saab gered nu volvo nog..

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-01-2010 20:28 #815753 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic saab gered nu volvo nog..
tjeerd, wat dacht je van de 240? Die is uit dezelfde periode. Ik durf te stellen dat er daar veel meer nog van over zijn (ook verhoudingsgewijs verkoop aantallen / met wat er nu nog is).

Maar over getallen hoeven we geen ruzie te maken, het is al jaren bekend dat gemiddeld een Mercedes en een Volvo het oudste worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 21:36 #815778 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic saab gered nu volvo nog..
Zojuist van insiders gehoord in de autobranche dat mister Kroymans 51% aandelen in Spyker Saab Cars (of Automotive, hoe ze't noemen) heeft genomen. Nu zal het me heel erg benieuwen hoe dit af gaat lopen!!!!!??

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 21:52 #815782 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic saab gered nu volvo nog..
Een grote berg met verlieslijdende en faillietgaande bedrijven... dat wordt nog wat... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 21:56 #815786 door V300 register
ehrm....

Waar betaalt die Kroymans dat eigenlijk van? Diewastochhardstikkefailliet, toch?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2010 21:58 #815788 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic saab gered nu volvo nog..

setsunakaede;132024 schreef : ehrm....

Waar betaalt die Kroymans dat eigenlijk van? Diewastochhardstikkefailliet, toch?

Die leent wat geld van de DSB

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2010 22:27 #815803 door V300 register

setsunakaede;132024 schreef : ehrm....

Failliet bedrijf en failliete eigenaar zit een verschil tussen natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 10:47 #815821 door V300 register
Het zou flauw zijn om nu te roepen: niet renderend (spyker) + niet renderend (Saab) + niet renderend (Krooymans) = ....... (vul maar in). Volgens mij zag ik soortgelijke opmerking al eerder hier.

Neuh hoor, dat bedrijf Krooymans is kicking and alive! Heeft een groot stuk grond (this is not a joke!) in de gem Baarn in zijn invester.mij. ondergebracht dat ad gemeente verkocht gaat worden voor woningbouwontwikkeling project Noordschil. Strategische grondaankopen heet dat. En daar zal-ie toch wel wat voor vangen. Krooymans Ferrari staat nog wel overeind. Reed er laatst nog langs en zag dat showroom in Hilversum lichte makeover onderging. Edit: ik werk momenteel (nog) bij gem Baarn en hoewel ik vml controller Grondbedrijf bij gem Zeewolde sta ik paf hoeveel geld erin omgaat. Het gaat om het stuk grond tussen de A1 (ter hoogte van ijsbaan Baarn) en het centrum, net voorbij die Seat die daar langs de snelweg zit. Toen faillissmt Krooymans speelde zag ik (natuurlijk) al de beer aankomen dat de grondontwikkeling niet door kon gaan maar vanuit mijn werk moest ik adviseren en in financieel opzicht was er geen vuiltje ad lucht. Zegt wel iets over wat er totaal in die invest.mij. van Krooijmans zit en zijn weerstandsvermogen..... Of wordt straks met opbrengst grond de doorstart/herstart van Saab gefinancierd. Alle Baarnaars een Saab! (neuh, wat flauw maar aan een Spyker hebben ze zeker niets want die trekken alle klinkers er hier uit). Vanuit Amsterdam net voorbij die Seat vestiging, Vanuit Afoort net ervoor. Neeh, ik denk dat die Krooymans nog wel ergens een potje geld heeft..... De heren (Muller en Krooymans) hebben ??n passie gemeen: snelle wagens. Daar hebben ze elkaar in ieder geval in gevonden.

Volvo-groet,

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 10:58 #815823 door V300 register
PS tiptronic is een ander beest, dat is namelijk de 'gewone' automaat met koppelomvormer die je ook met tipbediening aan de pook kunt regelen.
Multitronic heeft ??k tipbediening met gesimuleerde versnellingen, dus het onderscheid is niet op het eerste gezicht duidelijk. Uitvoeringdetails zoals schakelgang van de pook zijn wel verschillend, maar dat moet je echt weten als je een fotootje op marktplaats ziet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 11:04 #815824 door V300 register

v0lv0freak;131991 schreef : Ik durf te stellen dat er daar veel meer nog van over zijn (ook verhoudingsgewijs verkoop aantallen / met wat er nu nog is).

Laten we de statistieken ff voor wat ze zijn. Volgens mij is het kaliber van 240 ook meer te vergelijken met bv 900/99 (of wat die types ook zijn).

Ik zou zeggen, ga eens achterop het terrein bij bv. Rima Druten kijken hoeveel karkassen 240 daar (al jaren) in stellingen buiten (!!) opgeslagen staan (weliswaar gestript) en zonder roest. Sporadisch kom je er ook wel 340/360 spul tegen.

Of bij Marans in Veldhoven, staan ze weliswaar niet zo mooi opgestald (no offense) maar toch...

Echt een lust voor het oog.....

Om het dan nog ff niet te hebben over de bijna onberispelijke manier waarop in- en exterieurdelen bij Rima in de loods staan opgeslagen, een genot om doorheen te lopen en wat uit te zoeken......:groovy:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2010 13:17 #815834 door V300 register

marnixt;132060 schreef : Het zou flauw zijn om nu te roepen: niet renderend (spyker) + niet renderend (Saab) + niet renderend (Krooymans) = ....... (vul maar in). Volgens mij zag ik soortgelijke opmerking al eerder hier.

Neuh hoor, dat bedrijf Krooymans is kicking and alive! Heeft een groot stuk grond (this is not a joke!) in de gem Baarn in zijn invester.mij. ondergebracht dat ad gemeente verkocht gaat worden voor woningbouwontwikkeling project Noordschil. Strategische grondaankopen heet dat. En daar zal-ie toch wel wat voor vangen. Krooymans Ferrari staat nog wel overeind. Reed er laatst nog langs en zag dat showroom in Hilversum lichte makeover onderging. Edit: ik werk momenteel (nog) bij gem Baarn en hoewel ik vml controller Grondbedrijf bij gem Zeewolde sta ik paf hoeveel geld erin omgaat. Het gaat om het stuk grond tussen de A1 (ter hoogte van ijsbaan Baarn) en het centrum, net voorbij die Seat die daar langs de snelweg zit. Toen faillissmt Krooymans speelde zag ik (natuurlijk) al de beer aankomen dat de grondontwikkeling niet door kon gaan maar vanuit mijn werk moest ik adviseren en in financieel opzicht was er geen vuiltje ad lucht. Zegt wel iets over wat er totaal in die invest.mij. van Krooijmans zit en zijn weerstandsvermogen..... Of wordt straks met opbrengst grond de doorstart/herstart van Saab gefinancierd. Alle Baarnaars een Saab! (neuh, wat flauw maar aan een Spyker hebben ze zeker niets want die trekken alle klinkers er hier uit). Vanuit Amsterdam net voorbij die Seat vestiging, Vanuit Afoort net ervoor. Neeh, ik denk dat die Krooymans nog wel ergens een potje geld heeft..... De heren (Muller en Krooymans) hebben ??n passie gemeen: snelle wagens. Daar hebben ze elkaar in ieder geval in gevonden.

Volvo-groet,

Het is inderdaad flauw om te zeggen dat het per definitie een verloren zaak is. Echter heeft Victor Muller in het verleden laten zien dat hij meer met de looks van zijn bedrijf bezig is dan met het managen van de dagelijkse activiteiten. Ik noem een bedrijfsluchtballon, jaarlijkse klantenuitjes naar Monaco, een prestigieus F1 team en allemaal voor een bedrijf dat volgens de resultatenrekening veel meer auto's verkocht dan werkelijk de deur uit gingen. Niet zo best dus.

Kroymans heeft natuurlijk een "klein" inschattingsfoutje gemaakt door ontzettend risicovolle investeringen te doen (niet-courante voorraad in grote getale aankopen, importeurschappen kopen van niet rendabele merken etc.). Daar heeft hij voor geboet en hij kan weer verder, ik geloof wel dat hij de capaciteiten heeft om een groot bedrijf te runnen.

Saab is een merk dat bij de mensen die een nieuwe auto kopen al lang zijn charme verloren heeft. Eigenlijk heeft het huidige Saab niet eens bestaansrecht in de huidige automarkt, kijk maar naar de verkoopcijfers en bedrijfsresultaten. Dat wil zeggen dat de heren Muller en Kroymans wel een gigantische verandering moeten aanbrengen aan het concern wil er nog iets uitkomen.

Ik zeg niet onmogelijk, ik ben alleen ontzettend sceptisch. Ik wil het nog wel eens zien over 2 jaar.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC