Thread zonder onderwerp :D

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 20:59 #870204 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D
een brief van de belasting in de bus

Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig op 7 jul. 2011 25 jaar wordt. Dit betekent dat u voor dat voertuig vanaf die datum geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen.

yesss, dat zijn toch een paar tientjes per maand die naar onderhoud (of een keertje uit eten) kunnen. yeehaa!

Als u het niet eens bent met deze beschikking kunt u een bezwaarschrift indienen bij...

:humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 21:05 #870209 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Thread zonder onderwerp :D
Proficiat met deze brief en daar mag je een taartje op eten voor 10 euro. En een goede onderhoudsbeurt voor 100 euro voor de auto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2011 21:21 #870213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
M'n zwagert is aan het kijken naar een andere auto. Geloof dat ik daar al eerder iets over vermeld had, maar iig hij wil ook wel een V70. Wel een wat oudere, de nieuwere modellen zijn te duur, maar bijvoorbeeld eentje uit '98.

Heb er een paar gezien met 2 ton of meer op de teller, benzine 2.5 ltr. Is dat een probleem? Zijn dat motoren die Volvo zelf gebouwd heeft?

Iemand nog tips om op te letten bij aankoop?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 22:09 #870215 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat zijn Volvo's eigen "Whiteblocks". De bekende 6-in-lijn en 5-in-lijn motoren. Ze zijn wat duurder in onderhoud dan de Redblocks, maar van een tonnetje of 4-5 worden ze niet bang. Laat hem wel een 170 pk 20-klepper nemen, de 144 pk van de 10-klepper is n?t niet genoeg om er echt lekker mee te rijden.

Zorg dat hij een Nederlandse auto met NAP koopt. De imports worden graag een paar ton teruggeschroefd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2011 22:24 #870218 door V300 register
Oke, duidelijk. Hij heeft er nu ??ntje op het oog, wel een 144PK, maar wel een redelijk nette auto. Ik denk niet dat het voor m'n zwager wat uitmaakt; zo'n autoliefhebber is ie niet, dus denk niet dat hij ?berhaupt het verschil merkt.

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2011 23:15 #870221 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Thread zonder onderwerp :D

Bodejodel;173463 schreef : Dat zijn Volvo's eigen "Whiteblocks". De bekende 6-in-lijn en 5-in-lijn motoren. Ze zijn wat duurder in onderhoud dan de Redblocks, maar van een tonnetje of 4-5 worden ze niet bang. Laat hem wel een 170 pk 20-klepper nemen, de 144 pk van de 10-klepper is n?t niet genoeg om er echt lekker mee te rijden.

Zorg dat hij een Nederlandse auto met NAP koopt. De imports worden graag een paar ton teruggeschroefd.

hmm.. ik rij voor t werk een v70 5-cylinder diesel van voor 2000, en ik vind hem eigenlijk erg snel voor z'n formaat en comfort. 600.000 op de teller, alleen 't noodzakelijke onderhoud gehad maar nog steeds erg betrouwbaar en responsief.

maargoed. ik heb dan ook nog nooit een T5-R gezien van binnen, en vermoed dat een oude porsche 944 het snelste is wat ik ooit heb gereden dus misschien is mijn standaard wat krom wat betreft 'pit'.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2011 00:01 #870223 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D

powerflux;173469 schreef : hmm.. ik rij voor t werk een v70 5-cylinder diesel van voor 2000, en ik vind hem eigenlijk erg snel voor z'n formaat en comfort. 600.000 op de teller, alleen 't noodzakelijke onderhoud gehad maar nog steeds erg betrouwbaar en responsief.

maargoed. ik heb dan ook nog nooit een T5-R gezien van binnen, en vermoed dat een oude porsche 944 het snelste is wat ik ooit heb gereden dus misschien is mijn standaard wat krom wat betreft 'pit'.

Die diesel heeft ook 84 Nm (?n 4 pk) meer dan die benzinemotor. Dat zorg voor veel meer souplesse/elasticiteit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2011 12:16 #870228 door V300 register
Vandaag gespot: een Opel Corsa van het voorlaatste model (dus net voor die BIG SMILE FACELIFT van dit modeljaar), zonder koplampen. Gejat door 'grote stappen snel thuis'-dieven want om bij de schroefjes/boutjes te komen, was de bumper ontzet en de motorkap beschadigd.

Ik weet dat de economie van onderdelendiefstal redelijk rendabel is omdat de 'aanschaf' van het onderdeel in kwestie natuurlijk nul is. Die RNS 510-navi's die massaal uit VW's worden gejat, daarvan kan ik me nog voorstellen dat die wat opleveren. Maar een stel koplampen van een behoorlijk courante en veel verkochte auto... kom je daar als dief echt nog je nest voor uit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2011 12:19 #870229 door V300 register
Toen ik nog bij Opel werkte was van de corsa-c die op het occasionterrein stond 's nachts vanaf het schutbord naar voren alles weggejat. Ze hadden de deuren niet eens open gemaakt.
Voorschermen, motorkap, bumper, lampen, motor, accu, draadboom etc. Gewoon leeggemaakt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2011 12:35 #870230 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

Dutchie;173466 schreef : Oke, duidelijk. Hij heeft er nu ??ntje op het oog, wel een 144PK, maar wel een redelijk nette auto. Ik denk niet dat het voor m'n zwager wat uitmaakt; zo'n autoliefhebber is ie niet, dus denk niet dat hij ?berhaupt het verschil merkt.

De koppeling van die motor in een 850 vind ik niet fijn. Gevoelloos en niet echt te doseren. Die motor is wel lekker sterk. Als je niet flitsend snel wilt zijn, is dat een prima auto. Een aahanger van meer dan 1500kg trekt 'ie zowat stationair weg.

Wel even letten op olieverbruik! Warme start misschien met een blauw pluimpje uit de uitlaat, of als de motor warm is even 10 minuten stationair laten draaien en dan wegrijden. Kan ook nog wel een flinke damp geven. Bekend kwaaltje bij de 850, heeft als resultaat dat het olieverbruik bij korte ritten fors is, maar bij langere ritten "normaal".

Moderators: Mark Smeets