Bijna een jaar geleden

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 16:51 #628301 door 16673-dummy
Bijna een jaar geleden is gemaakt door 16673-dummy
Nog een week, dan is het een jaar geleden dat het allemaal begon.

De clubsite hield ik al een paar weken in de gaten op zoek naar een leuke opknapper. Toen vond ik 'm, zonder foto, weinig info, voor 300 euro.
Mailtje gestuurd, foto's gekregen, denken, denken, overleggen met m'n ouders... die zagen het al aankomen, ik had het al eens eerder geprobeerd met een 360 GLS. Maar die was nog niet belastingvrij.

Gelukkig mocht het. Mail teruggestuurd, later gebeld, wat afspraken gemaakt. Als hij de APK zou halen mocht ik 'm kopen van mijn ouders. Ik had er alle vertrouwen in, dus meteen een stalling geregeld voor mijn aanwinst. Inmiddels had ik me ook geregistreerd op dit forum.
Toen was het zover, op vrijdag belde Peter dat alleen de remvoering vervangen moest worden en een stukje benzineleiding. Al met al kostte de APK me 50 euro (gematst!).

's Ochtends vroeg op de zaterdag v??r Kerstmis vertrokken we richting Groningen. Alles was prachtig wit. Om 9.40 uur waren we er, echter was de garage nog dicht (wij waren gewoon veel te vroeg:D). Het zag er wel wat luguber uit. Nergens een groene 343 te zien... Maar toen kwam Peter. Eerst een bakje koffie, maar nog steeds geen 343... Peter zei me dat hij in de werkplaats stond, dus ik ging natuurlijk meteen kijken.

...
Toen was ik even stil. Ondanks de deuken was ik meteen verkocht. Wat een droomauto! Wat een geluid toen ik de deur openmaakte en wat een lekker luchtje! Heerlijke fauteuils, niks autostoelen. Toen werd hij gestart, maar dat geluid kwam me helem??l niet bekend voor. Ik was een straaljagervarioot gewend qua geluid, geen oude rammelkast. Edoch liep hij als een zonnetje!

Deal gesloten, mooi praatje gemaakt (een ?chte liefhebbersgarage, een uitstekend sleuteladres, ook voor oude Volvo's), en vertrokken. Wel met groene platen, want er ontbrak een deel van het kentekenbewijs.
Alles verliep goed. Mooi weer (lekker warm door het ongetinte glas), dit kon ik eeuwen volhouden. Meteen de snelweg op, en 100 op de teller. Wat leek dat snel. De auto had maanden stilgestaan en alleen de thermostaat was kaduuk. Mijn broer en moeder bleven achter en seinden. Wij stopten langs de snelweg en mijn broer vroeg me waarom we zo hard reden (130!!). Wisten wij veel dat die teller niet klopte...

De wagen was wat stoffig. Prutteltjes, blaadjes, zand... en een radio. Hoe werkt dat? Meteen klonk er Schlager-muziek toen ik de knop omdraaide. Oei...

Na een poosje kwamen we thuis en kwamen ook de eerste nieuwsgierige reacties uit de buurt. Mijn eerste eigen bolide... klaar voor een tweede leven.

---
Hier moest ik weer aan denken vandaag op school. Wat is er in dat ene jaar toch een hoop gebeurd zeg...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 20:20 #743661 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bijna een jaar geleden
Misschien leuk om de hele rest hier ook onder te typen incl foto's?

Leuk voor 10 pagina's volvoice!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 21:08 #743666 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bijna een jaar geleden
betaal jij de drukkerij:D?

ik verbaas me er nu ook nog over dat het bij mij ook zo snel kon gaan, van 0,0 interesse en een "ouwe opabak rijden" tot een soort van passie voor de auto, clublid/technische commissie en de hele zooi!

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 00:33 #743729 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Bijna een jaar geleden
Geweldig zo zat ik dus laatst te denken ove mijn eerste klusruimte, en de verhuizing naar ruimte 2

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2008 14:30 #743754 door V300 register

AvdAkker;79681 schreef : ik verbaas me er nu ook nog over dat het bij mij ook zo snel kon gaan, van 0,0 interesse en een "ouwe opabak rijden" tot een soort van passie voor de auto, clublid/technische commissie en de hele zooi!

Same here! Bizar h?, voor je 't weet zit je met meer dan 1 auto opgescheept! En ben je altijd op zoek naar nog ??n extra.

Maar Joost, zo'n verhaal met fotootjes staat ook mooi in de Volvoice hoor!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2008 19:52 #743775 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bijna een jaar geleden
Tja, hier de eerste fotootjes die ik gemaakt heb van m'n trots:

Ongewassen... stoffig...

Stukje voor in de Volvoice? Als ik eraan denk zal ik het proberen. Wanneer is de deadline?

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2008 22:56 #743801 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Bijna een jaar geleden
het beroemde volvo virus...wel een leuk virus..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 10:09 #743808 door 16673-dummy
Joepie! Ik mag in de kerstvakantie nog eens langskomen bij Combigarage, ook al zitten ze dan dicht:worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2008 13:55 #743823 door V300 register
Hij mag wel is dringend schoongemaakt worden hoor! Want op je foto's ziet her er niet zo mooi uit hoor!:)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2008 21:47 #743920 door 16673-dummy
Euh... er valt weinig schoon te maken. Het chassis van de wagen leeft verder in de vorm van colablikjes denk ik.

Alles wat demontabel is/was ligt ?f bij mij, ?f bij iemand anders ?f zit in mijn huidige 343 ingebouwd.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC