ook voor roestpreventie en laswerk

Voorbalken groepsaankoop???

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2010 21:35 #829674 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Ik denk dat je met het universele knip- en buigwerk misschien een alternatief
kunt maken voor het binnenste gedeelte. Iemand met een lasersnijmachine
of een waterstraalsnijder en een 3D-pakket komt al een eind.
Maar de gekromde buitenplaat is een ander verhaal, zeker de gaten voor de
mistlampen. Dat kan misschien wel met het nodige vakwerk en een Engels
wiel, maar schrik dan niet van de uren die daarmee gemoeid zijn.
En dan nog versterkingen aan de zijkant. En dan netjes aan elkaar puntlassen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2010 22:56 #829688 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Voorbalken groepsaankoop???
De buitenkant moet geperst worden, zelfs een vakman zal het nooit in grote getallen kunnen maken met de zelfde toleranties als in een pers, voor het andere plaat materiaal, wat buig en knip werk is machinaal te doen met een goede nauwkeurigheid.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2010 23:05 #829689 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Voorbalken kun je in China laten persen als je een volle container afneemt. Aangezien dat niet realistisch is en NL veel te duur is zou ik direct naar reparatieplaat gaan kijken en niet naar een complete voorbalk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2010 23:12 #829690 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voorbalken groepsaankoop???

Jos360;143922 schreef : Voorbalken kun je in China laten persen als je een volle container afneemt. Aangezien dat niet realistisch is en NL veel te duur is zou ik direct naar reparatieplaat gaan kijken en niet naar een complete voorbalk.

+1

voor complete voorbalken is de afname in grote getale het goedkoopst, en reken dan nog steeds maar een flink bedrag per voorbalk..

chinese pasvorm is overigens net zo nauwkeurig als een blinde bouwvakker met dikke vingers, daar zou ik niet aan beginnen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2010 23:18 #829691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Tegenwoordig komt zo'n beetje alles wat jij dagelijks gebruikt als ruwe vorm uit China, dus daar zou ik niet te vlug over oordelen Anjo! Chinezen zijn beter dan je denkt in dat soort spul.

Maargoed, veel te duur voor de gemiddelde V3Cer want wie gaat er nu een containerlading inkopen voor die 3500 V300's die er totaal nog in NL zijn, waarvan 95% nog niet DENKT aan laswerk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2010 23:27 #829692 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Voorbalken groepsaankoop???

Jos360;143924 schreef : Tegenwoordig komt zo'n beetje alles wat jij dagelijks gebruikt als ruwe vorm uit China, dus daar zou ik niet te vlug over oordelen Anjo!

niet dus, daaruit blijk juist dat het handig is dat ik 3 hamers en een slijptol in m'n kar heb liggen, sterker nog het is essentieel gereedschap om alles netjes passend te krijgen:D
nee over chinese zooi ben ik totaal niet te spreken, en zodra het wat mag kosten (en dan wel direct past) is het icm verzendkosten net zo makkelijk om het in eigen land te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2010 23:47 #829694 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
Niet mee eens, maar dat is semi-offtopic hier eigenlijk. China maakt wel degelijk kwaliteit. Ook rommel, maar je moet wel nauw toezien en blijven zien op de kwaliteit. Zelfs als spullen een Made in the USA logo of Made in the Netherlands oid hebben komen de losse delen vaak nog uit China. Het is gewoon tegenwoordig in NL niet meer te maken vanwege te hoge salariskosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 11:01 #829698 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Voorbalken groepsaankoop???
China kan kwaliteit leveren als ze niet met versleten mallen gaan werken en de marges en controle vanuit de opdrachtgever goed is. Dat geld ook voor Taiwan, Korea, Indonesie, Japan, etc. Effectief betekend dat een paar keer naar china afrijzen en het product beoordelen.

Hier in het dorpje Zeeland zit een restauratiebedrijf voor oude franse auto's. Daar maken ze zelf de binnen-/buitenschermen om de wielen.
Bij de Opel club zit een bedrijfje/hobby wat plaatmateriaal perst, buigt, veredelt, etc.
De V44-club (nu VKV) heeft voor de amazone idd. een container bumpers laten maken in azi?. Deze bumpers blijken een normale kostprijs te hebben en er is ook daadwerkelijk vraag na.
Een dergelijke oplossing lijkt me nog te doen. Natuurlijk is vrijwillige inzet de oplossing om de totale kosten fors naar beneden te brengen.

Stel dat 10% van de Volvo 300 bezitters een nieuwe voorbalk willen. Dan is het totaal ongeveer 370 stuks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2010 13:00 #829719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorbalken groepsaankoop???
In de scheepvaart kom ik ook veel Chinees laswerk tegen, nou die Chinezen kijken niet zo nauw hoor, er worden wat lassen hier in Nederland opnieuw gelegd hoor.:yesyes:
Maar zo'n leverancier van plaatwerk zoals waar ik mijn 340 dorpel vandaan heb moeten hier toch wel brood in zien, zo lastig is het nou ook weer niet lijkt mij:halo:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2010 13:58 #829726 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorbalken groepsaankoop???
Eerlijk gezegd denk ik niet dat we een groepsaankoop moeten doen.

Als er een voorraad besteld wordt, wie gaat dat dan betalen en waar moet het opgeslagen worden?
Om nog maar te zwijgen over de daadwerkelijke productie (wat Anjo + Jos ook al zeiden). Stel dat het in eigen land kan bij kennissen, clubs o.i.d., dan blijft het n?g heel bewerkelijk. Wie regelt het vervoer en wie betaalt het? Waar moet het heen en hoe zit het met productiekosten? Hoeveel tijd kost het? Wat is het resultaat?
En tot slot, wat denk je er mee te bereiken? Voorbalken rotten op "vaste plekken", in 9 van de 10 gevallen is de onderrand verrot en kun je zelf een stukje plaat op maat maken en erin lassen. Wat heb je dan aan een nieuwe, complete voorbalk als je hem alleen als donor zou gebruiken?

Stel d?t je bij een uitvoerige restauratie een complete voorbalk nodig zou hebben, hoeveel zijn dat er dan? Als je die vervolgens laat namaken is het exact en nauwkeurig maatwerk.

Ik ben heel benieuwd of er iets voorvloeit uit dit topic, maar ik heb zo het vermoeden dat het onuitvoerbaar is, alleen al vanwege de praktische bezwaren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD