Nabespreking Sleuteldag Leidschendam 8 mei
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik denk dat dit onder normale omstandigheden een nette 1:10 oplevert.
Morgen nog even langs Van Orsouw omdat ik daar toch in de buurt ben. Dan kunnen ze de afstelling even finetunen en wat slangen vervangen waarvan Anjo gespot heeft dat ze tegen andere slangen aan schuren met slijtage tot gevolg.
Het nastellen op de gok (nog geen kwart slagje) heeft denk ik ook wel prima uitgepakt want ik heb zojuist een 306 XSI (2.0) onaangenaam verrast bij een 2-baans -> 1-baans snelweg oprit... Hij dacht me wel even buiten om te kunnen passeren voordat het 1 baan werd... :nono: Toen ik hem liet passeren had hij nog steeds die typische "WTF-blik" in zijn ogen... :+
Een XSI is qua prestaties te vergelijken met een 360, dus hij presteert zelfs op LPG prima.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb gisteren weer getankt en dat was 1 op 11 exact. En de lpg kost hier 52 cent. Ik neem toch aan dat jij dat dan ook moet kunnen halen, je hebt immers een nieuwe lpg installatie.
edit: ik trek ook nooit sprintjes.
- V300 register
- Verbannen
-
de afstelling op benzine heeft alleen invloed op het stationaire mengsel en lage deellast, en wordt geregeld via de draaischroef in de luchtmassameter.
Deze schroef stond tegen de 'rijk' aanslag aangedraaid.
De LPG installatie heeft 2 afstelpunten, namelijk de hoofdschroef voor het mengsel bij onbelast 3000 toeren, en een klein stelschroefje op de verdamper zelf voor correctie bij stationair.
Beide schroeven moest ik meerdere slagen dicht zetten, vooral de hoofdschroef. Bij onbelast 3000 toeren liep de motor met dik 7 procent CO, wat ongehoord veel is op zo'n hoog toerental. Ik heb hem ingesteld op 0,3 procent, jeroen heeft hem later nog ietsje open gedraaid omdat dit vermogensverlies gaf. zal nu ongeveer 0,5 zijn.
stationair benzine afgesteld op 1,8-1,9
lpg iets lager, om hetzelfde toerental te hebben. rond de 1,5 % dacht ik.
daarna Pulsair weer aangesloten en toen was het ineens een schone auto

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hoe dit kan hoop ik vanmiddag achter te komen, dan heb ik een afspraak bij van Orsouw. Ik moest toch in de buurt van Eindhoven zijn.Lucluc;143463 schreef : Maar dan blijft de vraag hoe het verbruik zo ineens is gaan toenemen. Enig idee hoe dat is gekomen?
edit: ik trek ook nooit sprintjes.
Ik trek w?l sprintjes, maar dat deed ik ook al toen hij nog zuinig reed, dus daar ligt het niet aan.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij mijn GLS, OMVL verdamper, zitten twee stelschroeven, voor CO en stationair. Stationair heb ik in de zomer iets bij moeten stellen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Bij van Orsouw hebben ze hem vanmiddag nog even goed afgesteld. Hij stond wat te rijk en de Puls Air is weer afgedopt, dat moet altijd op LPG want de gastoevoer heeft snel last van het pulserende effect hiervan.
De ? op 1 en de CO staat nu op op 0.15%
Ze doen nog steeds goede zaken, want de wachttijd voor een nieuwe installatie is 4 weken.
- V300 register
- Verbannen
-
maar dan trekt ie nu waarschijnlijk helemaal niet goed meer bij 120?
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Het was een combo van stationairstelschroef en hoofdstelschroef i.c.m het weer afsluiten van de Puls Air. Zo kreeg hij de ? op 1 en de CO op op 0.15% en nu loopt hij optimaal. Waarschijnlijk had jij hem prima afgesteld, maar wel met open Puls Air. Hierdoor kreeg hij misschien wat problemen?