Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
powerflux;192339 schreef : Bovendien heb je er voor betaald met je windows licentie
Betalen? Wat is dat?
setsunakaede;192340 schreef : Ja, maar wie gebruikt er dan nog XP? Dat is z???? 2010
XP is nog steeds het beste OS van microsoft :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Vermilion;192370 schreef : Betalen? Wat is dat?
XP is nog steeds het beste OS van microsoft :y:
tsja, dan geen MS essentials :+
enneh: wacht maar tot je aan W7 gewend bent
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik moet wel zeggen dat ik Vista overgeslagen heb na de dramatische verslagen die daar over verschenen van gebruikers, maar windows 7 heb ik vanaf de publieke b?ta (in 2008/2009 ofzo) in gebruik genomen.
??n van de meest fijne verbeteringen vind ik de taakbalk met iconen die qua gebruiksgemak goed gejat is van de apple dock bar. Alleen, deze werkt alleen zo fijn via de Aero interface, en dat moet je videokaart/chip wel aankunnen. Ik heb vaak (zeker bij werk aan de website, documenten etc) meerdere c.q. vele tabbladen open staan in meerdere vensters. het terugzoeken van welk scherm je wil zien gaat erg snel. Ook handig is dat je door een venster naar een hoek van het scherm te slepen met een paar sleep bewegingen 2 vensters naast of boven elkaar kunt splitsen.
In XP kon dat ook al met een rechter muisknop op de taakbalk, maar dan moest je zorgen dat alle vensters die NIET wilde zien geminimaliseerd werden.
Deze functie gebruik ik vooral bij het vergelijken van gegevens/tekst/code tussen 2 bestanden, mailtjes met een website ernaast tijdens het typen, etc.
Ook geniaal: de snelzoekfunctie via de startbalk. In XP had ik een vrij ingewikkelde mapstructuur gemaakt met allerlei soorten programma's in submappen bij elkaar. dus een submap met "pc rotzooi bestrijding" -> daarin stopte ik dan alle programma mapjes van de virus scanner, spyware tool, hijackthis!, ccleaner, etc. En een mapje "internetbrowser" met Iexplore, chrome, firefox etc etc. you get the point.
Sinds ik 7 gebruik hoeft dit dus totaal niet meer. Stel, je wilt hijackthis! opstarten Je klikt op de zoekregel, tikt "hij" in het veld en gegarandeerd dat de link naar hijackthis! in het menu erboven verschijnt. als je nog een paar letters meer typt vallen andere opties weg en heb je alleen hetgeen wat je precies nodig had. Nog en klikje en je bent er. Als je veel 'meuk' ge?nstalleerd hebt staan is het gewoon veel handiger op die manier.
Het configuratiescherm etc, daar ben ik zelf ook nog niet 100% aan gewend. met name het netwerkcentrum vind ik een rotding, daar kan ik vaak niet vinden of doen wat ik wil. mja, je kunt ook niet alles hebben
- V300 register
- Verbannen
-
Dan is je PC uitstekend geschikt voor Win7 :y:Wouter76;192392 schreef : Ik heb ook nog steeds XP en dat bevalt me wel hoor, Windhoos 7 gaat mijn pc uit de oertijd ook niet aankunnen....(afgelopen zomer nog wel een upgrade van P4 2.0Ghz met 1Gieg intern naar een iets minder oud moederboard en daar een P4 3.0Ghz HT met 1,5 Gieg intern in gedaan, jajajaja :yummie:)
Ik heb het hier ook draaien op een tabletje, P4 met 1250MB intern. (okee, toegegeven, ?n een SSD. Maar ook met de originele schijf er in draaide het prima!)
@Wouter, tip om je controlpanel "ouderwets" overzichtelijk te krijgen: Klik in de adresbalk en kies daar "All Control Panel Items"(oid...)
@Marcel: Nee joh, als je op die manier begint... DOS 6.2 was juist helemaal de bom! Geen moeilijke fratsen, installatie en configuratie binnen een half uur, en prima stabiel.
Als je begint met oude OS'en "het beste" te noemen... XP was geweldig, voor zijn tijd. Maar nu inmiddels links en rechts ingehaald door alle denkbare besturingssystemen die je kan bedenken, W7 en (ja, echt...) Vista incluis.
- V300 register
- Verbannen
-