Thread zonder onderwerp :D
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
yesss, dat zijn toch een paar tientjes per maand die naar onderhoud (of een keertje uit eten) kunnen. yeehaa!Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig op 7 jul. 2011 25 jaar wordt. Dit betekent dat u voor dat voertuig vanaf die datum geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen.
Als u het niet eens bent met deze beschikking kunt u een bezwaarschrift indienen bij...
:humor:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Heb er een paar gezien met 2 ton of meer op de teller, benzine 2.5 ltr. Is dat een probleem? Zijn dat motoren die Volvo zelf gebouwd heeft?
Iemand nog tips om op te letten bij aankoop?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Zorg dat hij een Nederlandse auto met NAP koopt. De imports worden graag een paar ton teruggeschroefd.
- V300 register
- Verbannen
-
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-
Bodejodel;173463 schreef : Dat zijn Volvo's eigen "Whiteblocks". De bekende 6-in-lijn en 5-in-lijn motoren. Ze zijn wat duurder in onderhoud dan de Redblocks, maar van een tonnetje of 4-5 worden ze niet bang. Laat hem wel een 170 pk 20-klepper nemen, de 144 pk van de 10-klepper is n?t niet genoeg om er echt lekker mee te rijden.
Zorg dat hij een Nederlandse auto met NAP koopt. De imports worden graag een paar ton teruggeschroefd.
hmm.. ik rij voor t werk een v70 5-cylinder diesel van voor 2000, en ik vind hem eigenlijk erg snel voor z'n formaat en comfort. 600.000 op de teller, alleen 't noodzakelijke onderhoud gehad maar nog steeds erg betrouwbaar en responsief.
maargoed. ik heb dan ook nog nooit een T5-R gezien van binnen, en vermoed dat een oude porsche 944 het snelste is wat ik ooit heb gereden dus misschien is mijn standaard wat krom wat betreft 'pit'.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Die diesel heeft ook 84 Nm (?n 4 pk) meer dan die benzinemotor. Dat zorg voor veel meer souplesse/elasticiteit.powerflux;173469 schreef : hmm.. ik rij voor t werk een v70 5-cylinder diesel van voor 2000, en ik vind hem eigenlijk erg snel voor z'n formaat en comfort. 600.000 op de teller, alleen 't noodzakelijke onderhoud gehad maar nog steeds erg betrouwbaar en responsief.
maargoed. ik heb dan ook nog nooit een T5-R gezien van binnen, en vermoed dat een oude porsche 944 het snelste is wat ik ooit heb gereden dus misschien is mijn standaard wat krom wat betreft 'pit'.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik weet dat de economie van onderdelendiefstal redelijk rendabel is omdat de 'aanschaf' van het onderdeel in kwestie natuurlijk nul is. Die RNS 510-navi's die massaal uit VW's worden gejat, daarvan kan ik me nog voorstellen dat die wat opleveren. Maar een stel koplampen van een behoorlijk courante en veel verkochte auto... kom je daar als dief echt nog je nest voor uit?
- V300 register
- Verbannen
-
Voorschermen, motorkap, bumper, lampen, motor, accu, draadboom etc. Gewoon leeggemaakt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Dutchie;173466 schreef : Oke, duidelijk. Hij heeft er nu ??ntje op het oog, wel een 144PK, maar wel een redelijk nette auto. Ik denk niet dat het voor m'n zwager wat uitmaakt; zo'n autoliefhebber is ie niet, dus denk niet dat hij ?berhaupt het verschil merkt.
De koppeling van die motor in een 850 vind ik niet fijn. Gevoelloos en niet echt te doseren. Die motor is wel lekker sterk. Als je niet flitsend snel wilt zijn, is dat een prima auto. Een aahanger van meer dan 1500kg trekt 'ie zowat stationair weg.
Wel even letten op olieverbruik! Warme start misschien met een blauw pluimpje uit de uitlaat, of als de motor warm is even 10 minuten stationair laten draaien en dan wegrijden. Kan ook nog wel een flinke damp geven. Bekend kwaaltje bij de 850, heeft als resultaat dat het olieverbruik bij korte ritten fors is, maar bij langere ritten "normaal".