Thread zonder onderwerp :D
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2009 12:00 #769400
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Die boom niet, nee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-04-2009 11:25 #769544
door V300 register
*zucht*
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 17:32 #769680
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
die geeft lucht..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 17:43 #769684
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
en neemt co2..
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
11-04-2009 17:48 #769685
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Thread zonder onderwerp :D
nog us mierenneuken
tijdens het ademen sta je CO2 af en neem je O2 (zuurstof Anjo, geen lucht;D) op..
:+
tijdens het ademen sta je CO2 af en neem je O2 (zuurstof Anjo, geen lucht;D) op..
:+
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:18 #769707
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Thread zonder onderwerp :D
wat ben ik opgelucht...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:28 #769715
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Als we dan toch aan het mierenneuken zijn: je neemt echt niet alleen maar zuurstof op en je staat echt niet alleen maar koolstofdioxide af...![:D :D]()
Man, je moest eens weten wat je allemaal uitblaast als je een scheet laat:humor:

Man, je moest eens weten wat je allemaal uitblaast als je een scheet laat:humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:34 #769720
door V300 register
sodepinnekes, vandaag was mijn neef bij me waarmee ik 2 weken terug een Daf YA66 ben gaan ophalen.
Bij het kopen heb ik een hele cursus gegeven over het diagnotiseren van de vario, vacuum, etc.
De membranen en EMVK etc, was allemaal piekfijn 100% in orde. (ook na 10 seconden vasthouden, alle lucht teruggeblazen krijgen)
Alleen; het schakelaartje op de carburateur, wat het opschakelmoment bepaalt; stond compleeet verkeerd afgesteld zodat de wagen pas bij 70+ kmh ging opschakelen.
Het plan was dus dat mijn neef vanmiddag even langs zou komen om die microswitch bij te stellen, en de andere afstellingen nog even na te lopen.
Lekker bezig geweest, nog een hele tijd aan het knutselen geweest om de gasklepbediening en handgas weer goed werkend te krijgen (compleet uitgeleuterd scharnierpuntje). Ook de ontsteking afgesteld, en een onsuccesvolle poging tot aanslingeren gedaan. De griep zat nog een beetje in mn armen dus te weinig kracht om hem goed rond te draaien.
Ook onder de auto alles nagekeken compleet van schijfafstand, werking van de vario (gasgeven met de wielen los) tot aan het afstellen van de achterremmen aan toe.
Alles netjes weer in mekaar gezet en proefritje; nog steeds 3000 toeren bij 50!!! aaaahrg!
T-stukje met vacuummeter ertussen geknutseld; blijkt dat er maar 0,1 vacuum opgebouwd wordt (dat moet minimaal 0,3 zijn)
blaastest; membraan lek!!
daar zakt je broek toch van af.... 2 weken geleden was het nog perfect!!!!!
Bij het kopen heb ik een hele cursus gegeven over het diagnotiseren van de vario, vacuum, etc.
De membranen en EMVK etc, was allemaal piekfijn 100% in orde. (ook na 10 seconden vasthouden, alle lucht teruggeblazen krijgen)
Alleen; het schakelaartje op de carburateur, wat het opschakelmoment bepaalt; stond compleeet verkeerd afgesteld zodat de wagen pas bij 70+ kmh ging opschakelen.
Het plan was dus dat mijn neef vanmiddag even langs zou komen om die microswitch bij te stellen, en de andere afstellingen nog even na te lopen.
Lekker bezig geweest, nog een hele tijd aan het knutselen geweest om de gasklepbediening en handgas weer goed werkend te krijgen (compleet uitgeleuterd scharnierpuntje). Ook de ontsteking afgesteld, en een onsuccesvolle poging tot aanslingeren gedaan. De griep zat nog een beetje in mn armen dus te weinig kracht om hem goed rond te draaien.
Ook onder de auto alles nagekeken compleet van schijfafstand, werking van de vario (gasgeven met de wielen los) tot aan het afstellen van de achterremmen aan toe.
Alles netjes weer in mekaar gezet en proefritje; nog steeds 3000 toeren bij 50!!! aaaahrg!
T-stukje met vacuummeter ertussen geknutseld; blijkt dat er maar 0,1 vacuum opgebouwd wordt (dat moet minimaal 0,3 zijn)
blaastest; membraan lek!!
daar zakt je broek toch van af.... 2 weken geleden was het nog perfect!!!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:35 #769722
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Thread zonder onderwerp :D
hahahaha onvoorstelbaar hea:+ ach, je bent weer lekker bezig geweest zo te lezen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-04-2009 20:35 #769723
door V300 register
Gevalletje pure pech dus! Wet van Murphy he
Moderators: Mark Smeets