ook voor roestpreventie en laswerk

Voorbalken groepsaankoop???

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2010 11:45 #833046 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Ik heb me ooit laten vertellen dat bij de overname van Daf door Volvo de Nederlandse staat deze ovename flink mee heeft gefinancierd. Als tegenprestatie heeft de Nederlandse staat bedongen dat zij van elk verkochte auto (geldt alleen voor modellen die bekend waren ten tijde van de overname) en van elk verkochte spare part voor deze modellen een bepaald percentage krijgen.
Volvo heeft waarschijnlijk gedacht dat het niet zo'n vaart zou lopen en waarschijnlijk geen einddatum aan deze regeling in het kontrakt op laten nemen. Omdat ze de regeling nu als lastig zien; proberen ze de onderdelen voorziening van onder andere de 300 een zachte dood te laten sterven.
Wellicht dat vanwege deze claim andere leveranciers deze onderdelen ook niet aan mogen bieden maar dat weet ik niet zeker?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 15:56 #833061 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Voorbalken groepsaankoop???

variomagic;144920 schreef : Ik heb me ooit laten vertellen dat bij de overname van Daf door Volvo de Nederlandse staat deze ovename flink mee heeft gefinancierd. Als tegenprestatie heeft de Nederlandse staat bedongen dat zij van elk verkochte auto (geldt alleen voor modellen die bekend waren ten tijde van de overname) en van elk verkochte spare part voor deze modellen een bepaald percentage krijgen.
Volvo heeft waarschijnlijk gedacht dat het niet zo'n vaart zou lopen en waarschijnlijk geen einddatum aan deze regeling in het kontrakt op laten nemen. Omdat ze de regeling nu als lastig zien; proberen ze de onderdelen voorziening van onder andere de 300 een zachte dood te laten sterven.
Wellicht dat vanwege deze claim andere leveranciers deze onderdelen ook niet aan mogen bieden maar dat weet ik niet zeker?

Eerste deel klopt, tweede deel komt doordat Volvo de exclusiviteit heeft op deze onderdelen en de leveranciers zonder de zegen van Volvo niets mogen leveren aan derden zonder de zegen "Gods".

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 17:12 #833067 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Voorbalken groepsaankoop???
nou, lekker, en daar zitten wij dan weer mee... :(

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 17:49 #833069 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbalken groepsaankoop???
Kunnen we niet een gezantschap naar Beesd sturen? Daarmee bedoel ik niet mailen of bellen, maar echt persoonlijk langsgaan?

Dan gaat het niet alleen om deze voorbalken, maar om alle onderdelen van de 300-serie.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2010 21:49 #833096 door V300 register
Pff, is toch wel 20 minuten fietsen voor me:humor:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-05-2010 23:18 #833098 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Voorbalken groepsaankoop???
Gebruik dan wel je echte naam... Ik weet niet hoe "Gekke Gerritje" overkomt daar... :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-05-2010 23:57 #833101 door V300 register
Hmm, of juist wel en een flink slagersmes meenemen :+

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
27-05-2010 21:39 #833385 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Voorbalken groepsaankoop???
jammer dat hij in Engeland ligt, maar volgens mij is dit nog een NOS 360 MK3 front:
cgi.ebay.co.uk/LOOK-volvo-360-340-comple...&hash=item2a07564ff2

verzenden binnen Engeland is 20 pond, dus misschien wil hij het ook wel naar NL versturen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-05-2010 22:12 #833394 door V300 register
Dat is inderdaad een MK3 360 front.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-05-2010 08:34 #833438 door V300 register
Sorry ik was in de war met Dru in Ulft, het moet zijn Polynorm in Bunschoten, dat heet nu Voest Alpine. Die drukken in opdracht van de originele fabrikant op verzoek zoveel blikwerk als je wil hebben. Ze hebben ook een historische connectie met daf, hebben ooit tenminste de dashbordjes van de 600 geperst (bezit ik in een leerboek een fotootje van). Dus als de mallen er inderdaad nog zijn (die werden in daftijd na gebruik verschrot!!) moet dat toch te regelen zijn. Die voorbalkjes moet iedereen hebben op termijn x het aantal autos per clublid, zou commercieel uit kunnen?

De dafclub heeft ooit lang gelee nog snel iets van 100 voorspatbordjes voor de 66 laten persen voordat die mallen de schrot in gingen, ze zullen langzaamaan wel op zijn... een speciale actie was dus wel mogelijk, geen idee hoe OVLOV daar tegenwoordig over denkt, alle ex daffers zullen nu wel met pensioen zijn. Je kan het in ieder geval via de officiele weg proberen als clubbestuur. Extra eis van de fabriek was altijd: alleen te koop voor clubleden dus daar moet je wat voor waarborgen. Tenzij ze zelf willen optreden als onderdelenschuur maar dat denk ik niet.

Overigens als die Denen de mallen nog hebben bewaard ontkom je aan die complicaties want dat is ''imitatie''.

Succes!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC