Thread zonder onderwerp :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-04-2011 20:41 #869910 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Daar ben ik het mee eens, 360's levend houden door de cup is vind ik een goede zaak, 360's levend houden door ze (al dan niet helemaal origineel) in het straatbeeld te behouden is datgene wat ik ook het liefste zou zien.

Het zou toch geweldig zijn als we bij een meeting ergens in de nabije toekomst een heel parkeerterrein bij een evenement zoals bijvoorbeeld de ALV vol hebben staan met V300's, in plaats van een deel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 13:07 #869985 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Taj, als je 360 wil laten overleven moet je ze zelf hebben en koesteren. Dat zie ik zelfs met de 780's die ik heb, iedereen binnen V7V schreeuw moord en brand als je er een wil slopen, maar niemand wil dat voorkomen, want geen budget voor de aanschaf of ze zijn te duur in onderhoud.

Ik weet het, het is het andere uiterste, maar als je leest dat veel 3 rijders nog steeds een bedrag van meer dan 100 euro als 'groot onderhoud' bestempelen en dan maar de wagen weg doen. Er zijn weinig liefhebbers buiten een club, dus ik denk dat de aandacht besteden aan het behoud van het huidige bestand binnen de club de meest re?le optie is. Als iedereen zich nu op de 360 richt... heb ik de laatste 2 340's van de club. Lijkt mij een prima deal. ;D

Accepteer wat je niet kan veranderen en verander wat je niet kan accepteren. Helaas is de gemiddelde overtuiging nu in Nederland dat alles van voor 1970 een klassieker is en rest is of een oud lijk of jonger dan 5. Doe je helaas weinig aan anders dan stug volhouden en bewijzen dat de jongere oudjes de moeite waard zijn, door zelf het voorbeeld te geven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 13:28 #869986 door V300 register
Ik denk niet dat de cup op gespannen voet staat met het behoud van de 300-serie en de 360 in het bijzonder. Er is sowieso geen sprake van afbraak van de auto's zoals vroeger bij de Daf-achteruitrijraces, de eigenaars hebben er zelfs alle baat bij om hun auto heel te houden; afschrijven betekent stoppen of een andere 360 injectie zoeken. In het laatste geval zit je vast aan een stuk oud roest dat nog een flinke kapitaalinjectie nodig heeft om er ?berhaupt mee te kunnen rijden, of je moet behoorlijk betalen voor een goed exemplaar. Ik denk overigens dat we het nog wel gaan meemaken dat er 360's uit omliggende landen ge?mporteerd zullen worden als het aanbod hier te krap wordt.

Op de Elandrun sprak Anjo nog mooie woorden over Boris' cup-360: als die niet voor de cup was gebruikt, was hij simpelweg de kraak in gegaan. Nu is die auto in rijdbare staat, met kenteken nog wel. Hij is dus gewoon op de openbare weg te gebruiken.

Gezien de gemiddelde staat van de autootjes die nu op marktplaats staan, voornamelijk vario's van na 1987, zal er nog wel meer 300-spul worden afgevoerd richting sloop. We kunnen echter niet alles redden. Liever 300 mooi behouden 300-series in de club dan 1.500 stuks waarvan het gros van de plamuur aan elkaar hangt. De sleutel tot het behoud van de 300-serie is simpelweg waardestijging. Dan wordt het interessant om auto's op te knappen en te bewaren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 13:28 #869987 door V300 register
Waarom zou je een hele groep auto's willen redden waar verder geen hond naar omkijkt? Als je er eentje voor jezelf hebt waar je goed zorg voor draagt of misschien 2 is het toch genoeg? Als er niemand iets om die dingen geeft is het ook nutteloos om er 200 te bewaren bij wijze van spreken.
En als mensen er wel om geven worden ze vanzelf bewaard en gekoesterd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 16:01 #869988 door V300 register
Goed punt Joost! De meeste van jullie zijn over 70 jaar toch niet meer in staat te rijden. Hebben we toch een mooie tijd gehad aan de 360's? koester die van je zelf, maar ga ze niet spa..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 18:43 #869996 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D

flyhart;173227 schreef : Goed punt Joost!

Ja goed h?? :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2011 18:59 #869999 door V300 register
Sorry haha aik bedoel Jos!:D goede vriend van mij heet joost, en iedereen maakt altijd die fout, nu doe ik het zelf.. zucht -_-

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-04-2011 20:45 #870009 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ach troost je Jos, ik noemde Ronald op de Elandrun ook tot twee keer aan toe Mark.....ik ben al blij dat Ronald van zichzelf zo'n aardige gozer is, had anders nog naar voor me af kunnen lopen ;)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-04-2011 20:51 #870014 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Whahah hij lijkt toch niet op mij? :+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2011 20:55 #870016 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Je hebt inderdaad geluk gehad... Wie wil er nu voor Mark uitgemaakt worden..?

Moderators: Mark Smeets