Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 10:06 #827342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

AvdAkker;141378 schreef : daarmee stem je eigenlijk in met dat gedrag

Waarom? Ik keur zulk gedrag zeker niet goed, maar ik voel ook geen enkele behoefte om in zo'n situatie de schoolmeester te gaan spelen. Ik heb simpelweg de middelen niet om zo'n persoon aan te spreken: we zitten beide in een stuk blik, we kunnen alleen maar door ons rijgedrag en primitieve communicatie onze ergernissen delen en dat leidt alleen maar tot meer onbegrip, narigheid en stress. De reden dat ik dan gewoon netjes aan de kant ga is omdat ik daar geen zin in heb.

Linksrijders ga ik vaak gewoon rechts voorbij, in plaats van een halfuur erachter te hangen om vergeefs zo'n hapsnurker naar rechts te seinen. Iemand die 60 rijdt waar je 80 mag haal ik gewoon in, al liggen er zes doorgetrokken strepen. Andersom idem dito: als ik 85@80 rijd en iemand haalt me met 110 in, prima. I don't care. Rijd gerust 160 op de A6. Zolang je me maar niet hindert. Die houding scheelt me een boel stress.

Waar de pis bij mij echter wel van gaat koken, zijn schoolmeesters die, terwijl zij fout zijn, anderen terecht gaan wijzen. Eikels die een dikke kilometer voor de wegversmalling gaan proberen jou van de weg te drukken omdat jij wel zo slim bent om gewoon tot het eind door te rijden, zoals het hoort. Idioten die vlak voor je neus, zonder richting aan te geven, een vrachtauto gaan inhalen zodat je weer in de ankers kan voor zo'n 90-rijder in een Agila; en omdat ze je pas zien als je tot op vijf meter van hun bumper bent geremd, denken ze je nog een remtest te moeten geven omdat je 'bumperkleeft'. Wild gebarende malloten die boos zijn omdat jij niet een baantje opschuift zodat zij kunnen invoegen met 73 (!!) km/uur. En dat gebeurt me allemaal als ik in mijn Volvo of in mijn Daf zit, niet eens omdat ik structureel 20 km te hard rijd in een veel snellere auto.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 10:25 #827343 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Thread zonder onderwerp :D
Nummerbord, auto type (kenmerken) en omschrijving bestuurder doorgeven via internet. Als persoon een ongeval veroorzaakt of een ernstige overtreding zal de rechter de "klaaggegevens" niet kunnen ontkennen. Misschien moet je komen getuigen, maar de grote getallen (10 klagers bijvoorbeeld) dienen de eis van de ovj te ondersteunen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 10:40 #827344 door V300 register
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om te bellen met een bedrijf waarvan busjes asociaal rijden. Gewoon tijdstip en kenteken doorgeven. De baas is hier echt niet blij mee. Laatst ben ik nog gigantisch afgesneden door een bedrijfswagen van Twente Milieu.

In het verleden ook al twee keer gebeld over het rijgedrag van een bedrijfswagen van Motoport uit Zelhem. De baas wist mij te vertellen dat de bestuurder Erik heet. Haalde mij in over een doorgetrokken streep, moest de inhaalpoging staken vanwege een tegenligger en duwde mij toen van de weg. Ik een seintje en toen ging ie vol in de ankers en een middelvinger. Dan bel je dus vervolgens de baas van de motorzaak, met de vraag waarom ik van hem een middelvinger krijg. Tja, na twee keer gebeld te hebben over het gedrag van zijn medewerker is de belettering van het busje verdwenen. Ook een oplossing. En dan staat er notabene op hun website een heel verhaal over veilig motorrijden....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 10:50 #827345 door V300 register
Ik zit eraan te denken te investeren in een onboard cameraatje. Die kosten ook de wereld niet en het scheelt je een hoop gezeik met bewijslast als jij door zo'n hals een aanrijding krijgt.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 13:33 #827359 door E. van Oostveen
Dat is een goed idee. Misschien een Groupbuy.....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 16:51 #827374 door V300 register
Onboard cameraatje wil ik sowieso nog hebben. Altijd leuk om te hebben. Het moet wel goede kwaliteit zijn natuurlijk.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 18:15 #827377 door E. van Oostveen
What is price in USA??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 18:40 #827379 door V300 register
Check that on ebay, or something similar. I'll arrange a pallet full of camera's for you!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 19:40 #827387 door V300 register
Een kleine camera met goede resolutie en lichtgevoeligheid (denk opnamen in het schemer / 's nachts) die het liefst rechtstreeks naar computer kan opnemen (Ya I know, ik ben gek) voor een redelijke prijs ben ik ook wel voor te porren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-04-2010 20:30 #827394 door V300 register
Dat dus Diede. Netbookje met externe HD onder de stoel en kabeltje naar een camera in de grille. Dat zou ik wel mooi vinden.

Moderators: Mark Smeets