Thread zonder onderwerp :D

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 17:22 #698043 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Woooow... Wat ik vandaag toch heb meegemaakt... Ik reed lekker met m'n werkbusje door de straten van Nijmegen, en ineens een heel hard ratelend geluid... Ik kijken op mn toerenteller: meer dan 6000 toeren, dat was het laatste wat aangegeven stond op die teller. Bovendien een reusachtige rookwolk om me heen, ik zag helemaal niks meer. Snel contact uitzetten, gebeurde niks, nog steeds lawaai en zoveel toeren. Dan maar in de 5 zetten en de koppeling op laten komen. Gelukkig werkte dat! Snel zwaailampje en alarmlichten aanzetten, en de bus uit. Iedereen stopte om te vragen wat er aan de hand was :D Na een tijdje de oliepeilstok eruit getrokken, rook helemaal naar diesel. Dus de auto moest weggesleept worden (gaat trouwens lekker als je normaal w?l stuurbekrachtiging hebt :nono:). Hahahaha, moet er nog steeds om lachen, ik reed naar schatting nog iets van 20 km/u, en mn collega sprong uit de bus omdat ie dacht dat het ding ontploffen zou :humor:

Nou, dat moest ik even kwijt :+ Oja, vandaag wilde ik even tanken, stonden er twee vrouwen voor me. Nou, dat m?et natuurlijk fout gaan :D De eerste kreeg dr tankklepje niet open. Was een leenauto, maar dat knopje zat binnen in de auto, en dat had ze nog nooit gezien :+ Die andere vrouw mocht eindelijk tanken, en ik keek zo mee naar die meter. Maar dr gebeurde helemaal niks, dus ik dacht al: hee, is die teller stuk ofzo. En toen een paar minuten later keek die vrouw zo echt heel erg beschaamd naar mij,
dr kwam helemaal geen benzine in die auto :D (Was bij de TinQ, eerst betalen, dan tanken). Ook lekker dom :D Heb je dan ?cht niet in de gaten dat er geen benzine door die slang stroomt? :no_comment: Spannende dag voor mij, of niet dan :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2008 17:30 #698046 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Da's leuk, je busje in de soep rijden en een vrouw het schaamrood op de kaken zetten:D. Doe je goed!:humor::y:

Vandaag struikelde een leraar flink over mijn tas. Leuk als zo'n persoon met een voorbeeldfunctie hardop vloekt door de klas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 17:55 #698048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
dieselmotor op hol, voor hetzelfde geld was die motor inderdaad ontploft....

wel gaar dat er (blijkbaar) geen afslagklep op zit (die gaat dicht als je het contact uitzet) maar wel goed dat je hem met in de 5 zetten stil gekregen hebt!!

snap nog niet helemaal hoe zoiets kan gebeuren terwijl je met lage snelheid in de stad zit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 19:23 #698057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;47477 schreef : Da's leuk, je busje in de soep rijden en een vrouw het schaamrood op de kaken zetten:D. Doe je goed!:humor::y:


M'n dag was vandaag ook weer helemaal goed, ja :humor:

antiekeradio;47479 schreef : dieselmotor op hol, voor hetzelfde geld was die motor inderdaad ontploft....
wel gaar dat er (blijkbaar) geen afslagklep op zit (die gaat dicht als je het contact uitzet) maar wel goed dat je hem met in de 5 zetten stil gekregen hebt!!
snap nog niet helemaal hoe zoiets kan gebeuren terwijl je met lage snelheid in de stad zit...


Ja, had idd wel gekund. Ik heb wel es een Renault-motor gezien met een enorm gat in de zijkant :D
Misschien zat er wel een afslagklep op, maar hij begon ook de olie te verbranden. Hij bleef gewoon lopen. Toen ik het contact uitzette, heeft ie nog een seconde of 5 gelopen, en daarna liet ik 'm afslaan. Bizar trouwens, ik heb vroeger een paar keer gehoord dat zo'n dieselmotor op hol kan slaan, en wat je dan moet doen. En in die paar seconden dat het gebeurt, komt het dan ineens weer in je op: meteen in z'n 5.

Wat ik d?nk dat er gebeurd is, is dat de distributiesnaar geknapt is. Maar dat weet ik dus niet zeker. En ik weet ook niet of ie dan op hol slaat. In ieder geval konden de klepjes het niet meer bijhouden :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 19:56 #698060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Plaatje bij praatje, of anders gezegd, filmpje bij praatje over tanken:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 22:33 #698070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
een dieselmotor kan op hol slaan op moment dat er via de carterontluchting motorolie in de verbrandingskamers terecht komt.

de motor begint dan te lopen op de motorolie ipv op de ingespoten diesel. en dan helpt het niet om de dieselafsluiter dicht te zetten :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 22:43 #698072 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Maar wat verklaart het veel te hoge toerental dan? Of verbrandt die olie veel sneller (of bij lagere druk) dan diesel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2008 23:08 #698076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
de dieselpomp is afgeregeld om bij een hoger toerental een steeds lagere inspuithoeveelheid per omwenteling te geven, dit is tevens de toerenbegrenzer.

volgas in de vrij komt de motor op zijn 'afregeltoerental' te lopen, voor lichte diesels ligt dat ergens tussen de 4000 en 4500.

de carterontluchting geeft bij meer toeren juist m??r rommel naar buiten, dus dat versterkt zichzelf alleen maar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 21:57 #698323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Dutchie;47746 schreef : Hutspot! Was het ook lekker weer voor, ik moest vanochtend ?n mijn auto ?n de bedrijfsbus krabben :mad:

twkuiper;47748 schreef : Zeg, heb je net een nieuwe bus, is het weer niet goed? ;);)


Hmmm, ik ben er niet op vooruit gegaan :no_comment: Ik rij nu rond met een vooroorlogse Transit. Hij is w?l heel snel, d?t dan weer wel :D

volvofiel;47749 schreef : Wees blij dat je beide auto's inkon! Toen ik m'n wagentje hier had wilde ik erin aan de slag gaan, maar ik moest verdorie TWEE UUR wachten omdat ten eerste het slot en ten tweede het portier zat vastgevroren. Vervolgens kon ik de ruiten aan de buitenkant ?N de binnenkant krabben:grr2:


Bevroren slot: Men neme een broodzak van plastic, vulle hem met een weinig warm water, en houde dit tegen het slot aan. Voil

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2008 21:58 #698324 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Dutchie;47746 schreef : Hutspot! Was het ook lekker weer voor, ik moest vanochtend ?n mijn auto ?n de bedrijfsbus krabben :mad:

twkuiper;47748 schreef : Zeg, heb je net een nieuwe bus, is het weer niet goed? ;);)


Hmmm, ik ben er niet op vooruit gegaan :no_comment: Ik rij nu rond met een vooroorlogse Transit. Hij is w?l heel snel, d?t dan weer wel :D

volvofiel;47749 schreef : Wees blij dat je beide auto's inkon! Toen ik m'n wagentje hier had wilde ik erin aan de slag gaan, maar ik moest verdorie TWEE UUR wachten omdat ten eerste het slot en ten tweede het portier zat vastgevroren. Vervolgens kon ik de ruiten aan de buitenkant ?N de binnenkant krabben:grr2:


Bevroren slot: Men neme een broodzak van plastic, vulle hem met een weinig warm water, en houde dit tegen het slot aan. Voila, het slot is ontdooid. (Wat nou slotontdooier :yeah:)

Bevroren deur: Men neme een weinig talkpoeder op de wijsvinger, en wrijve hiermede de deurrubbers in. Voila, geen deuren meer die niet meer open willen.

Bevroren ruiten aan den binnenzijde: Men neme ??n luchtontvochtiger, en plaatse deze in den auto. Voila, nooit meer bevroren ruiten aan den binnenzijde van den auto.

Bevroren ruiten aan den buitenzijde van den auto: Men neme ??n oude lap (of twee, indien ??n niet genoeg is :+), mag ook zijn: een oud gordijn; een oude deken; een hoes, speciaal voor den auto of desnoodsch een stuk bubbeltjensplastiek, en spanne dit over den auto, op z?danige wijze, dat ruiten en spiegels geheel overdekt worden. Voila, nooit meer bevroren ruiten aan den buitenzijde van den auto.

Volgende keer meer in Grootmoeders wijze raad-topic!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD