ook voor roestpreventie en laswerk

'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2008 22:26 #718201 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Ja leuk idee, maar helaas... Jan de Boer heeft vandaag laten weten geen van mijn gevraagde onderdelen te hebben liggen. Morgenavond ga ik naar Venema, misschien dat hij nog wat heeft. Anders Jouke eens vragen, daarna Staal in Noordhorn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2008 08:40 #718222 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?

Doeke Dobma;60804 schreef : Ja leuk idee, maar helaas... Jan de Boer heeft vandaag laten weten geen van mijn gevraagde onderdelen te hebben liggen. Morgenavond ga ik naar Venema, misschien dat hij nog wat heeft. Anders Jouke eens vragen, daarna Staal in Noordhorn.

Doeke,
Mocht je mijn rubber nog nodig hebben, laat het dan voor morgenavond ff weten dan neem ik hem alsnog mee.
Als je hem niet nodig hebt --> even goede vrienden, ik heb hem op reserve liggen maar dacht dat jij hem harder nodig had dan ik. Zodoende ;)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2008 22:38 #718352 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Diede, enorm bedankt voor het aanbod. 'Gelukkig' heb ik vanavond van Jelle Venema een perfect raamrubber meegenomen, ideaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2008 10:49 #721128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Dag Doeke,

Ik zit nu met hetzelfde probleem als jij.. Mijn raam heeft ook een grote krak! Ook ik ben opzoek naar een raamrubber en voorruit.
Als het jou gelukt is de ruit te vervangen, wil je me dan laten weten hoe je het gefixt hebt?
Ik zelf dacht aan de volgende methode: raamrubber rond raam, daarom heen een touw met allemaal kleine touwtjes. Vervolgens raam op kozijn leggen en terwijl de rubbers worden warm gefohnt een iemand vanaf buiten drukken en de ander vanaf binnen onderaan beginnend de touwtjes naar binnen trekken.

Igg Houd mij op de hoogte alsjeblieft?

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2008 11:14 #721141 door Doeke Dobma (GAST)
Dat zou wel ongeveer de methode zijn ja. Vergeet niet kit te doen tussen rubber en sponning, tegen lekken. Mijn auto staat nu bij de restaurateur en als ie klaar is leggen we de nieuwe ruit erin. Dit kan alleen nog wel een week of 3 duren... ik hou je op de hoogte;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC