lang leve de anwb..
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Ik wist mijn reactie wel; ik wil geld zien ?n mijn lidmaatschap opzeggen
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
huysmans;131468 schreef : Ik zou toch wel heel graag eerst m'n auto zien, hij's getaxeerd voor een goed bedrag en dat kan de repatriering nooit kosten.
Ja ik bedoelde met geld ook, de kosten voor het ophalen. Die auto ophalen doe ik zelf wel..
Dit is overigens ook de rede dat wij geen lid zijn van de ANWB. Pa is gelukkig handig genoeg alles zelf op te lossen, mocht ma of ik ooit ergens staan komt hij wel de auto afslepen of ter plekke repareren, hetzelfde geldt voor vakantie, de auto wordt ter plekke gerepareerd, of we halen zelf thuis een transporter mocht het nodig zijn. De besparing van 30 jaar geen ANWB lid zijn wegen wel op tegen een transporter huren :+
- V300 register
- Verbannen
-
- J. Ruiter
- Verbannen
-
daarom ga ik ook eerst kijken bij de auto..huysmans;131468 schreef : Ik zou toch wel heel graag eerst m'n auto zien, hij's getaxeerd voor een goed bedrag en dat kan de repatriering nooit kosten.

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Zoiets als: oude auto's niet terug, dan ook geen kilometerheffing..
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De gang van zaken omtrent deze 360 is natuurlijk niet normaal en dient uitgezocht te worden, maar de ANWB levert toch vooral goed werk.
Ik denk dat dit verhaal van Jeroen een uitzondering op de regel is.
Afgelopen zomer ging de accu van de Avensis kapot, net toen we in een tolpoortje in Frankrijk stonden. Auto gestart met startkabels, naar de dichtstbijzijnde camping gereden, ANWB gebeld, dezelfde dag nog kwam een monteur voorrijden met een nieuwe accu. Geplaatst, geprobeerd, accu voor half geld (slijtagedeel) en verder karren maar weer. Nauwelijks vertraging, snelle service en prima resultaat.
Tot nog toe hebben we geen van allen spijt van ons jarenlange lidmaatschap.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maar dat maakt niet uit, want hij is er wel op getaxeerd. Wat wel een nadeel is dat:
In de algemene voorwaarden staat dat de restwaarde van het voertuig hoger dient te zijn dan de transportkosten....
Het moeilijke eraan is dat hier het begrip restwaarde wordt gebruikt. De anwb zal aanvoeren dat, omdat de wagen nu stuk is de restwaarde dienshalve veel lager zal zijn dan de 3750. En ik denk dat het slepen van zo,n wagen in de duizenden euro,s komt op zo,n afstand.
Het is dus aan jouw, om aan te tonen dat de restwaarde veel hoger ligt, of vrijwel gelijk is aan het taxatierapport. Al met al, je hebt nog niet zomaar gewonnen.