Thread zonder onderwerp :D
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
is vandaag ineens bekend geworden dat je met je studentenreisproduct ??k verplicht moet in- en uitchecken. Dit geldt ook voor de vrij-reizen periode.
Ik kan doordeweeks dus onbeperkt gratis reizen met m'n studenten ov-kaart, omdat ik studeer. Heel handig, want 5x in de week naar Nijmegen en weer terug zou een dure grap zijn. In- en uitchecken was tot nu toe niet nodig, immers ik reis toch gratis.
En nu, ineens, moet ik met dat fragiele pasje dat al sneuvelt als er een druppel water op valt, verplicht in- en uitchecken. Omdat Syntus de zaakjes nog niet op orde heeft, betekent dat dat ik 8x per dag die kaart langs een lezer mag halen. Da's dus 40x per week. Gemiddeld doe je daar in totaal 15 minuten over, verdeeld over 334 pogingen.
En de leukste grap komt nog; ik moet verplicht 10 euro op die kaart zetten! Ik heb die kaart nu al 1,5 jaar en ik heb 'm welgeteld 1x gebruikt voor priv?-doeleinden (dagje AutoRAI). Ik zal dus nooit reizen met het OV in de "niet-vrij-reizen-periode". Maar er moet wel 10 euro op die kaart staan, anders kan ik niet verplicht in- en uitchecken.
Wie is er nu gek?
Afijn, als er volgend jaar weer een hausse aan klachten komt over defecte OV-chipkaarten => ziehier de oorzaak.
- V300 register
- Verbannen
-
Bron: www.ns.nl/reizigers/campagnes/student
- Mark Smeets
- Moderator
-

Sta je daar op station Eindhoven 's morgens, waar de gigantische trap niet eens alle reizigers kan slikken die uit 2 treinen komen, moeten die ook nog eens allemaal gaan uitchecken..
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Nederland telt 2 miljoen studenten x 10 euro is kassa voor de NS
- V300 register
- Verbannen
-
Als je een reisje Amsterdam vergelijkt.
-Met het OV. Een strippenkaart van hier naar het station, ?7,70. Een retourtje A'dam met de trein, ?34,40 2e klas (eerste klas kost ?60 :wtf:). Dat is ?42,10 totaal
-Met de auto van mij af een kleine 300km retour, dat is zo'n ?30 aan benzine. Parkeren kost ?8 per dag (Arena) dus dat is ?38. En daarbij reis ik beter dan eerste klas met de trein...
Een tip voor wie wil parkeren in Eindhoven, parkeer bij de Technische Universiteit. Vrijwel naast het station, maar tarieven van ?0,50 per 20 minuten met een maximum dagtarief van ?5,00. Wel opletten met uitrijden, want je moet van tevoren betalen aan een automaat.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Vergeet bij je auto de wegenbelasting ?n onderhoudskosten niet. (Afschrijving heb je niet meer op een 300...)
Ik gebruik hier in de stad mijn Ov-Chipkaart best wel vaak. Maar goed met de auto naar het centrum is niet zo'n succes kan ik beter met de tram doen of gewoon zoals meestal lekker op de fiets.
Plus dat je hier gewoon in de tram/bus bij elke deur kan in en uit checken met meerdere scanners per deur. Dus hoef je ook niet in de rij te wachten dat scheelt natuurlijk ook, dat is bij de NS op de stations helaas wel anders.
- V300 register
- Verbannen
-
Bestaat de strippenkaart ondertussen helemaal niet meer? Ik heb in elk geval nog nooit een OV chipkaart gebruikt...Belasting en onderhoud heb ik inderdaad niet meegeteld, maar of dat ding hier voor de deur staat of een keer warm gereden wordt maakt zoveel niet uit denk ik. Maar je hebt inderdaad gelijk, geen auto hebben is goedkoper.
Het scheelt ook dat het OV hier gewoon erg slecht is... Zo slecht dat je blij bent dat je van parkeermeter naar parkeermeter mag rijden
- Mark Smeets
- Moderator
-
En tip voor pakeren in Eindhoven: achter de TU/e loopt een straat paralel aan de grote weg, kun je gratis staan. Als je dan via het TU terrein naar het station loopt, ben je op 20 minuten op het station. Pakeer je op het TU terrein zelf, is dat 10 minunten lopen. Kost je dus 10 minuten lopen, maar wel GRATIZZZ
Ben trouwens ook niet voor het OV, maar zolang het gratis is (studentenkaart) is het best wel handig. En zoals Kevin in een grote stad helemaal.. op het platte land zoals Bladel / Eersel / Reusel en omstreken is het idd niet zo handig...
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;189045 schreef : Ben trouwens ook niet voor het OV, maar zolang het gratis is (studentenkaart) is het best wel handig. En zoals Kevin in een grote stad helemaal.. op het platte land zoals Bladel / Eersel / Reusel en omstreken is het idd niet zo handig...
Zeg dat wel, als ik me best doe kan ik met de auto in 25 minuten van Bladel naar Eindhoven Centraal rijden. Met de bus doe je daar 1 uur over. In de stad is het inderdaad wel beter. Mijn nicht heeft op haar rijbewijs pas gehaald toen ze 25 was omdat ze in Tilburg altijd overal met het OV kon komen, dat zegt genoeg... Wat betreft naar Amsterdam rijden, dat zou ik graag nog eens doen

Hoe heet die straat trouwens achter TU? Weet jij dat toevallig?