Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 08:33 #647618
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Hallo Jack,
Je zou best eens gelijk kunnen hebben betreffende de elektra maar ja, waar moet ik naar zoeken,? defecte zekering?, ralais?,schakelaars?,sensors? ik weet het niet.
En ja te duur dat weet je als je van wanten weet, ik dus niet.
Het enigste dat ik weet is, hij start!! maar gaat niet meer voor of achteruit en bij het uitvallen van deze functie's was het net of er inderdaad iets van elektra of een vacuum of druk weg viel.
M.vr.gr. Wil.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben betreffende de elektra maar ja, waar moet ik naar zoeken,? defecte zekering?, ralais?,schakelaars?,sensors? ik weet het niet.
En ja te duur dat weet je als je van wanten weet, ik dus niet.
Het enigste dat ik weet is, hij start!! maar gaat niet meer voor of achteruit en bij het uitvallen van deze functie's was het net of er inderdaad iets van elektra of een vacuum of druk weg viel.
M.vr.gr. Wil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:13 #647619
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Inderdaad, nu ik er even over na denk is 3000 inderdaad een stevige prijs.
Voordat je een auto koopt moet je jezelf altijd goed laten informeren door mensen die veel van het betreffende type weten.
Ik hoop dat het inderdaad iets elektrisch is.
Heb je al iets op die andere fora gevraagd?
We weten hier met z'n allen wel iets over de 400 serie, maar het is een totaal andere auto als de 300 serie.
Als je een 300 had gehad hadden we waarschijnlijk al bijna exact kunnen zeggen waar het aan lag.
Als je zelf niet weet waar en hoe je moet meten en ook niet iemand kent die dat kan dan zul je toch echt naar een garage moeten...
Kan de garage die hem je verkocht heeft er niet naar kijken?
Voordat je een auto koopt moet je jezelf altijd goed laten informeren door mensen die veel van het betreffende type weten.
Ik hoop dat het inderdaad iets elektrisch is.
Heb je al iets op die andere fora gevraagd?
We weten hier met z'n allen wel iets over de 400 serie, maar het is een totaal andere auto als de 300 serie.
Als je een 300 had gehad hadden we waarschijnlijk al bijna exact kunnen zeggen waar het aan lag.
Als je zelf niet weet waar en hoe je moet meten en ook niet iemand kent die dat kan dan zul je toch echt naar een garage moeten...
Kan de garage die hem je verkocht heeft er niet naar kijken?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:27 #647620
door V300 register
Hallo Jeroen,
Ik heb mijn vraag ook bij het 400 Volvo forum neergelegd, en wacht op reactie's, en die Garage/Handelaar heeft mij gigantie's bedonderd ! ik heb hem op gebeld, en het enigste wat hij zij( ik ben Juridisch niets aan je verplicht) maar moreel wilde hij mij wel een andere auto ruilen een Peugeot 504 station wagen uit 1992 die APK geschorst was daar moest ik zelf maar voor zorgen.
Dit was naar mijn optiek geen optie, dus heb ik gewoon met mijn gezin niets meer, en dat is stevig balen kan ik je zeggen.
M.vr.gr. Wil.
Ik heb mijn vraag ook bij het 400 Volvo forum neergelegd, en wacht op reactie's, en die Garage/Handelaar heeft mij gigantie's bedonderd ! ik heb hem op gebeld, en het enigste wat hij zij( ik ben Juridisch niets aan je verplicht) maar moreel wilde hij mij wel een andere auto ruilen een Peugeot 504 station wagen uit 1992 die APK geschorst was daar moest ik zelf maar voor zorgen.
Dit was naar mijn optiek geen optie, dus heb ik gewoon met mijn gezin niets meer, en dat is stevig balen kan ik je zeggen.
M.vr.gr. Wil.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:32 #647621
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
Het naar een garage gaan met een CVT kost meestal alleen maar geld. Omdat er relatief weinig zijn verkocht ben je zelfs bij een Volvo garage niet aan het goede adres. Er zijn bijna geen monteurs die er wat van afweten. Bij de EZB garage in Zwolle kwamen ze er met wat navragen pas achter dat een CVT niet vervangen kan worden door een ZF. Als ze er al wat aan willen doen dan sturen ze het vaak door naar Volvo Nederland. Volvo heeft geen CVT meer dus dit kanaal werkt ook niet echt meer. Bij een revisiebedrijf kun je denk ik nog het beste terecht.
Is ombouwen naar een normale versnellingsbak geen optie?
Groet Timen
Is ombouwen naar een normale versnellingsbak geen optie?
Groet Timen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:36 #647622
door V300 register
ik betwijfel of de bak stuk is, als ie zo plotseling helemaal niets meer doet zonder vooraf bijgeluiden te maken....
jammer dat dat ding helemaal in vlissingen staat....
jammer dat dat ding helemaal in vlissingen staat....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:44 #647623
door V300 register
Beste Timen en Koen.
Als je geen geld en kennis van zaken hebt is ombouwen geen optie.
Mvg. Wil.
Als je geen geld en kennis van zaken hebt is ombouwen geen optie.
Mvg. Wil.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 14:49 #647624
door V300 register
Mail eens naar:
AnToon van Mullekom:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Die weet vrij veel
Overigens ben ik er inmiddels (na wat gezoek via Google) toch wel (vrijwel zeker) van overtuigd dat dit een electronica probleem is.
Je moet het alleen maar net even weten, wellicht zelfs een kleinigheid als je weet "waar de angel steekt"
AnToon van Mullekom:
Die weet vrij veel
Overigens ben ik er inmiddels (na wat gezoek via Google) toch wel (vrijwel zeker) van overtuigd dat dit een electronica probleem is.
Je moet het alleen maar net even weten, wellicht zelfs een kleinigheid als je weet "waar de angel steekt"
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 16:19 #647625
door V300 register
Ik heb mijn vraag ook bij het 400 Volvo forum neergelegd
-->
hoi Wil, ik hoop dat hier iets uit komt.
je zou ook een vraag kunnen stellen op www.problemcar.nl onder de afdeling particulieren - volvo. hou het dan wel feitelijk, dan heb je meer kans op een technisch inhoudelijk (lees; nuttig) antwoord.
-->
hoi Wil, ik hoop dat hier iets uit komt.
je zou ook een vraag kunnen stellen op www.problemcar.nl onder de afdeling particulieren - volvo. hou het dan wel feitelijk, dan heb je meer kans op een technisch inhoudelijk (lees; nuttig) antwoord.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 20:38 #647626
door V300 register
400 staat voor electrische problemen.
Heb bij mijn 480 ook een probleempje met de automaat gehad (ZF4HP) geloof ik. De automaat wou ook niet meer schakellen wat bleek achteraf. De garageman had de gaskabel te strak afgesteld. Ik hoop voor jou dat je snel achter jou probleem komt.
Heb bij mijn 480 ook een probleempje met de automaat gehad (ZF4HP) geloof ik. De automaat wou ook niet meer schakellen wat bleek achteraf. De garageman had de gaskabel te strak afgesteld. Ik hoop voor jou dat je snel achter jou probleem komt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-11-2005 22:36 #647627
door V300 register
Het gas is bij mij wel goed, en ik hoop dat er op dit forum iemand zit die mij kan helpen.
Moderators: Mark Smeets