het klinkt misschien hard, maar wat mij betreft hadden ze beter failliet kunnen gaan, want het 'echte' SAAB is al jaren failliet.......

Daar zullen die duizenden werknemers die al maanden geen salaris gezien hebben vast wel anders over denken...
Mijn interesse voor Saab betreft ook alleen maar de auto's van de jaren 80, begin jaren 90, maar dat geldt ook voor Volvo.
Die Chinezen zijn tegenwoordig zo gek nog niet hoor. Ze hebben ook 11 miljard in Volvo ge?nvesteerd. Kan nooit kwaad...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC