Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 06:15 #647608
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
dat is zeker een geweldig aanbod van Timen!
En die meneer rainbow (er is nog hoop) moet even kijken naar de pook van zijn automaat; als dat 1-2-3-D-N-R-P is het een gewone 4 traps automaat, als het L-D-N-R-P is, is het een CVT.
En die meneer rainbow (er is nog hoop) moet even kijken naar de pook van zijn automaat; als dat 1-2-3-D-N-R-P is het een gewone 4 traps automaat, als het L-D-N-R-P is, is het een CVT.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 08:39 #647609
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 08:41 #647610
door V300 register
Ja, L doet het zelfde als 'onze' bergrem. 1 2 en 3 eigenlijk ook, dat doet de bak dan niet verder opschakelen als de eerste 2e of 3e versnelling.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 08:49 #647611
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 08:50 #647612
door V300 register
haast onwaarschijnlijk dat de bak dan al stuk is...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 08:57 #647613
door V300 register
Ja, dat vind ik dus ook.
Ik heb de Handelaar die mij bedonderd heeft op gebeld en die zij Ik ben juridisch niet aan je verplicht maar aangezien hij mijn situatie kende kon ik de Volvo ruilen met een Peugeot 504 station uit 1992, die was alleen APK geschorst? en daar moest ik dan zelf maar voor zorgen.
Ik heb wel getwijfeld of ik dat dan maar moest doen, want dan had mijn Vrouw weer vervoer.
Vandaar ook mijn instap op dit Forum, kom ik wat meer te weten over mijn auto.
Mvg, Wil.
Ik heb de Handelaar die mij bedonderd heeft op gebeld en die zij Ik ben juridisch niet aan je verplicht maar aangezien hij mijn situatie kende kon ik de Volvo ruilen met een Peugeot 504 station uit 1992, die was alleen APK geschorst? en daar moest ik dan zelf maar voor zorgen.
Ik heb wel getwijfeld of ik dat dan maar moest doen, want dan had mijn Vrouw weer vervoer.
Vandaar ook mijn instap op dit Forum, kom ik wat meer te weten over mijn auto.
Mvg, Wil.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 09:20 #647614
door V300 register
Was ik nog vergeten erbij te vermelden, hij was APK goed gekeurd, en er zat een NAP-PAS bij, en een Certificaat voor de Airco, dus ik dacht echt geen miskoop te hebben gedaan.
Ik had zelfs de Garage's opgebeld waar hij in onderhoud was geweest en of de Ditributie was vervangen, en dit was allemaal gebeurd.???
Maar rijden ho maar.
Mvg, Wil.
Ik had zelfs de Garage's opgebeld waar hij in onderhoud was geweest en of de Ditributie was vervangen, en dit was allemaal gebeurd.???
Maar rijden ho maar.
Mvg, Wil.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2005 09:27 #647615
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
NAP APK en dergelijke geven alleen zekerheid over het feit dat de km-stand klopt en dat de auto legaal op de weg mag.
Met een verse APK kan er de volgende dag iets enorms kapot gaan zonder dat je iets doet wat je niet met een auto zou moeten doen.
De APK is een heel erg oppervlakkige controle op een aantal veiligheids en milieu punten.
Als de CVT kapot is is de auto vaak economisch totall loss...
De CVT is een erg kwetsbaar systeem. Vaak geven ze de geest bij 130.000 km. Er zit een zwak lager in wat niet langer als 130.000 km draait voordat ie in de soep loopt.
Je kan geluk hebben en er makkelijk 2 ton op zetten... maar je kunt ook enorme pech hebben en dan is ie bij 80.000 km al kapot...
Tweedehands CVT bakken en onderdelen zijn dus niet te vinden. Een nieuwe kost geloof ik 3000 euro en een revisie kost 1600 euro.
Een goedkopere maar niet goedkope oplossing is een handbak monteren.
Ik HOOP echt dat het iets kleins is, maar het klinkt als een kapotte CVT. Dit is niet iets wat aan de buitenkant te zien of te controleren is, ook niet (gemakkelijk) voor een garagist.
Alleen als hij een raar geluid maakt kun je horen dat hij aan het eind van zijn latijn is.
Maar zo'n geluid herken je denk ik alleen maar als je weet hoe een goede CVT moet klinken...
Ik heb verder niet veel verstand van de 400 serie, misschien dat je eens op algemene Vovlo-of 400-serie fora kunt kijken en vragen?
Bijvoorbeeld:
www.volvo-forum.nl
www.volvoclub.org.uk/dc/dcboard.php
Er zijn er nog wel meer geloof ik.
Met een verse APK kan er de volgende dag iets enorms kapot gaan zonder dat je iets doet wat je niet met een auto zou moeten doen.
De APK is een heel erg oppervlakkige controle op een aantal veiligheids en milieu punten.
Als de CVT kapot is is de auto vaak economisch totall loss...
De CVT is een erg kwetsbaar systeem. Vaak geven ze de geest bij 130.000 km. Er zit een zwak lager in wat niet langer als 130.000 km draait voordat ie in de soep loopt.
Je kan geluk hebben en er makkelijk 2 ton op zetten... maar je kunt ook enorme pech hebben en dan is ie bij 80.000 km al kapot...
Tweedehands CVT bakken en onderdelen zijn dus niet te vinden. Een nieuwe kost geloof ik 3000 euro en een revisie kost 1600 euro.
Een goedkopere maar niet goedkope oplossing is een handbak monteren.
Ik HOOP echt dat het iets kleins is, maar het klinkt als een kapotte CVT. Dit is niet iets wat aan de buitenkant te zien of te controleren is, ook niet (gemakkelijk) voor een garagist.
Alleen als hij een raar geluid maakt kun je horen dat hij aan het eind van zijn latijn is.
Maar zo'n geluid herken je denk ik alleen maar als je weet hoe een goede CVT moet klinken...
Ik heb verder niet veel verstand van de 400 serie, misschien dat je eens op algemene Vovlo-of 400-serie fora kunt kijken en vragen?
Bijvoorbeeld:
www.volvo-forum.nl
www.volvoclub.org.uk/dc/dcboard.php
Er zijn er nog wel meer geloof ik.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2005 12:12 #647616
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Volvo 460 18 i 1995 automaat HelpHelp
De automaat uit de 440 is een zg 3/4 traps, die past niet in een 440/460 met CVT. De 440 wordt dan a.s dinsdag ingeruild, (achtergelaten) bij de EZB garage in Zwolle. Helaas kan (mag) ik niet alles bewaren. Mijn schuur is aardig groot maar op een gegeven moment raakt het toch vol!!
Jammer dus Wil.
Groet Timen
Jammer dus Wil.
Groet Timen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-11-2005 23:36 #647617
door V300 register
Heren, ruikt dit allemaal gewoon niet naar electronica problemen of ben ik dan te simpel.....
Een bak die van de een op de andere dag HELEMAAL niets meer doet is uitermate vreemd.
Wel weet ik uit eigen (kennissen) ervaring dat deze bakken nou niet "de leukste" zijn en dat je qua electronica met een conventionele bak beter af was geweest.
Overigens is deze wagen veel te duur geweest. Niet afkrakend bedoeld hoor! Voor Euro 3.000 had ik een 97-er 440 Turbo (een van de laatste!) met origineel 110.000 km voor je gehad in smetteloze staat met half-leer, airco LMV, etc.
Topstaat overigens met volledige onderhoudshistorie erbij.
Een bak die van de een op de andere dag HELEMAAL niets meer doet is uitermate vreemd.
Wel weet ik uit eigen (kennissen) ervaring dat deze bakken nou niet "de leukste" zijn en dat je qua electronica met een conventionele bak beter af was geweest.
Overigens is deze wagen veel te duur geweest. Niet afkrakend bedoeld hoor! Voor Euro 3.000 had ik een 97-er 440 Turbo (een van de laatste!) met origineel 110.000 km voor je gehad in smetteloze staat met half-leer, airco LMV, etc.
Topstaat overigens met volledige onderhoudshistorie erbij.
Moderators: Mark Smeets