Thread zonder onderwerp :D

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 17:05 #697210 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
dit leuke schermpje:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2008 18:58 #697220 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
uh-oh... zelf durf ik g??n inloglocaties, passwoorden en gebruikersnamen meer in te typen als ik zulke meldingen krijg, ik zou hier h??l voorzichtig mee zijn als ik jou was.

"windows antivirus" is volgens mij een fake scanner die alleen maar meer rotzooi op je PC helpt, er zijn ook programmas die een 'keylogger' hebben en dan kunnen ze dus alles zien wat je op je toetsenbord inklopt (ook wachtwoorden)

- heb je uberhaupt een antivirus programma?

- krijg je ook ongevraagde browser popups?

- ik stuur het programmaatje Combifix.exe naar je mailbox.
alle lopende programmas afsluiten, en dat laten draaien (met rust laten als ie loopt)

met "hijackthis" je windows opstartlijst en browserinstellingen nakijken, eventueel die lijst publiceren op de speciale site. daar kunnen ze je precies vertellen welke items wel en niet veilig zijn.

Groetjes Wouter

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2008 19:41 #697230 door 16673-dummy
Dankjewel! Voor zover ik weet heb ik alleen een firewall, maar ik zal dit morgen eens op mijn pc proberen.
Ik heb geen ongewenste pop-ups trouwens, ik gebruik de nieuwste Firefox i.c.m. zo'n melding-automaat die mij 'zegt' of bepaalde sites veilig/verdacht/onveilig zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 09:34 #697275 door V300 register
Whaaaaa!

Een goede virusscanner is zo mogelijk nog belangrijker dan een firewall!
Regel dat aub asap!
Eerst ff je pc schoonmaken volgens de stappen van Wouter, en dan linea recta een goede scanner installeren.
Ik kan NOD32 aanbevelen, of evt. avg.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 11:10 #697283 door 16673-dummy
Mwah, ik ben niet van plan om geld in mijn pc te steken ter bescherming van bestanden, ik heb toch een back-up van alles op een externe harde schijf. En zoveel staat er niet op, alleen foto's van mijn (model)auto(s) en muziek.

En in de drie jaar dat ik 'm heb is er nog niet eerder iets van virusrommel geweest:f

Maar goed, ik ga vanmiddag dat bestand van Wouter even uitproberen:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 12:15 #697290 door V300 register
Een virusscanner is niet alleen voor je bestanden!!!!!
Een virusscanner pikt er ook trojans en keyloggers uit, dus als je bijv internetbankieren doet of emailt (wie doet dat nou niet...) is het ook zeer belangrijk!

Speciaal dan even nog: www.avgfree.com . Is gratis, dus financien zijn geen excuus.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 13:29 #697293 door 16673-dummy
Ik heb inmiddels een virusscanner-trial gedownload + ge?nstalleerd: hij is nu aan het scannen van de 40.000 bestanden die reeds zijn gescand heeft 'ie er eentje uitgepikt die als "Potentieel gevaarlijk programma" wordt aangegeven. De naam is WinFixer.ZO of acbavy8t.exe .
Valt mee dus.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 14:26 #697300 door V300 register
Ik ben wars van virusscanners en die pop-ups die het met zich meebrengt. Een virus heb je niet zomaar, daarvoor moet je echt op iets 'verkeerds' klikken/of downloaden, spyware heb je zo te pakken. Daar heb ik dan Hitman Pro voor en die lost vrijwel alles direct voor me op. Is nog gratis ook. En anders weet ik altijd het register van windows wel te vinden...met duidelijke instructies van internet ben je vaak 'zo' van die spyware/malware af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 16:09 #697310 door V300 register
En je krijgt nooit mailtjes met zooi eraan? Ik ben helemaal met je eens dat 95% van de besmettingen met virussen en/of spyware komt door het bezoeken van dubieuze websites en rottige software, maar er blijft ook een deel waar je echt geen gekke dingen voor hoeft te doen. Neem als voorbeeld dat Blaster-gebeuren een paar jaar geleden, dat was gewoon een lek in Windows, hoefde je niks voor te doen, alles ging vanzelf.

Edit: en ook al is het vaak achteraf nog wel te verwijderen, ik heb graag een waarschuwing v??rdat een virus mijn inloggegevens of wachtwoorden heeft doorgestuurd :) Noem me paranoide, maar met dit soort dingen neem ik liever het zekere voor het onzekere.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-02-2008 16:13 #697312 door V300 register
Ik ben toch heel blij dat ik een goede scanner heb (nod32). Goede bescherming hoeft niet veel te kosten en het hoeft al helemaal niet op te vallen. Alleen een melding op het moment dat er echt stront aan de knikkert is.

Ik heb ook een tijdje zonder scanner gewerkt, maar dat bleek toch niet zo heel gezond (bleek nadat mijn pc opeens raar begon te doen... online scan leverde de nodige virussen op...).
Sindsdien heb ik gewoon een scanner er op zitten. Het hoeft echt niet veel te kosten (avg is zelfs gratis).

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC