ook voor roestpreventie en laswerk

'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2008 20:08 #713045 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Goeie service van ze!

Pilkonngton is inderdaad van origine een Brits bedrijf.
Ondertussen hebben ze tientallen glasfabrikanten opgesnoept, dus komen ze nu letterlijk overal vandaan, zelfs vanuit Japan. Ze nemen volgens mij ondertussen ongeveer 25% van de wereldwijde glasproductie voor hun rekening... :eek:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2008 23:30 #713071 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
De ruit die er nu inzit, en waarschijnlijk ook de volgende is van een merk dat begint met een G... iets van Garcia ofzo.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 17:56 #713255 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Guardian is het;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2008 01:01 #713290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
klinkt al beter dan pingpongton :+

wel jammer dat ze niet meer gewoon van Securit zijn.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 21:17 #714669 door Doeke Dobma (GAST)
Afgelopen donderdag zou de ruit dus voor de 2e maal worden vervangen. Hoewel ik enkele dagen ervoor had afgesproken dat ze 's morgens zouden komen, bleken ze op de dag zelf toch alleen 's middags te kunnen. Hierop heb ik enigzins gepikeerde manier mijn ongenoegen geuit over het feit dat zelfs het maken van een afspraak bij hun tot 2 keer toe mis gaat. Er worden telkens beloften gemaakt die niet worden nagekomen. Ze bood me excuses aan en stelde voor om morgen (maandag) de ruit dan te vervangen. Gelukkig snel.

Vandaag bekeek ik het raamrubber nog eens. Plotseling viel me op dat het rubber door toedoen van de monteur van de gescheurde ruit erg beschadigd was. Doordat de monteur met een ijzeren haak telkens een stukje rubber om het raam vouwde, zitten er dus vele haakjes in het rubber. Dus aan de rand zitten heel veel kleine scheurtjes.

Ik ben hoe langer hoe meer teleurgesteld in de gang van zaken. Daarom heb ik besloten dat ze mij morgen die ruit mogen bezorgen, maar dat ik hem zelf wel monteer. Dat wil zeggen, komende maanden rustig op zoek naar een nieuw/beter raamrubber. Kan ik hem na restauratie van de wagen op de eerstkomende sleuteldag met jullie hulp plaatsen:D

Kun je die raamrubbers nog ergens nieuw krijgen eigenlijk?

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 21:32 #714673 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Nee, raamrubbers kun je wel vergeten. Heb al te vergeefs in het dealer bestand gezocht. Zo ook naar de afstrijkrubbers en het rubber voor om je slot achter. Uiteraard niet meer bij Volvo te krijgen maar ook niet toevallig nog bij een dealer in het land. Tenzij het niet in de computer staat uiteraard, verborgen voorraad. Bij Volvo dan :)

Maar er moet toch wel iets zijn waar je een vergelijkbaar rubber kunt krijgen?!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2008 22:20 #714688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Ik heb er nog wel eentje liggen geloof ik, van mijn witte. Niet in topstaat, maar wie weet beter dan wat je nu hebt?
Ik ben van 4-7 juli in Frysl?n, roep maar of je wil dat ik ff ga kijken voor je.

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:49 #714834 door Doeke Dobma (GAST)

setsunakaede;59696 schreef : Ik heb er nog wel eentje liggen geloof ik, van mijn witte. Niet in topstaat, maar wie weet beter dan wat je nu hebt?
Ik ben van 4-7 juli in Frysl?n, roep maar of je wil dat ik ff ga kijken voor je.

Wat is niet in topstaat? Ik heb zelf de sierlijst, dus als het rubber heel en netjes is, zonder beschadigingen etc bla bla bla, dan mag je van mij gaan kijken;)

Vandaag bij de dealer geweest; raamrubbers idd niet meer te krijgen.

Heb inmiddels wel een nieuwe voorruit liggen. Hoewel er Guardian op staat, zit er een sticker op met Pilkinton Automotive....

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 22:55 #714836 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Nee is niet meer te krijgen bij Volvo. Had ook nog gekeken of een dealer het toevallig had liggen maar ook dat niet meer helaas...

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2008 10:37 #714875 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 'Mislukte' voorruitreparatie Glasunie - wat te doen?
Dan heb ik destijds een van de laatste setjes gekocht denk ik...

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC