Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 15:27 #858129 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Dat er veel elektronica in een trein zit geloof ik graag... maar niet dat de hh. beslissers goedkope brolchips in een object proppen dat, zoals toch gevoeglijk bekend moge zijn, voor het grootste deel van de tijd buiten staat of rijdt en dus ook aan alle elementen blootstaat. Enfin wat doe je eraan. Pennywise, poundfoolish.

NS heeft die treinstellen niet zelf gebouwd, die zijn door Siemens en Bombardier gemaakt. Zou daar al een claim liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 16:09 #858134 door V300 register
Onze stellen komen ook van die leverancies en is het een pot nat! De claims zullen wel achterwege gebleven zijn, Siemens (de duitsers) kennende adviseerden ze wss een betere versie van wat ze uiteindelijk gekocht hebben hier en in nederland... Het zal wel weer om de poen gedraaid hebben!

Ik zie hier dagelijks materiaal van leveranciers als Alstom, nieuw in de doos aankomen en als we het uitpakken en willen installeren blijkt het al kapot te zijn... Ik schrik van niets meer, de kwaliteit laat echt heel erg te wensen over!

Dat zou ik idd ook verwachten van die chips, maar je zou er ook van versteld staan hoe vaak het toch gebeurd uit financiele redenen! Een trein met topelectronica zou al gauw een paar 100.000euro meer gaan kosten denk ik... iets wat ze er blijkbaar niet voor over hebben gehad!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 16:21 #858136 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Alstom... aai die naam zegt het al h?! Al stom... vreselijke materialen. Die trams hier ook, in het begin heeft hier anderhalve jaar dagelijks 2 man van Alstom gelopen voor software updates en aanpassingen. Om nog maar over andere dingen te zwijgen, als materialen die niet leverbaar zijn etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 16:42 #858139 door V300 register

Kevin;163444 schreef : Alstom... aai die naam zegt het al h?! Al stom... vreselijke materialen. Die trams hier ook, in het begin heeft hier anderhalve jaar dagelijks 2 man van Alstom gelopen voor software updates en aanpassingen. Om nog maar over andere dingen te zwijgen, als materialen die niet leverbaar zijn etc.

Haha, jullie noemen ze blijkbaar ook zo! Al STOM... ja, die gasten daar is nog wat werk aan!
Die gasten lopen hier ook regelmatig over de vloer voor zo'n stomme zaken, heb eens gehad dat ze met 5 verschillende tekenaars naar iets zijn komen kijken. De eerste was ontslagen, de tweede opgestapt, derde papieren kwijt van de vorige twee, 4de had geen zin... Kortom, na 5 keer was het nog niet juist getekend en stonden we nog geen stap verder... Echt een ramp die mannen!

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2010 17:09 #858148 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Thread zonder onderwerp :D
Ja zwijg over Alstom... maar ja wat wil je? Fransen die iets ontwerpen en vervolgens denken dat door de boel in Duitsland te fabriceren toch de kwaliteit te krijgen die je verwacht? Die kwaliteit moet ook van de tekentafel komen. Hoop dat het nieuwe materieel hier straks van Bombardier komt. (Canadees) en gebouwd door het oude BN te Brugge. De huidige serie trams komt bij bij BN vandaan, en een paar van die trams staan nog op draaistellen van de serie daarvoor. Komen ook bij BN vandaan en zijn al een jaar of 40 oud.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 19:47 #858168 door V300 register
LOL!

- we kopen treinstellen van 1.000.000 euro/stuk die 15 jaar meegaan, gesteld dat ze dat halen

of

- we kopen voertuigen van 1.400.000 euro/stuk die 30 jaar meegaan en NIET stukgaan in de winter

Toegegeven, het is wel een beetje "The World According to Wim Bosboom" maar toch :+

Overigens volg ik nu de discussie over die 50 km-limiet op de snelwegen in verband met gladheid. Zaterdag ben ik nog lachend met 90 over de A2 bij Nieuwegein geknald ondanks die borden, maar na heden 11.00 uur op de A12 bij Woerden gereden te hebben kan ik me goed voorstellen dat ze zijn aangezet, ook al stonden ze toen niet aan. De natte sporen op de rijstroken waren al aangevroren! Op viaducten was het nog eens tien keer zo erg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 20:05 #858171 door V300 register
de gemeente roosendaal heeft vorige week (toen het overdag 7 of 8 boven 0 was, en lichte nachtvorst) als een gek tegen de regen op lopen strooien, 1 nacht heeft het alleen geregend, laagste temperatuur 1 graad. continu zwaailichten overal en mn auto (witte taxi) tot het dak toe zwart van de pekel.

nu ligt er op de doorgaande wegen een vastgereden korst sneeuw omdat het zout op is :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 21:13 #858181 door V300 register

antiekeradio;163479 schreef : de gemeente roosendaal heeft vorige week (toen het overdag 7 of 8 boven 0 was, en lichte nachtvorst) als een gek tegen de regen op lopen strooien, 1 nacht heeft het alleen geregend, laagste temperatuur 1 graad. continu zwaailichten overal en mn auto (witte taxi) tot het dak toe zwart van de pekel.

nu ligt er op de doorgaande wegen een vastgereden korst sneeuw omdat het zout op is :+

twee redenen om dat te doen:

1- men is verrast als het glad gaat worden, met veel bombarie strooien heeft als effect dat mensen zich bewust worden van het feit dat het glad is/wordt. Nu, na een week gladheid, is iedereen eraan gewend en kan men ermee overweg.

2- als bij de eerste gladheid minder gestrooid wordt, krijgt de gemeente het verwijt dat ze zo weinig strooien (met wellicht ongevallen/aansprakelijkheid wegbeheerder etc). Nu kunnen ze zich beroepen op overmacht; het zout is op.

In elk geval ben ik wel van mening dat de manier waarop het nu gegaan is, de meest tactische is. Al vind ik wel dat de beginvoorraad strooizout verder verhoogd had mogen worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 21:57 #858182 door V300 register
Mwah, ik heb zo nog mijn vraagtekens bij (delen van) het strooibeleid:
De lozerlaan in Den Haag (2x 2 rijbanen, gescheiden door een flink stuk middenberm) is totaal niet gestrooid, ergo spekglad. Rij je rechtdoor den haag uit, dan is het 50m na de stoplichten prima, schoon als een babybilletje.

De oprit naar de snelweg vervolgens.... Manmanman, de enige keer eerder dat ik zo'n kettingdrift heb neergelegd was in een computerspelletje :confused:

Niet dat ik het erg vond hoor, ik zag het aankomen en een beetje glibberen is heel niet erg als je de ruimte hebt... maar maf vind ik het wel.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2010 22:20 #858192 door V300 register
Voor welcke blaegen nog eensch iets te schelden willen hebben:

uitgefoeterd.in1woord.nl/

Moderators: Mark Smeets