Thread zonder onderwerp :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2009 21:48 #796519 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Haha en te bedenken dat wij ook nog met zo'n pc werken, tot voor 2 maanden de 'hoofd' pc, precies dezxelfde feiten als Joost ;)
En pap maar zeggen, 'voor mijn doen is hij goed genoeg'.

Gelukkig maar dat ik voor mijn studie een eigen laptop van school kreeg vorig jaar :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2009 21:50 #796520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

Wouter76;119514 schreef : (...)

En ik maar denken dat mijn pc al uit de pre-historie stamt met 2GHZ en 1GB aan geheugen.:)

Gr; Wouter.

Idd, dat soort machines worden op mijn werk bij bosjes vervangen voor moderner spul. Ik heb er al een mooi testlabje aan overgehouden hier :D Inclusief afgedankte (want 100mbit werd toch echt te traag.....) Cisco Catalyst 2950 24-poorts managed switch!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2009 21:50 #796521 door V300 register
je hebt ook geen 4x 2,83 GHz met 4 gig geheugen nodig om te V3C forummen :-)

Ik heb dat wel in mijn vaste PC zitten, met het excuus dat ik daar videobewerking mee zou gaan doen (komt er zelden van)
games lopen ook lekker (komt er ook zelden van)

Voor de standaard taken zoals (open)office, emailen en interwebben kun je heel goed toe met een redelijke dualcore zoals de mac van Stefan onder de kap heeft. dualcore is fijn omdat je ook als er 1 proces 100% loopt nog een core vrij hebt voor de standaard windows taken etc. zo'n apparaat "voelt" dus veel sneller aan, terwijl de statistieken lang geen dubbele snelheid aangeven.

Een 2e hands PC met dualcore is dus eigenlijk alles wat je nodig hebt om zat snelheid in huis te halen

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2009 21:51 #796522 door Mark Smeets
Ik weet dat het te ver offtopic is, maar wat is het probleem om met een meisje naar de bios te gaan in een rechts gestuurde auto? :confused:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2009 21:55 #796524 door V300 register
Mwah, zelfs mijn soon-to-be-oude pc (AMD 2500+, 1Gb ram) komt voor gewoon officewerk nog vrij aardig mee dankzij geregeld radicaal opschoonwerk, die 1gb ram, een lichte overclock en de Ati Radeon 9800 Pro grafische kaart (toendertijd een ab-so-lu-te topkaart, en hij bewijst dat nu nog steeds!). Maar mijn pc is ook ongeveer half zo oud als die van Joost. Ik heb hier ook nog een laptopje liggen met XP er op, P4 1Ghz, en die is inderdaad niet echt lekker vooruit te branden. (overigens heb ik XP ook zien draaien op de minimum systeemeisen: P166, 64Mb intern... loopt voor geen meeeeter :p )

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2009 21:57 #796525 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
idd dat lijkt me ook niet echt een probleem..

en in een rechtsgestuurde auto is het ook leuk om er een fake stuur aan de linkerkant in te maken en dan je neefje van een jaar of 6 daar laten zitten:D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2009 21:59 #796526 door Mark Smeets
Hoe zit het eigenlijk met dat 'onderhoud' waar jullie het over hebben? Eerst had ik dat neit nodig, want na 6 weken kwam er toch steeds een nieuwe HDD in :o Maja deze zit er alweer vanaf mei in, dus wordt miss eens tijd?

Het enigste onderhoud dat ik doe is 3 keer per week naar internet explorer > opties > history > delete all

Dus alle cookies, geschiedenis en andere rommel weg. Wachtwoorden maken niet uit, want daarvoor heb ik een apart programmaatje dat me automatisch inlogt bij sites (zoals het forum, maar ook hyves ed) :)

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-09-2009 22:01 #796527 door Mark Smeets

AvdAkker;119522 schreef : en in een rechtsgestuurde auto is het ook leuk om er een fake stuur aan de linkerkant in te maken en dan je neefje van een jaar of 6 daar laten zitten:D

Of een blonde stoot en dan elke rotonde driftend nemen ;D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-09-2009 22:03 #796528 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Pc ??n keer in de zoveel tijd volledig scannen op vier russen, schijf/schijven defragmenteren, tijdelijke (internet)bestanden verwijderen zijn dingen je bijvoorbeeld kunt doen om de pc te onderhouden.

Gr; Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2009 22:23 #796529 door V300 register

v0lv0freak;119523 schreef : Hoe zit het eigenlijk met dat 'onderhoud' waar jullie het over hebben? Eerst had ik dat neit nodig, want na 6 weken kwam er toch steeds een nieuwe HDD in :o Maja deze zit er alweer vanaf mei in, dus wordt miss eens tijd?

Het enigste onderhoud dat ik doe is 3 keer per week naar internet explorer > opties > history > delete all

Dus alle cookies, geschiedenis en andere rommel weg. Wachtwoorden maken niet uit, want daarvoor heb ik een apart programmaatje dat me automatisch inlogt bij sites (zoals het forum, maar ook hyves ed) :)

Af en toe olie en een filtertje en eens per jaar koelsysteem doorspoelen is genoeg. Gewoon cd-speler open, tuinslang er in en aanzetten. Als je dan je computer opstart ben je van alle problemen verlost :yesyes:

Maarre elke 6 weken een nieuwe HDD? Is dat niet wat vlug?

Moderators: Mark Smeets