Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2005 15:04 #647658 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Hallo Wil,
Een aantal opties.!
1. Je had het over een CVT die je is aangeboden. Die moest 300 euro kosten. Als dat een goede CVT is dan zou je 300 euro moeten financieren. Voordeel als de bak er al uit is, dat je (wij) dat werk dan niet extra hebt. Jouw oude bak moet eruit en een andere erin.(trouwens wil ik dan nog wel onderhandelen over de prijs) Of zelf,of anderen moeten nog eens gaan zoeken.

2.Het is ook mogelijk er een handbak in te zetten, kost iets minder maar is meer werk omdat koppelingspedaal en e.d. ook overgezet moeten worden.
3.Ik heb nog steeds de beschikking een Volvo 440 met ZF bak 100.000 gelopen met wat achterschade ,de achterlichten herstellen en je kunt tuffen, ook dat weet je.(moet wel opschieten anders is hij weg)
4. Ik wil je het bedrag ook wel voorfinancieren 0 % rente. (Ik wil er echt niet wat aan verdienen maar het moet me ook niet echt wat gaan kosten.)

Reken maar dat de CVT bak echt stuk is , de sensor die jij gezien hebt is de blokkering dat je niet kunt starten in rijposities. Echt het is helemaal een mechanische bak. Dat zal je inmiddels toch al wel weten.
Je auto moet wel opgehaald worden enz. mischien valt er een deal te maken over hoeveel er dan totaal voorgefinancierd moet worden.

En wie een 340 kan repareren kan ook een 440/460/480 repareren!
Groet Timen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2005 15:34 #647659 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Beste Timen,

Mijn mond valt mij open wat je mij allemaal bied, zelfs mijn Vrouw vind dit ontzetten lief, maar aangezien ik niet direct naast jou deur woon, zal het toch heel veel werk zijn om dit allemaal te realiseren en zie er daardoor erg tegenop.
Ik denk de knoop maar door te hakken en de auto in onderdelen maar te verkopen, ik had hem vanmorgen al aangeboden aan een bedrijf die volvo's te koop vraagd, ik kreeg een mail terug dat hij als ik hem zou brengen 50 euro voor de moeite kreeg, dus ik zet hem maar in mijn eigen tuin en probeer hem zo in onderdelen te verkopen, en dat Geld wat het opbrengt ga ik dan maar sparen om een andere wagen te kopen, het zal wel erg lang gaan duren maar voor 50 euro krijgen ze hem echt niet.

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie inzet allemaal, en misschien ooit tot horens.

M.vr.gr. Wil, Jannie, en de Kids Blumink

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2005 15:50 #647660 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Wil, eigenlijk wil je dus geen oplossing!!
En wat afstand betreft, vroeger ging ik vaak vanuit Vlissingen naar Engeland. Niet echt noodzakelijk maar toch. Dan is een ritje met een auto-ambulance nu naar Vlissingen toch geen vergelijk.
Groet Timen

eventuele verdere mailing wat mij betreft via PB of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2005 17:27 #647661 door V300 register
En je vrouw gaat nu met de bus, je kinderen op de fiets?

Kan er niets aan doen, maar het klonk allemaal wel wat dramatischer dan dat dit nu de oplossing is.

Anyway, ik heb ook niks gevonden wat je verder kan helpen, behalve dat de CVT een slechte keus is.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-11-2005 18:36 #647662 door V300 register
Wil zei:
(...) Dus als u als beheerder van dit forum dit niet begrijpt, ontzegt u mij de toegang maar, dat kan er ook nog wel bij.

Beste Wil, ik heb nooit gezegd dat ik je de toegang wilde gaan ontzeggen, dat zullen wij ook niet snel doen.
Het enige wat ik probeer, is om het forum een beetje gezellig te houden. Mensen vragen vrijwillig mee te werken is daarvoor mijns inziens het beste middel. Toegang ontzeggen is slechts een uiterste redmiddel mocht iemand zich echt serieus misdragen.

Ik hoop dat je mijn eerdere post nog eens rustig doorleest, dan zal je zien dat ik het netjes heb gevraagd. Daarbij: mensen zijn eerder geneigd mensen te helpen als ze vriendelijk worden behandeld (het beren vangen verhaal...).

Mijn tip:
Ga met Timen in zee, of koop de auto die Jack te koop aanbiedt. Vooral de laatste heeft binnen de club een goede naam als verkoper van auto's, dat zal geen verkeerde koop zijn.

En wat betreft je huidige auto: als je hem gaat strippen, je kan bij de RDW onder bepaalde voorwaarden een vrijwaringsbewijs halen zodat je in eigen beheer kan slopen. De auto mag dan uiteraard niet meer op de openbare weg staan of verschijnen behalve op een autoambulance om het carcas af te voeren. Zoek dat eens rustig uit ( www.rdw.nl ) en sloop hem dan op je gemak. En heb een beetje geduld met de verkoop (via marktplaats of volvo.forum.nl oid), dan kan je er veel meer voor vangen dan als je alles binnen een week kwijt wilt.

Nogmaals, ik wil je niet beledigen of straffen, pesten, de toegang ontzeggen of weet ik veel wat.

Succes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2005 19:39 #647663 door V300 register
Hallo,

Ik heb contact gehad met de Hr. Mullekom en hij heeft mij een aantal tips gegeven betreffende de CVT en nog div. telefoon nummers.
Tip 1. Kijken of hij start in de P en N, dat doet i goed.
Tip 2. Kijken of hij start in de R-D-L, dat doet i niet maar dat moet ook niet.
Tip 3. Kijken of de achteruitrijd lamp aan gaat in de R, en dat doet i ook goed.
Tip 4 Onder de auto moet een beschermplaat zitten en daar achter zit een schakelaar met 4 aansluitingen waarop op pen 2+4 geen spanning mag staan, ik hoop dat ik dat morgen als het droog is kan checken.
Ik heb wel inmiddels gezien dat er aan de onderkant van de transmissiebak gelast is en dat daar een druppel aan hing met transmissie olie, daarna direct nogmaals gekeken of het nivo goed is, motor laten lopen even schakelen en daarna meten en volgens mijn mening zit er voldoende in peilstok indicatie op max.

Daarbuiten heb ik gezien dat er tussen de twee delen vloeibare pakking blauw is gebruikt.

Ik hoop dat we weer een stapje verder komen.

Groeten Wil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2005 19:47 #647664 door V300 register
zo te zien heeft een van de voorgaande coureurs een keer met de bak op de keien gezeten ofzo.

anders zou ik dat gelaste verhaal ook niet kunnen verklaren.

ziet er niet echt betrouwbaar uit trouwens...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-11-2005 19:53 #647665 door V300 register
Ik heb helaas ook niet onder de auto gelegen bij aanschaf van de auto, toen ik vandaag de foto's had gemaakt was ik ook niet echt blij, laten we er maar het beste van hopen.

Wil.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2005 11:47 #647666 door V300 register
Ik heb bij een kenner geinformeerd!!

Alle die CVT-bakken of het nu een Volvo 460, Ford Fiesta, Subaru whatever is met CVT, ze gaan echt allemaal kapot. Behalve de Nissan Micra, die blijft vaak heel!!

Wat is het probleem. De motor heeft een kanteling bij optrekken. Hierdoor krijgt de bak telkens een "oplawaai" en gaat ie op den duur kapot.

Dit verklaart dus OOK de scheur onder in de bak. Vroeg of laat, ze krijgen het allemaal. Enigzins voorzichtig rijden en niet te gek "gassen" brengt dus enig uitstel van executie......

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-12-2005 12:10 #647667 door V300 register
De wilde haren ben ik al kwijt, dus rustig aan, zo komen we er ook.
Maar Jack ! ik heb je div. emails gestuurd maar heb nog geen reactie's retour gehad.

M.vr.gr. Wil.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC