ook voor roestpreventie en laswerk

Voorbalken groepsaankoop???

• Robbert Jan
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2010 20:14 #832434 door Robbert Jan
Beantwoord door Robbert Jan in topic Voorbalken groepsaankoop???
Mijn ervaring uit het verleden leert me dat 1) men het liefst een hele balk heeft om die 2) door een pro er in te laten zetten.

Ben ik blij dat bij mij alles nog ok is.....er zijn al genoeg andere onderdelen waar ik me suf achter loop!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2010 00:52 #832467 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Voorbalken groepsaankoop???

AvdAkker;144265 schreef : ik heb het idee dat daarmee plaatbewerking zelf enorm onderschat word, het goed gebruiken van een engels wiel en dergelijke tools vergt letterlijk jarenlange ervaring; iets wat je iig met een kleine cursus nevernooit kan bereiken. ff een stuk plaatstaal een beetje heen en weer rollen kan elke aap, maar hoe en waar je moet rollen; in welke volgorde je welke bewerking moet doen etc is echt niet zomaar even aangeleerd..

of dit een succes word hangt heel erg af wat voor resultaat je wilt hebben, ik heb nog maar zelfden mensen aan voorbalkreparaties zien werken met het gebruik van een grote plaat nieuw staal. en dat maakt het al een stuk makkelijker

Ik pak ook het liefste een hele plaat. Ik klop soms behoorlijk lang om de juiste ronding te krijgen. Dan nog wil het wel eens niet helemaal lekker passen, maar tijdens het lassen valt veel nog aan te passen.

Het blijft idd. altijd ff goed nadenken welke volgorde. Meestal eerst vouwen dan holling/ronding maken, bijvoorbeeld voor de achterrand. Het leuke van plaatmateriaal is dat het zowel kan rekken als een beetje "gepropt" kan worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-05-2010 22:55 #832854 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Hmm boeiende discussie.

Ik was eergister bij de Brezan om mijn geluk te beproeven, oud boek op tafel van ''overzet''plaatwerk, dat is doorgaans prima als reparatiespul vermits men de ouden shit eronder wegslijpt.

Helaas de man moest na 4 telefoontjes concluderen dat het echt O.P. is.
het kwam oorspronkelijk uit Denemarken. Wellicht is die toko bereid om de pers opnieuw aan het werk te zetten ik neem aan dat ze de mallen wel bewaren net als die lui in ulft die voor diverse merken onderdelen maken voor oudere modellen.

Net als de smalle Vredesteinbandjes 145-13 bij de dafclub, bij voorinschrijving (en desnoods betaling) een serietje naslag bestellen?

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2010 23:17 #832859 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Voorbalken groepsaankoop???
goed idee... zelf maken kost me teveel tijd...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 09:06 #832873 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voorbalken groepsaankoop???
ik weet dat ergens in nederland bijna alle mallen voor de 3 serie klaar staan om in een pers geschoven te worden!! (dorpels, daken, voorschermen, deurhuiden/deuren, motorkappen; bedenk het maar)

maarrr, volvo verbied het gebruik van die dingen. dat is zeg maar het grote probleem..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 10:06 #832880 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbalken groepsaankoop???

gromsound;144724 schreef : net als die lui in ulft die voor diverse merken onderdelen maken voor oudere modellen.

Die lui in Ulft? Welke lui zijn dat dan? Ik woon in Ulft, wellicht kan ik eens langsgaan om te vragen naar de mogelijkheden (ik begrijp dat er dus toch echt vraag naar die balken is).

Ik heb nog een NOS voorbalk voor de modeljaren 1981 t/m 1985 staan, aan de hand daarvan kunnen ze vast een kostenplaatje maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-05-2010 11:24 #832896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???

AvdAkker;144744 schreef : ik weet dat ergens in nederland bijna alle mallen voor de 3 serie klaar staan om in een pers geschoven te worden!! (dorpels, daken, voorschermen, deurhuiden/deuren, motorkappen; bedenk het maar)

maarrr, volvo verbied het gebruik van die dingen. dat is zeg maar het grote probleem..

Eigenlijk te gek voor woorden dat Volvo zelf tegenwerkt om zijn auto's op de weg te houden, maar ja zal wel commercieel niet interressant zijn.:zzz:

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 11:42 #832901 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Voorbalken groepsaankoop???

AvdAkker;144744 schreef : ik weet dat ergens in nederland bijna alle mallen voor de 3 serie klaar staan om in een pers geschoven te worden!! (dorpels, daken, voorschermen, deurhuiden/deuren, motorkappen; bedenk het maar)

Zulke reacties werkt stelen in de hand... :flame:

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 11:56 #832905 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Voorbalken groepsaankoop???
Tja eigenlijk zou iemand nog eens moeten gaan praten in Beesd. Ze hebben daar inmiddels ook een flinke wisseling van de wacht gehad, dus misschien zit er wel iemand die wil luisteren en misschien zelfs kan handelen.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2010 14:24 #832921 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Voorbalken groepsaankoop???
Maar dan moet je nog een bedrijf vinden die de een pers heeft waar die mallen in passen. :no: In Born bij Mitsubishi zal je vermoedelijk niet terecht kunnen :(, of ze moeten een pers hebben die niets te doen heeft :hmmz2: en dan nog.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC