Nabespreking Sleuteldag Ermelo 13032010
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo, en dan nu het verhaal...
Ok, vroeg, heel vroeg ging de wekker. (ja, wij vinden 7:00 vroeg op een zaterdag

Bij aankomst even gekletst, ingeschreven en wat verder gekletst... toen begonnen de vingers te jeuken... ik wil ook... Lijntje kon nog naar binnen en ik dacht in even 5 minuten de thermostaat te vervangen... De slang was dusdanig gehecht aan de thermostaat dat ik, zeker gezien de temperatuur, toch een tang nodig had... daar gingen kostbare seconden. Daarna maar de kleppen gesteld. Een kleppenstelsleutel was niet aanwezig, maar normaal is die ook niet nodig. Helaas zaten de stelschroeven van de voorste cylinders nogal vast, dus dan maar een waterpomptang. Alles netjes gesteld en de klepdekselpakking vervangen bij het terugplaatsen van het kleppendeksel. Tijdens het vastschroeven van de laatste moertjes bleek de brug vrij, dus Lijntje er achterwaarts op en zowel de riemen als de koppeling afgesteld. Na afstellen was de luchtspleet 0.15 mm en dat was wat krap, maar Anjo wilde toch even testen. Wagen in, brug omhoog en starten maar. Alles bleek in orde. In de tussentijd maar even een overzichtsfoto gemaakt... wel jammer dat de accu ook meteen leeg bleek na die foto.

Daarna mocht Lijntje weer naar buiten en had ik eindelijk tijd voor de lunch.
Verder heb ik nog even gekeken bij verschillende mensen, het een en ander uitgelegd aan de nieuwe leden (hopelijk duidelijk genoeg) en nadat iedereen buiten stond ben ik weer vertrokken. (het was koud...) Onderweg terug nog een Leon gepest en in Harderwijk bij de verkeerslichten ben ik vast opgevallen... met de rook onder de kap vandaan. Thuis toch maar gecontroleerd of het inderdaad alleen maar de waterdamp van de gelekte koelvloeistof was, die door de thermostaatwissel op het blok terecht gekomen was. Medam rijdt in elk geval weer een stuk beter en volgens mij wijkt de km teller nu minder af. (al zou ik niet weten hoe ik dat voor elkaar zou hebben kunnen krijgen met m'n klussen)
Al met al een geslaagde dag.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik heb er wel een woord voor vandaag: HUWAAAAAAAAAAHHHHHHHH:yummie::yummie::yummie::yummie:
aan het end van de rit is alles toch nog wel redelijk goed gekomen maar aangezien ik dit keer het organasitorische gebeuren op me nam was deze sleuteldag voor mij compleet anders.
wat me nog lang zal heugen is de 340 van Marcel vdM , jeeeetje dat ging echt niet vanzelf:crazy2: en we hebben helaas lang niet alles kunnen doen waar Marcel zich voor aangemeld had; jammer. zo was er nog de auto van Gerrit waarbij eigenlijk hetzelfde gebeurde; ik had de brugtijd redelijk ruim ingeschat maar er hoeft maar iets even tegen te zitten en de tijd is zo om; ook hier dus geen compleet lijstje af kunnen ronden.
2 360's voor de d-riem ging eigenlijk prima; zijn leuke synchroomfoto's van genomen naar ik begrepen heb. auto van Wim was een leuk voorbeeld van hoe het vacuumsysteem NIET aangesloten moet worden + de puinhoop van een vorige "monteur" wat we op mochten ruimen maar na een andere carb; de knopen uit het vacuumsysteem halen en even cranken liep hij weer prima.
en er zijn nog een paar koppelingetjes + schijfafstandjes gecontroleerd en afgesteld.
nog een paar auto's met een algehele checkup wat eigenlijk ook wel redelijk liep alleen alsnog te weinig tijd voor begroot.
mooi leermateriaal voor de volgende keer dus; we zijn qua tijd dik 1,5uur over de planning heen gegaan en dus nog steeds niet alle klussen afgerond. achteraf dus eigenlijk misschien wel goed dat Jeroen door ziekte helaas af moest melden; anders hadden we een nog veel grotere uitloop gehad...
ik weet dat Wouter N zich iig uitstekend vermaakt heeft aangezien hij zich voor vandaag qua planning/regelen e.d. nergens mee bemoeit heeft:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Ik denk trouwens dat Erik de samenwerking met de DCN bedoelt, maar dat is pas de volgende keer van toepassing.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Leidschendam blijft ditmaal dus nog even V3C only
- V300 register
- Verbannen
-
was weer een goede dus!!
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;137398 schreef : auto van Wim was een leuk voorbeeld van hoe het vacuumsysteem NIET aangesloten moet worden + de puinhoop van een vorige "monteur" wat we op mochten ruimen maar na een andere carb; de knopen uit het vacuumsysteem halen en even cranken liep hij weer prima.
Klopt helemaal Anjo!
Hij liep prima op de treugreis en, ik moet het nog goed gaan meten, maar ik kreeg indruk dat hij een stuk zuiniger loopt. Maar het allerbelangrijkste: geen tandengeknars meer in de pook:y:
Bedankt Anjo en Wouter en vooral ook Wouter B voor de fijne hulp
- V300 register
- Verbannen
-
eipmiw;137409 schreef : Klopt helemaal Anjo!
Hij liep prima op de treugreis en, ik moet het nog goed gaan meten, maar ik kreeg indruk dat hij een stuk zuiniger loopt. Maar het allerbelangrijkste: geen tandengeknars meer in de pook:y:
Bedankt Anjo en Wouter en vooral ook Wouter B voor de fijne hulp
Waarschijnlijk zal de aanwezigheid van werkende remmen ook wel opgevallen zijn. Zo'n vacuum warboel heb ik ook een keer mogen ontknopen... maar dat is wel erg nuttig werk.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Qua spreiding van de TC-leden vond ik het perfect. Elke persoon die de persoonlijke aandacht nodig had, kreeg dit wel.
Voor mij het leermoment was dat ik die verrekte rotstreepjes op de d-riem ff uit mijn hoofd ga leren.
En de 225km rijden was het waard. En het was ook mooi om te zien dat Wouter lekker rustig rondliep zonder zich druk te maken.