Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.
Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2010 01:06 #821133
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
wat ik nog wilde zeggen over de riemen, als je merkt dat de auto op hogere snelheden wat begint te trillen aan de achterkant, wordt het tijd om ze te gaan vervangen. Voorlopig zal het allemaal wel loslopen iig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2010 09:17 #821145
door V300 register
Dat is toch juist niet de bedoeling? :humor:
antiekeradio;137585 schreef : Voorlopig zal het allemaal wel loslopen iig.
Dat is toch juist niet de bedoeling? :humor:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-03-2010 09:45 #821150
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
Ik heb van die trillende riemen en wil ze wel vervangen. Loop alleen tegen de enorme prijs van DAFhobby aan te hikken. Bovendien blijf ik ze breed vinden. Dat (te) korte valt volgens de ingewijden wel mee. Maar ik heb geen zin aan een extra belasting op het variosysteem.
Ik denk dat ik het eerst ga proberen met 2e-hands riemen met scheurtjes. Hebben die ook een maximaal leven gehad. Ik gruwel wel bij het idee, maar 150 euro is voor mij te veel voor een tijdelijke prive auto met 119.651 km op de teller en verder in prachtige staat. Motor etc loopt goed en bekleding GL, 3 drs. Benzineverbruik niet groot.
Ik denk dat ik het eerst ga proberen met 2e-hands riemen met scheurtjes. Hebben die ook een maximaal leven gehad. Ik gruwel wel bij het idee, maar 150 euro is voor mij te veel voor een tijdelijke prive auto met 119.651 km op de teller en verder in prachtige staat. Motor etc loopt goed en bekleding GL, 3 drs. Benzineverbruik niet groot.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2010 12:17 #821175
door V300 register
als de riemen die je erop wilt leggen precies even lang en even breed zijn moet dat gewoon kunnen inderdaad. De draairichting moet wel aangetekend zijn op de riemen anders gaat het ook niet goed.
er wordt in de boeken overigens geschreven dat je ze perse per paar moet vervangen, maar dat is dus vooral om te zorgen dat ze precies dezelfde maat hebben.
Grootste voordeel van originele riemen is dat ze bij koude auto niet zo knarsen.
er wordt in de boeken overigens geschreven dat je ze perse per paar moet vervangen, maar dat is dus vooral om te zorgen dat ze precies dezelfde maat hebben.
Grootste voordeel van originele riemen is dat ze bij koude auto niet zo knarsen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-03-2010 19:47 #821249
door V300 register
Klopt, kan ik beamen. Gewoon nieuwe riemen erop mikken, liefst die van volvo. (ik vond die van lijntje er na 2000 km beter uitzien dan de nieuwe die gemonteerd werden)
Zelfs een tijdelijke wagen is 170 euro aan riemen waard, dat haal je aan verbruik er wel weer uit. (of je moet met tijdelijk in enkel cijferige weken denken, dan zou ik er mee leren leven) Als de wagen goed is en weer doorverkocht wordt, gewoon nieuw erop.
Zelfs een tijdelijke wagen is 170 euro aan riemen waard, dat haal je aan verbruik er wel weer uit. (of je moet met tijdelijk in enkel cijferige weken denken, dan zou ik er mee leren leven) Als de wagen goed is en weer doorverkocht wordt, gewoon nieuw erop.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-03-2010 23:54 #824219
door V300 register
wie was overigens ook weer degene die mij en Anjo verblijd heeft met een fles wijn?
Ik moest nog even speciaal doorgeven dat het een prima keuze was!
("tulipe" van Ilja Gort, een nederlandse wijnboer in de Bordeaux streek)
Ik moest nog even speciaal doorgeven dat het een prima keuze was!
("tulipe" van Ilja Gort, een nederlandse wijnboer in de Bordeaux streek)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2010 10:42 #824244
door V300 register
Geen dank!
Geen dank Wouter. Een Nederlandse auto en wijn met een Nederlands tintje ( www.tulipe.nl ) Het was mijn eerste sleuteldag. De wijn is voor de moeite die jullie doen om eea te organiseren. Ik volg het forum en de club een kleine drie jaar op afstand. Mijn grijze dame (340dl vario '88) had ik als tussenoplossing aangeschaft. Bijna.....met de sloopregeling ingeruild voor een C5......! Toen ik moest beslissen kon ik toch geen afscheid nemen. Ik heb nu besloten de grijze dame "voorgoed" erbij te houden en hier en daar wat te pimpen met originele accessoires. (zoek nog mooie lm velgenn). Om haar nog langer houdbaar te maken overweeg ik nog een Dinitrolbehandeling. Binnenkort naar Leeuwarden voor een inspectie en advies. Met een beetje geluk en een nieuwe regering wordt ze toch nog oldtimer???
Geen dank Wouter. Een Nederlandse auto en wijn met een Nederlands tintje ( www.tulipe.nl ) Het was mijn eerste sleuteldag. De wijn is voor de moeite die jullie doen om eea te organiseren. Ik volg het forum en de club een kleine drie jaar op afstand. Mijn grijze dame (340dl vario '88) had ik als tussenoplossing aangeschaft. Bijna.....met de sloopregeling ingeruild voor een C5......! Toen ik moest beslissen kon ik toch geen afscheid nemen. Ik heb nu besloten de grijze dame "voorgoed" erbij te houden en hier en daar wat te pimpen met originele accessoires. (zoek nog mooie lm velgenn). Om haar nog langer houdbaar te maken overweeg ik nog een Dinitrolbehandeling. Binnenkort naar Leeuwarden voor een inspectie en advies. Met een beetje geluk en een nieuwe regering wordt ze toch nog oldtimer???
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2010 11:46 #824246
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
Een 340 voor slooppremie inruilen op een C5... :eek: Gelukkig heb je je op tijd bedacht! :worship:
Ik heb eventueel nog wel een setje GLT velgen voor je liggen. (ook van een 88-er)
Ik heb eventueel nog wel een setje GLT velgen voor je liggen. (ook van een 88-er)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-03-2010 11:55 #824247
door V300 register
Juist Ren?, nu weet ik het weer.
Wij hebben bij jouw vario + koppeling een controle/afstellings rondje gedaan.
maakt veel verschil bij wegrijden/stoppen / file verkeer he!?
Wij hebben bij jouw vario + koppeling een controle/afstellings rondje gedaan.
maakt veel verschil bij wegrijden/stoppen / file verkeer he!?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2010 12:01 #824250
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
ik drink zelf geen wijn maar m'n moeder had hem ook al herkend als een hele lekkere:) ze durft er alleen nog niet aan te beginnen ivm haar hart maar ik denk dat die fles wel open gaat op een feesje binnenkort
Moderators: Mark Smeets