Wii / computerspelletjesnostalgie

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 23:14 #743024 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Wii / computerspelletjesnostalgie

AvdAkker;78900 schreef : daarom game ik liever via m'n psp/ps2 en in de toekomst ps3, hoef je niet te kijken of de spellen geschikt zijn voor je pc. en shooters via de controller leer je vanzelf goed spelen.

Gisteren heb ik even op de PS3 van mijn zwager zitten gamen. (Far Cry 2) Dat was mijn eerste console ervaring sinds jaaaren... Het blijft toch pielen met die controllers, maar na een uurtje raakte ik er wel aan gewend.
Maar toch: Geef mij maar een muis met toetsenbord, dan neem ik de instabiliteit en het gemier met systeemeisen er graag bij!

Far Cry 2 is trouwens wel een vreselijk mooi uitgewerkt spel met een erg boeiend huurling verhaal. De locatie is ook prachtig. 50 km2 vrij doorkruisbare Afrikaanse savanne.
Ik baal dat hij niet op mijn ouwe beessie draait...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2008 23:30 #743025 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
farcry 2 is heel populair op youtube om dmv de level editor de meest bizarre explosies te bouwen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 21:20 #743434 door V300 register

Hier is Quake2 gratis te downloaden. Weblog Skoften heeft geprobeerd de multiplayer nieuw leven in te blazen, ik weet niet of het gelukt is, ik ga het nu proberen.

edit: singleplayer werkt dus niet :(

edit2: werkt dus voor geen meter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2008 21:27 #743436 door V300 register

Bodejodel;79016 schreef : Gisteren heb ik even op de PS3 van mijn zwager zitten gamen. (Far Cry 2) Dat was mijn eerste console ervaring sinds jaaaren... Het blijft toch pielen met die controllers, maar na een uurtje raakte ik er wel aan gewend.
Maar toch: Geef mij maar een muis met toetsenbord, dan neem ik de instabiliteit en het gemier met systeemeisen er graag bij!

Far Cry 2 is trouwens wel een vreselijk mooi uitgewerkt spel met een erg boeiend huurling verhaal. De locatie is ook prachtig. 50 km2 vrij doorkruisbare Afrikaanse savanne.
Ik baal dat hij niet op mijn ouwe beessie draait...

Ik vond het begin van Far Cry 2 niet echt leuk, tot bleek dat het eerste uur ongeveer tutorial was. Daarna is het echt leuk. De vrijheid, de ongebondenheid aan de missie en dergelijke zijn erg leuk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 21:48 #743671 door V300 register

Stefan;78883 schreef : H?, ik heb vroeger ook zoiets gehad, alleen heette dat anders. Je kon zelf bus- en tramlijnen openen. Heette het geen "Traffic Manager" of zoiets?

Traffic Giant! Een soort openbaarvervoermanagementsim. Heb ik ook nog liggen, inclusief de (waardeloze) add-on.

Nog even een screenshot van OpenTTD, de zwaar gemodificeerde en verbeterde open source-versie van Transport Tycoon, om te laten zien wat ik na maanden noeste arbeid heb opgebouwd. Alles met Maglev-treinen die 640 km/uur halen :D

[img

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 23:19 #743705 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Crimineel, crisis...........da's een hele hoop. Heb je al monorail etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2008 23:22 #743708 door V300 register
Dat stadium ben ik al gepasseerd :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2008 22:42 #744478 door V300 register

antiekeradio;78899 schreef : meeste moderne spellen vragen ontzettend veel van je videokaart.
daar zit bij de meeste dus ook de 'bottleneck'

Het spel wat momenteel als 'zwaarste' voor je PC gezien wordt is Crysis.

Het komt er gewoon op neer dat je daar een top videokaart voor nodig hebt (liefst in dubbele opstelling via crossfire of SLI)

Met 'goed' of 'slecht' geprogrammeerd heeft dit niet zo heel veel van doen, maar het is wel jammer dat je de instellingen (vooral anti-aliasing maakt veel verschil) niet laag genoeg kunt zetten om het op de gemiddelde moderne computer te kunnen spelen.

aan de andere kant; vind ik wel dat je veel mist als je de detaillering niet tot max kunt openzetten. Anti-aliasing hoeft niet perse maar je wilt wel alle texturen etc in beeld krijgen, toch...

wouter serieus :P crysis als zwaarste? dan loop jij achter :crazy1:
fallout 3 staat nu in de benchmarks :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2008 15:29 #744589 door V300 register
ja, er komen ook nog wel eens nieuwe spellen uit, die dan weer als "de test" gezien worden.

maar allemaal niet zo heel verschillend, blijkt wel.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2009 22:43 #746758 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wii / computerspelletjesnostalgie
Gisteravond ff xplorers op internet gespeeld ( www.xplorers.nl ). Werd natuurlijk 01:00uur. Vanochtend met moeite mijn bed uit gekacheld en portfolio-beleid (ehm.....wat???) gaan lezen.

Spelletjes zijn soms zo ontspannend en ongezond tijdrovend: Warning, Warning, Warning....!!!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC