Voorbalken groepsaankoop???
- V300 register
- Verbannen
-
kunt maken voor het binnenste gedeelte. Iemand met een lasersnijmachine
of een waterstraalsnijder en een 3D-pakket komt al een eind.
Maar de gekromde buitenplaat is een ander verhaal, zeker de gaten voor de
mistlampen. Dat kan misschien wel met het nodige vakwerk en een Engels
wiel, maar schrik dan niet van de uren die daarmee gemoeid zijn.
En dan nog versterkingen aan de zijkant. En dan netjes aan elkaar puntlassen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
+1Jos360;143922 schreef : Voorbalken kun je in China laten persen als je een volle container afneemt. Aangezien dat niet realistisch is en NL veel te duur is zou ik direct naar reparatieplaat gaan kijken en niet naar een complete voorbalk.
voor complete voorbalken is de afname in grote getale het goedkoopst, en reken dan nog steeds maar een flink bedrag per voorbalk..
chinese pasvorm is overigens net zo nauwkeurig als een blinde bouwvakker met dikke vingers, daar zou ik niet aan beginnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Maargoed, veel te duur voor de gemiddelde V3Cer want wie gaat er nu een containerlading inkopen voor die 3500 V300's die er totaal nog in NL zijn, waarvan 95% nog niet DENKT aan laswerk.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
niet dus, daaruit blijk juist dat het handig is dat ik 3 hamers en een slijptol in m'n kar heb liggen, sterker nog het is essentieel gereedschap om alles netjes passend te krijgen:DJos360;143924 schreef : Tegenwoordig komt zo'n beetje alles wat jij dagelijks gebruikt als ruwe vorm uit China, dus daar zou ik niet te vlug over oordelen Anjo!
nee over chinese zooi ben ik totaal niet te spreken, en zodra het wat mag kosten (en dan wel direct past) is het icm verzendkosten net zo makkelijk om het in eigen land te maken.
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Hier in het dorpje Zeeland zit een restauratiebedrijf voor oude franse auto's. Daar maken ze zelf de binnen-/buitenschermen om de wielen.
Bij de Opel club zit een bedrijfje/hobby wat plaatmateriaal perst, buigt, veredelt, etc.
De V44-club (nu VKV) heeft voor de amazone idd. een container bumpers laten maken in azi?. Deze bumpers blijken een normale kostprijs te hebben en er is ook daadwerkelijk vraag na.
Een dergelijke oplossing lijkt me nog te doen. Natuurlijk is vrijwillige inzet de oplossing om de totale kosten fors naar beneden te brengen.
Stel dat 10% van de Volvo 300 bezitters een nieuwe voorbalk willen. Dan is het totaal ongeveer 370 stuks.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar zo'n leverancier van plaatwerk zoals waar ik mijn 340 dorpel vandaan heb moeten hier toch wel brood in zien, zo lastig is het nou ook weer niet lijkt mij:halo:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Als er een voorraad besteld wordt, wie gaat dat dan betalen en waar moet het opgeslagen worden?
Om nog maar te zwijgen over de daadwerkelijke productie (wat Anjo + Jos ook al zeiden). Stel dat het in eigen land kan bij kennissen, clubs o.i.d., dan blijft het n?g heel bewerkelijk. Wie regelt het vervoer en wie betaalt het? Waar moet het heen en hoe zit het met productiekosten? Hoeveel tijd kost het? Wat is het resultaat?
En tot slot, wat denk je er mee te bereiken? Voorbalken rotten op "vaste plekken", in 9 van de 10 gevallen is de onderrand verrot en kun je zelf een stukje plaat op maat maken en erin lassen. Wat heb je dan aan een nieuwe, complete voorbalk als je hem alleen als donor zou gebruiken?
Stel d?t je bij een uitvoerige restauratie een complete voorbalk nodig zou hebben, hoeveel zijn dat er dan? Als je die vervolgens laat namaken is het exact en nauwkeurig maatwerk.
Ik ben heel benieuwd of er iets voorvloeit uit dit topic, maar ik heb zo het vermoeden dat het onuitvoerbaar is, alleen al vanwege de praktische bezwaren.