Thread zonder onderwerp :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 16:33 #769237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Thread zonder onderwerp :D
Bij het verstellen moet je ook de spiegel draaien, niet de auto proberen te draaien, dat gaat fout. ;D

Mis je een stukje glas of van de behuizing. Als nood is er wel wat met lijm te doen, dan is dat geen apk punt meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 16:34 #769238 door V300 register
Nieuwe monteren.. ?

Eerst de houder met spiegellijm (de latere 340's hebben iig een los koppelstukje) plakken. Pas als het gedroogd is de spiegel er op klikken.. anders dondert het er weer af.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 16:45 #769240 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Nee, er vielen zo ineens dingen uit de lucht: eerst kwam de binnenspiegel die een landing op de pook maakte, daarna kwam de binnenverlichting er achteraan zetten.

Ik zat er niet eens aan! Afijn, ik mis een stukje behuizing. De spiegel heb ik opnieuw vastgeplakt met dubbelzijdige Tesa-tape.
Er heeft wel ooit al eens iemand iets te hard gedrukt, met de nadruk op "iets". Er zitten namelijk twee barstjes in de ruit op de plek van de spiegelvoet...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:10 #769242 door V300 register

Niels;98788 schreef : Als je je spiegels goed instelt heb je nauwelijks een dode hoek meer, zeker niet met die joekels op de latere types 340. Ik stel ze altijd zo in dat het beeld van de binnenspiegel ophoudt waar dat van de buitenspiegels begint en voila, geen overlap = vrijwel nooit een auto die in een dode hoek verdwijnt. Dat mensen soms wel de helft van hun buitenspiegel kwijt zijn omdat ze die recht op hun eigen auto richten snap ik echt niet.

Dode hoek? Wie had het over een dode hoek?
Ik check gewoon uit routine nog even snel of ik niet ergens een auto vergeten ben ofzo, heeft niets met een dode hoek te maken hoor ;)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-04-2009 17:13 #769243 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Thread zonder onderwerp :D
Of je plakt zo'n bolhoedspiegeltje op je spiegels. Lachen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:19 #769244 door V300 register

setsunakaede;98797 schreef : Dode hoek? Wie had het over een dode hoek?
Ik check gewoon uit routine nog even snel of ik niet ergens een auto vergeten ben ofzo, heeft niets met een dode hoek te maken hoor ;)

Ja ik was nog wat nuance vergeten aan te brengen. Wat ik bedoelde te zeggen, en dan komen we weer op autorijlessen, is dat me dit trucje nooit is bijgebracht en eigenlijk is ingepeperd dat ik in de spiegels kijk om de examinator te plezieren, en niet voor mijn eigen veiligheid. Dat je haast zichtbaar je nek moet verrekken voor een knorrige CBR-meneer is te stupide voor woorden. Misschien dat daarom half Nederland die spiegels niet meer gebruikt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:37 #769246 door V300 register
Het gaat om de verantwoordelijkheid die ik niet wil hebben, en de drukte en voortdurende veranderingen in het verkeer waar je op in moet spelen. :cry2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:49 #769247 door V300 register
Ow, je wordt net zo'n automobilist als pakweg 50% van de NL leaserijders bedoel je? Die spelen ook niet in op veranderingen in het verkeer, en verantwoordelijkheid hebben ze alleen naar hun agenda. En toch hebben ze hun rijbewijs gehaald :D Dus dan moet jij dat ook kunnen, toch? :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 17:55 #769248 door V300 register
Tja, drukte en veranderingen blijf je houden. Nadeel is wel dat het tijdens de lessen nogal overweldigend kan zijn, zeker met de zwaar veranderde rijstijl gedurende de laatste 5 jaar. Men is echt een flink stuk asocialer gaan rijden. :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-04-2009 19:05 #769253 door V300 register
Ik vind de Atos-rijders altijd wel liev. Als ik ze inhaal over een dubbele doorgetrokken streep omdat ze 60 rijden waar ze 80 mogen, seinen ze altijd even om zich te excuseren voor hun lage snelheid. Althans dat maak ik er maar van.

Moderators: Mark Smeets