'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Bij de auto en tent stonden 2 jonge jongens, jonger dan ikzelf(23). Er kwam een jongen van die Glasunie op mij af en deed zijn verhaal. Ik gaf aan dat ik WA-casco verzekerd was en dat het voor mij dus zinloos was, omdat het mij waarschijnlijk veel geld zou kosten. Daarop bekeek hij de ruit en zij dat hij de beschadigingen voor 30 euro kon repareren. Het ging om 2 'putjes' en 2 putjes met een scheurtje in de vorm van een halve maan. Hij verklaarde de halve maantjes eruit te kunnen krijgen en de putjes te kunnen dichten, zodat dit geen scheurtjes zouden kunnen worden. Ik vond de prijs voor het gebodene redelijk dus besloot hierop in te gaan. Ondertussen kon ik wel even mijn boodschappen doen, zei de jongeman.
Toen ik na 10 minuten weer buiten was, liep ik naar de auto toe en legde de trappers op de bijrijdersstoel. Ik liep naar de jongen toe om te zien hoe het ging. Toen zei hij tegen mij: 'meneer, weet u wel dat u hier al een scheurtje heeft zitten?' Het ging om ??n van de halve maantjes die nu ineens uit drie scheurtjes bestond. Weliswaar klein, maar ik meen dat ze er eerst niet zaten. De jongen gaf direct aan dat hij ze zou dichten: ik zou ze wel blijven zien maar ze zouden beslist niet verder scheuren. Nadat hij de rest van de bschadigingen(tot nu toe wel succesvol) had gerepareerd, rekende ik de 30 euro af. De drie scheurtjes zaten er inderdaad nog maar ze waren wel glad, ik kon de scheurtjes niet voelen. Ik vroeg nogmaals of dat wel goed zou gaan en hij garandeerde mij dat het niet verder zou gaan scheuren.
Terwijl ik wegreed had ik al spijt dat ik de reparaties had laten uitvoeren, omdat ik nu wel erg twijfelde aan de kundigheid van de jongens. Ik was er ook steeds meer van overtuigd dat de drie scheurtjes er v??r de reparatie niet zaten. Maargoed, het kon natuurlijk niet ongedaan gemaakt worden, dus hoopte ik er maar het beste van.
Nu kom ik vanmorgen bij de auto, zie ik ineens dat ??n van de drie scheuren zo'n 20cm(!) verder gescheurd is. Dit is ook voelbaar in de ruit. Waar de drie scheurtjes samen komen ziet het er ook veel beschadigder uit dan direct na de raparatie. Hieronder heb ik 2 foto's staan, van de lange scheur en van het punt waar de drie scheuren samen komen.
Wat betreft de lokatie van de scheur: Deze zit, gezien vanuit de bestuurdersstoel, op ooghoogte aan de linkerkant, zoals te zien slechts enkele cm's vanaf de A-stijl. De lange scheur loopt in het gezichtsveld; ik kan er niet omheen kijken. Voor zover ik weet is dit ook niet toegestaan voor de apk.
Mijn vraag aan jullie: Wat moet ik doen, welke wegen moet ik behandelen? Ik heb geen bonnetje ofzo gekregen, maar op de site van glasunie ( www.glasunie.nl ) staat wel dat ze garantie geven. Heb ik een poot om op te staan, kan ik iets hardmaken?
Alvast bedankt,
Gr Doeke
Foto lange scheur:
Foto punt waar scheuren beginnen:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik denk dat die jongen een fout heeft gemaakt. Echter, je hebt een mondelinge overeenkomst gesloten en geen enkel zwart op wit bewijs. Het is dus jouw woord tegen het zijne, oftewel je hebt geen poot om op te staan.
Erg kl*te voor je, en ik hoop dat ik het mis heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Edit: ik zou er zelf ook wel enorm van balen trouwens ja..
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien niet netjes, maar ook niet netjes van hen om je ruit te slopen... Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik hield mijn verhaal aan de telefoon. De man vertelde dat hoewel ze garantie geven, dit niet geldt voor WA-casco gevallen. Dit omdat sommige mensen met opzet na reparatie een scheur maken, om zo een gratis ruit te claimen. Ik heb hem daarop gezegd dat V300-rijders niet zo'n mentaliteit hebben en dat mij ook helemaal niet is verteld dat ik er geen garantie op hebt. Er is mij zelfs niet eens een bonnetje aangeboden.
Even later belde de man teug; het feit dat ik niet was ingelicht over de garantie was aanleiding om mij een nieuwe ruit te vergoeden. 16 mei wordt ie geplaatst! Zo ben ik toch nog een tevreden klant...
- V300 register
- Verbannen
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Lucluc;53825 schreef : Komt er nu een stikker op je voorruit met: 'aan deze auto wordt niet gekocht'?
Nee. "Met je poten van de ruit afblijven!"
Maar da's toch erg netjes van de Glasunie. :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Vooral nu je een volledig nieuwe voorruit krijgt
En dat voor 30 euro :humor:.
Netjes geregeld door de Glasunie :yesyes: