Thread zonder onderwerp :D

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-09-2009 20:42 #796262 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Heb je zoveel geld mee? Ik zorg gewoon altijd dat ik maar 70 cent ofzo in mijn beurs heb, kan ik ook niks kopen :y:

Het 6de jaar had ik ook 8 tussenuren (of 10, weet het niet meer zeker), is best wel overheen te komen als ze een beetje gunstig vallen, heb je thuis bijna niks meer te doen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 02:50 #796284 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D

volvofiel;119247 schreef : In mijn hele middelbare-schoolcarri?re (dit wordt het zesde jaar) heb ik welgeteld ??n keer een zakje dropjes gehaald (autodrop) van ik dacht 2 euro.

Vond ik zonde van m'n geld :o

Ach, ik heb nooit aan de uitgave kant gekeken. Ik heb altijd gewoon gezorgd dat er meer binnenkwam ;) Dat heeft tot nu toe nog altijd goed gewerkt moet ik zeggen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 20:02 #796428 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Weet iemand wat het betekent als m'n pc een seintje geeft dat er "onvoldoende virtueel geheugen" beschikbaar is?

Hij is wel ontzettend sloom, maar dat is 'ie altijd al geweest...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-09-2009 20:24 #796429 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Thread zonder onderwerp :D
Ehm... meer fysiek geheugen plaatsen, delen data die nu niet in het fysieke geheugen passen worden op een gedeelte van je HD gezet (ook wel swappen genoemd) en ook dat deel is nu volgens jouw pc te krap geworden om nog lekker te blijven werken met de programma's die je gebruikt.

Je kunt ook nog even bekijken hoe je geheugen gebruikt word in taakbeheer, virtueel geheugen kun je ook vergroten maar voor mij is dat niet zo makkelijk uit te leggen zo uit mijn hoofd, en nogmaals, je pc word van het steeds swappen ook niet bepaald sneller.

gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2009 20:27 #796430 door V300 register
Fysiek geheugen is toch sowieso sneller dan virtueel geheugen? Als je computer altijd al veel te traag is zal hij wel een beetje oud aan het worden zijn. Geheugen bijzetten zou een tijdelijke oplossing kunnen zijn. Ik geloof niet dat extra virtueel geheugen veel zoden aan de dijk zet.
Maar then again, ik ben al minstens 6-7 jaar niet meer actief met computers bezig, toen was windows 98 nog actueel...

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 20:31 #796432 door 16673-dummy
PC is al redelijk op leeftijd ja, ik schat 'm op een jaar of 8 denk ik.

Ik snap alleen het verhaal van Wouter niet helemaal :humor:
Tja, dat krijg je als je redelijk digibeet bent :woei:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:07 #796436 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Thread zonder onderwerp :D
Mijn pc is al 9 jaar oud maar loopt nog als een zonnetje. Kwestie van onderhoud. :D Hij heeft wel eens kuren gehad, maar dat is te wijten aan het feit dat hij al 9 jaar op ca. 140-150% van zijn originele snelheid draait... :D Klein beetje terugschroeven op warme dagen en het is opgelost.

Je oplossing:
Bij windows XP:
START-> Configuratiescherm->
Bij "Klassieke weergave":
Systeem-> Geavanceerd-> Instellingen (onder het kopje Prestaties) -> Geavanceerd-> Wijzigen (onder het kopje Virtueel geheugen)

START-> Configuratiescherm->
Bij "Categorieweergave":
Prestaties en Onderhoud-> Systeem-> Geavanceerd-> Instellingen (onder het kopje Prestaties) -> Geavanceerd-> Wijzigen (onder het kopje Virtueel geheugen)

Hierr geef je aan waar hij zijn virtuele geheugen / wisselbestand vandaan moet halen en hoeveel dat is. Zorg dat je voldoende harde schijfruimte vrij hebt zodat je ook daadwerkelijk voldoende geheugenruimte kunt toewijzen.

Dit is een stukje harde schijf waar hij tijdelijk data kan parkeren als je interne (fysieke) geheugen vol is op momenten dat je veel geheugen nodig hebt.

Virtueel geheugen is een noodoplossing en stukken trager als je echte geheugen, dus als je een geheugentekort hebt wordt je pc flink traag.

Hoeveel intern geheugen heb je? Als je pc 8 jaar oud is zal dat tussen de 256 en 1024Mb zijn gok ik? Met 1024Mb kun je prima toe met zo'n oud beestje. Als het minder is zou ik er wat bijprikken, of dat nu het probleem is of niet... :D

Succes!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2009 21:17 #796441 door 16673-dummy
Dankje, ga ik morgen roggelen (hij was weer eens zo traag dat ik 'm via de knop heb uitgedrukt en hier beneden achter de pc verder ben gegaan)!

Er staat behalve een flinke hoop muziek niets op.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2009 21:21 #796443 door V300 register
Ik heb ditte:

Hoeveel jaar zal dit 'goed' zijn?

" Modelnaam: iMac
Modelaanduiding: iMac9,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2.66 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 6 MB
Geheugen: 4 GB
Bussnelheid: 1.07 GHz"
8x dubbellaags SuperDrive
640 Gig HDD ruimte
NVIDIA GeForce 9400M grafische kaar

Heb er ook geen bal verstand van.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-09-2009 21:32 #796445 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
Dit weekend heb ik toevallig onze eerste pc naar het stort gebracht, 11 jaar oud, 64 mb geheugen en origineel 4 gb HDD (pentium 2)!! Dat waren nog eens tijden..
Tot vorig jaar heb ik het ding altijd nog gebruikt om werkstukken op te typen, met windows 98 + office 98 ging dat perfect! :) Zelfs muziek kon ie tussendoor nog aan (wel niet via mediaplayer, die was te zwaar) Alleen dvd's afspelen ging wat traag. Ja een heuse dvd speler zat erin, want cd-rom spelers waren niet meer te krijgen :humor: Ondertussen zat er ook een 30GB HDD in, want kleiner bestond niet meer :crazy2:

Ik weet nog toen we dat ding kregen, dat ik het super vet vond dat de printer ook echt met je praatte,'" vul het papier bij" of "inktpatroon bijna leeg, haal nieuwe". Alleen begon het na een tijdje wel irritant te worden met al die errors :crazy1:

Moderators: Mark Smeets