Wii / computerspelletjesnostalgie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-11-2008 23:50 #738230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wii / computerspelletjesnostalgie

antiekeradio;76497 schreef : De muziekjes en het diepe bromgeluid van de 5 1/4 inch floppydrive heb ik altijd nog goede herinneringen aan :+
Zie wel dat de interface er op ze ZX spectrum nog iets gaarder uitzag.. :)

Die dikke units van een floppies!!
Het kan ook zijn dat ik GP Circuit (ook) op de PC heb gespeeld trouwens.

Ik ben nogal een nostalgiefreak als het gaat om populaire media(/cultuur). Ik kan uren zoeken naar iets wat ik ooit gespeeld heb (ook waar ik naar gekeken heb op tv). Bijvoorbeeld het spel FirePower:

Serieus bijna niet te vinden op internet, want je hebt duizenden tankspelletjes en kom maar eens op "FirePower" als je op zoek bent naar een tankspelletje wat je vroeger altijd gewoon "Tank" noemde.

Bodejodel;76511 schreef : Toen speelde ik vooral veel "Where in the world is Carmen San Diego"
Later speelde ik veel Stunts . Racen en springen. Er zat zelfs een trackeditor bij. Geweldig!

(Het gaat hier al lang niet meer over de Wii, topictitel aanpassen?)

Natuurlijk mag Stunts ook niet in mijn klassiekerrijtje ontbreken. Check die bugs ! Hoe hoog kon je over het hek vliegen (de "rand" van het spel)

Ook Carmen San Diego heb ik veel gespeeld, bij m'n buurjongen. Alleen snapten wij er niet veel van. Het enige wat me echt goed bijstaat is dat je bijvoorbeeld naar het operagebouw in Sydney kon reizen ofzo, om daar iets op te lossen?!

Wil Wouter z'n eerste post met vraag in een apart topic behouden? Anders kunnen we de titel wel aanpassen toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 00:13 #738234 door V300 register
Jaaa, Stunts en alle bugs... geweldig. Ik heb ook een keer zo'n geintje geflikt: ik tikte het brandende wrak van mijn gecrashte tegenstander heeeeel lichtjes aan en voor ik het wist vloog mijn eigen auto met een ziljoen km/h naar achteren, en vervolgens recht omhoog de lucht in. Meesterlijk. Ik heb het zelfs nog op mijn laptop staan.

Een van mijn favorieten is nog altijd Transport Tycoon. Ik speel het nu in een 'gekloonde' versie genaamd OpenTTD, die werkt namelijk wel onder XP en voegt wat leuke goodies toe.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 00:29 #738236 door V300 register
hoeft niet in een apart topic hoor.

ik voeg wel even "computerspelletjesnostalgie" aan de titel toe.

Overigens kun je bij de Wii via een winkelkanaal allerlei hele oude spelletjes downloaden in de "virtual console". Van Mario klassiekers tot ...ja vanalles eigenlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 00:39 #738237 door V300 register

Niels;76574 schreef : Een van mijn favorieten is nog altijd Transport Tycoon. Ik speel het nu in een 'gekloonde' versie genaamd OpenTTD, die werkt namelijk wel onder XP en voegt wat leuke goodies toe.

oh, dat is vet. Transport Tycoon is idd ook zo'n urenvretertje geweest voor mij :)

wist niet eens dat dat onder XP niet draait :crazy1:

overigens SimCity ook wel, maar in mindere mate. Van de sim-achtige spellen vond ik transport tycoon duidelijk de leukste.
Die maglev banen ook echt.. lekker futuristisch :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 09:50 #738255 door V300 register
aiaiai, ik zie hier ook wat tijdvreters uit mijn "jeugd"(mannen worden nooit volwassen, toch? Alleen het speelgoed wordt duurder :D) langs komen. GP van accolade inderdaad, met dat heerlijke pc-beep-muziekje. Hmmmm... en Firepower!
Wat ik overigens ook nog gespeeld heb is Home Alone en Ducktales. En een duitse versie van ?ik denk Heroes, maar het kan ook wat anders zijn?. Mooi, duitsche Tauntsch.
Stunts heb ik inderdaad ook nog gespeeld. Er zijn overigens ook moderne equivalenten van he! Ik geloof dat er iets als Ultimate Stunts bestaat, en anders is TrackMania Nations een goed alternatief. Zit ook een editor bij, en een uitgebreide website met tracks. En het beste: is freeware!!!
Als je TM: Nations downloadt, tipje: zoek bij de tracks op internet de Flaming Dog tracks op, 2007 en 2008. Mijn eerste aanraking met dit spel was de Flaming Dog track 2008, pakweg 50% airtime :p Ik heb er 6 uur over gedaan voordat ik hem uberhaupt voor de eerste keer uitgereden heb ;)

Zomaar nog even een los lijstje van ouwe games die ik speelde:
Striker
Space Invaders! <-- nog steeds kansloos verslavend :D
Tetris
Blockout
Pacman
Digger
Grand Prix Circuit (Accolade)
Test Drive
E.e.a. winter games (welke weet ik niet meer)
Firepower
Golden Axe
GTA 2
Dune
Simcity inderdaad ook wel gespeeld
Settlers
Stunts 3D
Duke Nukem 3d <-- kent iemand dat nog? Wie durft dat nog op te starten? Indertijd waren die graphics "stunning" en er zat een enorm uitgebreide leveleditor bij ;)
LEMMINGS !!!!! Dooooooodgespeeld, met vrienden. Op een moment waren we zo ver in de levels gevorderd, dat we urenlang over strategieen voor een bepaalde level zaten te leuteren voordat we hem uitgespeeld kregen. Op het laatst was het maximaal een level per dag, zo moeilijk werden ze :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 10:14 #738256 door V300 register
Whehe, echt alle games die ik ooit gespeeld heb, staan hier.

- Stunts, super veel gespeeld
- NFS porsche heb ik echt megadood gespeeld. Echt 30x uitgespeeld ofzo
- Lemmings heb ik ook nog gespeeld
- Jetpack
- krantengooiertje (nog op de commodore, geen idee hoe dat spel echt hete, wij neomde het zo)
- SIMS

Eiglk eindigde mijn 'game-carriere' toen er brommertjes in beeld kwamen. Ik heb er nu het geduld niet echt voor.

Af en toe speel ik online nog een kansloos spelletje. Een driftspelletje ofzo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 10:26 #738257 door V300 register
Paperboy!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 10:32 #738259 door V300 register
Ook ik had vroeger een oude Commodore 64. Ik had talloze floppy's en cassettebandjes met spelletjes.

Rond 1998 kwam hier de eerste echte computer in huis. In ontdekte toen al gauw "A2 Racer II". Leuk spel was dat. Al die Golfjes van de politie rammen, flitspalen omver rijden en spookrijden. Vervolgens kwam er "Need For Speed", gevolgd door "Need For Speed Road Challenge". Kon je zelf je eigen auto in de prak rijden. Ik heb ook nog "Vakantie Racer" gehad. Lekker met een Volvo 245 met caravan erachter scheuren!:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 10:41 #738260 door V300 register
Ik heb ook echt veeel spelletjes gespeeld vroeger. Tegenwoordig heb ik er de tijd (en de pc) niet meer voor.

- Verschillende C64-spelletjes op tape, waaronder een buggy-spelletje en dat krantenbezorgerding
- Prince of Persia
- Digger
- Dieptebommen (in GWBASIC nog, echt antiek maar erg vermakelijk)
- Gorilla (bananen gooien in QBASIC)
- Keen 1,2,3,4,5,6 (en je had ook nog Keen Dreams geloof ik?)
Metal (tankspelletje)
- Test Drive (alleen maar de Lamborghini Countach kiezen voor de deuren die open en dicht gingen ;)
- Lemmings
- Civilization 1&2
- Colonization
- Hoe heette dat spel ook alweer waar je van bovenaf op keek met groene heuvels en waarin je dorpjes moest laten groeien en je buren moest overvallen. Zag er een beetje sprookjesachtig uit. Settlers!
- Yeager (flightsimulator)
- Railroad Tycoon
- Summer- en Wintergames
- Lotus (met z'n twee?n op 1 pc)
- Duke Nukem 3D, inderdaad supervet destijds Diede!
- Heretic
- Simcity (meerdere versies)
- SimCopter
- Dune (vette muziek voor die tijd!)
- Command & Conquer / Red Alert 2
- Quake (1 en 2)
- Unreal
- Need for Speed 1, 2, 3, Porsche Unleashed en die driftversie
- GTA 1, 2, en 3
En nog wel meer, maar daar kom ik nog wel op.

Alles op de PC, heb nooit spelcomputers gehad.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-11-2008 11:34 #738261 door V300 register
Ai, mijn lijstje was duidelijk nog niet compleet ;) Prince... ghehe en idd Chuck Yeagers Flight Simulator, die de geweldige bug had dat je vliegtuig kon crashen, levensecht... maar als je je tornado haaks op de grond ramde vlak voor een landingsbaan kwammie netjes op zijn wieltjes terecht :D
Lotus (III) inderdaad ook veel te veel gespeeld, keen 1, 3 en 4, C&C Red Alert 2 speel ik zelfs nog steeds (saillant detail: ik zit nu op mijn werk met mijn eigen laptop naast me.... met RA2 geinstalleerd :D)
NFS inderdaad ook in een aantal verschillende versies
En nog een blauwe maandag Rally Championship gespeeld.

Misschien moeten we eens een V3C-Nostalgischegames-lan organiseren? :D Lekker met zijn allen om de beurt Lotus spelen, paar potjes Command & Conquer, puzzelen op Lemmings enzo...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC