saab gered nu volvo nog..
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;131815 schreef : En zijn we blij met onze laatste Nederlandse autoaanwinst?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Mooi voor Saab natuurlijk dat ze (nog) niet ten onder zijn. Maar Spijker maakt al jaren verlies (of eigenlijk al zolang als ze bestaan) en Saab maakt ook al jaren verlies... Dus of het Victortje gaat lukken winst te maken met Saab?
Lucluc;131815 schreef : Kunnen we de economisch zwakke regio zuid-limburg trakteren op een verlenging van de autofabriek? Saab met vario?
Nedcar is van Mitsubishi, dus reken daar maar niet op :nono:
De nieuwe 9-5 vind ik toch een mooie wagen, hopelijk slaat die een beetje aan. Dan kan het nog best goedkomen.
En vriend van mij heeft een 9-5 en daarmee al 4 keer afgesleept, alleen al dit jaar. De kwaliteit laat toch wel te wensen over.
Op dit moment is een Saab ook gewoon een dure opel...
En ja dit is natuurlijk een vooroordeel, MAAR ik ben met mijn buurman (saabrijder) naar een saabdealer geweest vorig jaar (Kompier, inmiddel failliet), en de interieur kwaliteit van een nieuwe 93 liet echt ver te wensen over..
Kan je beter een Caddy BLS kopen uit de failliete boedel van Kroymans, ziet er leuker uit en technisch 't zelfde..
Haha nee we gingen alleen zijn oude 9000 terug brengen en cash incasseren

slb_340;131831 schreef : Kan je beter een Caddy BLS kopen uit de failliete boedel van Kroymans, ziet er leuker uit en technisch 't zelfde..
Technisch hetzelfde. Is dat in dit geval een voordeel of een nadeel? :+
Leg het accent op: "Ziet er leuker uit (en kost minder)" "(en je rijdt een Caddy)"
Ik vind die Cadillacs een beetje vreemd. In Europa zie je ze nauwelijks en in de US is het ook geen verkoopsucces. Ik vraag me af waar die dingen wel goed verkopen?
nergens

v0lv0freak;131825 schreef : Op dit moment is een Saab ook gewoon een dure opel...
En ja dit is natuurlijk een vooroordeel, MAAR ik ben met mijn buurman (saabrijder) naar een saabdealer geweest vorig jaar (Kompier, inmiddel failliet), en de interieur kwaliteit van een nieuwe 93 liet echt ver te wensen over..
Dat is ook niet gek, het huidige model is er alweer een aantal jaartjes (vanaf 2002), elk ander merk had zijn model alweer vervangen na zoveel tijd.
Ik zou als nieuwe eigenaar een successaab uit het verleden als retro uitbrengen. Bijvoorbeeld die 900 en dan wel ff vet uibouwen etc.
Absoluut. Alles wat Zweden met Nederland verbindt vind ik alleen maar mooi. Maar ik ben dan ook 'biased as hell'.Lucluc;131815 schreef : En zijn we blij met onze laatste Nederlandse autoaanwinst?
Saab heeft absoluut mooie modellen gehad en ik denk dat Spyker zal proberen Saab (weer) een eigen gezicht te geven. Zal wel nog paar jaar duren volgens Spyker, want de modellenlijn ligt al voor een paar jaar vast. Zal denk ik geen mainstream auto worden, wel weer een auto met status, snelheid en sjieke uitstraling. Dat laatste mist nu echt, was vroeger wel anders. Ik voorspel een soort Jaguar-achtig imago/positie (Of heb ik dat gister op tv gehoord? Afijn, ik kon me er wel in vinden).
Dat retro-idee van Erik zie ik ook wel zitten, zie het succes van al die andere retrobakkies.
Oja, er komt zeker geen fabriek in NL volgens de topman.
Jos360;131846 schreef : Ik vind die Cadillacs een beetje vreemd. In Europa zie je ze nauwelijks en in de US is het ook geen verkoopsucces. Ik vraag me af waar die dingen wel goed verkopen?
Sommige zijn gewoon een wat opgeleukt Opel Omega, en dan zeggen dat Opel geen status heeft :humor:
:S Wat heb ik laatst in een of ander auto blad gelezen, Volvo verkocht aan een Chinees auto fabrikant??
Da's al LANGGG bekend. Net zoals Chrysler van Fiat is (en Ferrari) en net als dat Volkswagen 20% aandelen in Suzuki heeft gekocht.. of dat je in een Lambo Gallardo hetzelfde navigatiesysteem vindt als in een audi R8 of A3 bijvoorbeeld...
slb_340;131855 schreef : Da's al LANGGG bekend.
al lang bekend, maar nog lang niet zeker. Stond laatste ook op internet dat er nog steeds problemen waren en het nog niet zeker was
punkazz;131853 schreef : Dat retro-idee van Erik zie ik ook wel zitten, zie het succes van al die andere retrobakkies.
Nouja retro ben ik niet zo voor: ik vind dat ook niet zo bij Saab passen. Kijk maar eens in wat voor bochten Mini zich moet wringen om het concept nog een beetje spannend en actueel te houden.
Muller heeft een punt als hij zegt dat er altijd mensen zullen zijn die geen Audi/BMW/Benz willen hebben, en dat er steeds minder alternatieven voor deze merken zijn. Rover is al kapot, Lancia en Alfa zijn niet meer in de hogere regionen actief, Renault en Peugeot laten hun topmodel al uitsterven. Maar wat Muller wel zal (moeten) doen, is een businesscase voor Saab opzetten waarbij het merk winst kan draaien bij een volume van pakweg 50.000 auto's (100.000 was onder GM al nauwelijks haalbaar). Dat betekent slim inkopen van mooie techniek, maar ook een complete reorganisatie. Ik denk dat een aanzienlijk deel van die 3.400 werknemers op termijn alsnog naar ander werk moeten uitkijken.
[mod]Ik heb hier even wat posts uit het TZO toegevoegd[/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
mooi nieuws.,saab is gered..yeehaa!..door een nederlandse held..maar nu is de vraag..hoe nu met volvo?wordt deze ook nog onder een voorwaarden verkocht?
- V300 register
- Verbannen
-
In plaats van dat men vraagt:"Sambal bij?" vraagt men:"Volvo bij?"
Nee, ik heb het er niet op, op dat Geely.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Fran?ois;131863 schreef : Dat merk je wel als je de volgende keer Babi Pangang gaat halen.
In plaats van dat men vraagt:"Sambal bij?" vraagt men:"Volvo bij?"
Nee, ik heb het er niet op, op dat Geely.
Had ik gelezen in een of ander auto blad, zou iets van 10 jaar bezig zijn met het bouwen van auto's voorheen motorfietsen :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-