saab gered nu volvo nog..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 08:51 #813254 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic saab gered nu volvo nog..
Saab draait verlies, Spyker draait verlies. Maar ik heb geleerd dat - en - een + is :D dus wieweet!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 10:30 #813261 door V300 register
het zal mij inderdaad erg benieuwen of dit van de grond gaat komen.

zover ik het nu snap is het enige wat van Saab op dit moment buiten de merknaam nog over gebleven is een fabriekshal met 4000 man personeel in Trollh?ttan, een deal met GM over de levering van onderdelen, en 1 productielijn voor het nieuwe model 9-5 en afgeleide cabriolet.

de oude 9-3 en 9-5 modellen (met die gruwelijk lelijke grille/koplampen) zijn inclusief productielijn naar China verkocht.

Of het lukt om het huidige nieuwe model + cabrio een succes te maken is 1, dat wil ik wel geloven (dat is dus voor de komende 2 tot 3 jaar). Maar wat ze daarna moeten??? Research en Development, ofwel modelontwikkeling.. dat kost heel veel geld en is echt nodig om een volume merk te kunnen blijven. Dat zie ik nu nog niet terug.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 10:33 #813262 door V300 register

Lucluc;131815 schreef : Saab met vario?

Kans nihil. Muller zegt wel dat veel mensen een Audi etc willen rijden maar voor zover ik weet zijn het bijna allemaal Audiblokken die in Spyker gelepeld worden. Zou dat een beetje rijden, Audi TDI of V8/10 met vario? Door de aankoop van Saab slim toegang tot netwerk van oa distributie en ook voor Spyker maar get real: wie kan er nou een wagen van twee ton betalen? Het design van nieuwe 93 mooi maar ook erg compact. En bij het pinnen betaal je bij Saab voor het design, t is maar waarvoor je kiest. Een Volvo 340 (of welk type dan ook) die goed onderhouden wordt houdt het volgens mij langer uit dan een gemiddelde Saab....;D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 11:05 #813264 door V300 register
audi met variomatic? ga eens googlen op "multitronic" zou ik zeggen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 11:08 #813267 door V300 register
Dat een goed onderhouden 340 (of willekeurig welk merk en type) het langer volhoudt dan een gemiddelde Saab (of willekeurig welk merk en type) lijkt me ook nogal een open deur trouwens.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 13:46 #813272 door V300 register
Als hij goed onderhouden is wel. Maar... Laten we wel wezen die wagens die ze bij SAAB nu maken, zijn echt wel degelijker dan een 340....

Dat weet ik wel zeker. Ik zeg niet degelijker dan elk willekeurig ander automerk.

Dit heeft ook te maken met het tijdverschil van de modelen. Er zit 30 jaar tussen, mag het?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 14:20 #813273 door V300 register
Ja ik reageer ook op de stelling van marnixt, dit is appels met peren vergelijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 16:13 #813278 door V300 register
@ Tjoord: hoeveel Saab's bv 99 rijden er nog rond dankzij goed onderhoud? En hoeveel Volvo's dankzij goed onderhoud? Volgens mij is die deur minder open dan je denkt. Mijn bedoeling was niet een nieuwe Saab met oude 340 te vergelijken. Dat materiaalkwaliteit vooruit gaat ok. Of de duurzaamheid in 30 jaar echt verbeterd is, is mi nog geen vaste stelling.

En als Volvoliefhebber sta ik straks met 340 gelijk ad pomp met iemand v Spyker die m voltankt voor proefrit oid. Over smaak valt te twisten maar dan vind ik 340 toch meer karakterbak dan Spyker of Saab.

@ Antiekeradio: ik zal zeker eens googlen maar een multitronic (of desnoods tiptronic of hoe het heet) is ook of just in technisch opzicht toch niet hetzelfde als variomatic?

We zullen zien of Muller e/o nieuwe productielijn iets aan de duurzaamheid gaan toevoegen. We zullen t meemaken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 17:37 #813290 door V300 register
En tot wanneer is de 99 geleverd? 1984. En tot wanneer de 340? 1991/1992. Daar zit 8 jaar tussen. Hoeveel 340's van v??r 1984 zie jij zoal rijden?

Nee dan kun je beter de 340 (ruwweg 76 tot 91) vergelijken met de 900 (78-92), dan heb je het in ieder geval over dezelfde periode. En dan wel de percentages (nog rijdend ten opzichte van ooit verkocht) met elkaar vergelijken, niet de absolute aantallen. Ik heb ze niet bij de hand, maar schat zo in dat de Saab het wint qua overlevingskans, ook omdat de groep liefhebbers daarvan gewoon vele malen groter is. Heeft iemand daar cijfers van toevallig? Die van de BOVAG zijn vertroebeld omdat ook het nieuwe model 900 daar bij meegeteld wordt. (sowieso blinken die cijfers niet uit in nauwkeurigheid)

En dat een 340 meer karakterbak is dan een Saab van die generatie durf ik wel tegen te spreken, het zijn allebei eigenzinnige auto's en ik vind ze allebei leuk, maar de Saab wint het bij mij op karakter. Maar dat is enorm subjectief natuurlijk, smaken verschillen.

Die open-deur-opmerking sloeg overigens op jouw stelling dat een GOED ONDERHOUDEN auto (willekeurig welk merk en type) het langer volhoudt dan een GEMIDDELDE andere auto (willekeurig merk en type).

Een Volvo 340 (of welk type dan ook) die goed onderhouden wordt houdt het volgens mij langer uit dan een gemiddelde Saab....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 18:24 #813294 door V300 register
Aha, gaan we scrabbelen? Ik zal volgende keer beter op mijn woorden letten! Ikzelf(heb de cijfers ook niet paraat maar bij een recente zoektocht naar 900/90 evt wgnelastingvrij viel de oogst erg tegen, ook via club.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC