Zonnetje
- V300 register
- Verbannen
-
daar zit wel degelijk verschil in voor de lagerbelasting
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik bedoelde dat die oude olie zuur wordt en je afdichtingsrubbers etc gaat aanvreten... dus niet carb afdichtingen enzo.. maar motor!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
slb_340;63955 schreef : Ik wou hetzelfde antwoord geven als Wouter.. kabel dr af halen en ff 30 sec (niet)starten..
Ik bedoelde dat die oude olie zuur wordt en je afdichtingsrubbers etc gaat aanvreten... dus niet carb afdichtingen enzo.. maar motor!
stefan, wij hebben bij joost zo lang droog gestart omdat ik van de motor 't een en ander los had gehaald ivm de motorwissel, voor oliedruk is 5 sec starten voldoende. helaas is de oliedruk vrijwel meteen hierna weer weg maar de olie is dan wel al bijna overal in het blok aanwezig (in ieder geval op de plaatsen waar het nodig is)
olie is olie en geen zuur. olie beschermd juist tegen aanvreten, het is wel zo dat oude aangekoekte olie een andere viscositeit heeft als nieuwe wat het de olie lastig maakt om overal te komen. hierdoor is het beter om lang door te starten met de bobinekabel los om het toerental zo laag mogelijk te houden en de olie wat rond te laten pompen, zo voorkom je het drooglopen en dus beschadigen van vitale delen van de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
En komt daar dan geen vocht bij?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
veel synthetische olie heeft daarom dopes die bij verbranding kalk produceren; dit neutraliseert het zuur dan weer, zodat de service interval verlengd kan worden.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
maar als de olie al zwaar over tijd was qua verversing, kan het wel zijn dat de aanwezige zuren in het metaal van de motor gaan invreten.